Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
Wie ktoś czy można zmienić konfiguracje dystansu aktywnego tempomatu w stingerach? Obecnie nawet jak ustawie najmniejszy dystans między moim, a autem z naprzeciwka, to i tak jest on grubo za duży.
Wcześniej miałem BMW serii 5 i tam było idealnie na najbliższym ustawieniu. Można powiedzieć wręcz, że najdalszy możliwy do ustawienia dystans w BMW, to najkrótszy możliwy do ustawienia w stingerze.
Z tego powodu zamiast korzystać z radaru, sam wyłączam tempomat widząc z daleka, że ktoś wjeżdża na mój pas. Potem używam przycisku ponownej aktywacji, na wcześniej zaprogramowanej prędkości. Ale nie o to chodzi w tym systemie, żeby cały czas się martwić konfiguracją.
Więc pytanie czy można to jakość obejść w serwisie, albo jakoś inaczej typu ukryta konfiguracja?
Coś mam przeczucie, że unia europejska maczała paluchy w tych ustawieniach i zrobili super bezpieczny dystans
Wcześniej miałem BMW serii 5 i tam było idealnie na najbliższym ustawieniu. Można powiedzieć wręcz, że najdalszy możliwy do ustawienia dystans w BMW, to najkrótszy możliwy do ustawienia w stingerze.
Z tego powodu zamiast korzystać z radaru, sam wyłączam tempomat widząc z daleka, że ktoś wjeżdża na mój pas. Potem używam przycisku ponownej aktywacji, na wcześniej zaprogramowanej prędkości. Ale nie o to chodzi w tym systemie, żeby cały czas się martwić konfiguracją.
Więc pytanie czy można to jakość obejść w serwisie, albo jakoś inaczej typu ukryta konfiguracja?
Coś mam przeczucie, że unia europejska maczała paluchy w tych ustawieniach i zrobili super bezpieczny dystans
Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
Najmniejszy to najmniejszy uznany przez producenta. Byc moze zahowawczo z uwagi na wage Stingera zeby autonomiczne hamowanie zdarzylo zatrzymac samochod..
W naszym dzikim kraju namniejszy dystans ACC jest wystarczajacy do tego by sie wpieprzyc samochodem w bezpieczny odstep.. to sie dlugo nie zmieni, Musk powinien tutaj testowac autonomiczna jazde.
W naszym dzikim kraju namniejszy dystans ACC jest wystarczajacy do tego by sie wpieprzyc samochodem w bezpieczny odstep.. to sie dlugo nie zmieni, Musk powinien tutaj testowac autonomiczna jazde.
Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
No problem jest taki, że ten najmniejszy możliwy dystans przewidziany przez producenta jest na tyle duży, że auta zaczynały mnie wyprzedzać prawym pasem, wciskając się w tą wolną przestrzeń, a wiadomo co wtedy radar zaczyna robić... znów hamuje i robi miejsce. Nie sprawdza się to rozwiązanie Na ten moment zostaje chwilowe wyłączenie tempomatu, albo wciśnięcie pedału gazu.hefajstos pisze: ↑19 lip 2021, 17:28 Najmniejszy to najmniejszy uznany przez producenta. Byc moze zahowawczo z uwagi na wage Stingera zeby autonomiczne hamowanie zdarzylo zatrzymac samochod..
W naszym dzikim kraju namniejszy dystans ACC jest wystarczajacy do tego by sie wpieprzyc samochodem w bezpieczny odstep.. to sie dlugo nie zmieni, Musk powinien tutaj testowac autonomiczna jazde.
Ma ktoś info czy można to na kompie zmienić?
Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
A zmienił się ten dystans względem przedlifta? W przedlifcie najczęściej wykorzystuję 2 najdłuższe odległości i dla mnie jest ok.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
Dla mnie ten tempomat po prostu "tak se" działa.
Na hamowanie aut przede mną reaguje z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 3cim ustawieniu nie czuję się komfortowo na autostradzie.
Na przyspieszanie aut reaguje również z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 1wszym ustawieniu robi się bezsensowny odstęp.
Na jednopasmówkach "za tirem" to się sprawdza, ale tak to w mieście ani w trasie niespecjalnie. Natomiast używam go i tak nocą jako radar na wypadek debili bez świateł, bo niestety zdarza się...
Na hamowanie aut przede mną reaguje z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 3cim ustawieniu nie czuję się komfortowo na autostradzie.
Na przyspieszanie aut reaguje również z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 1wszym ustawieniu robi się bezsensowny odstęp.
Na jednopasmówkach "za tirem" to się sprawdza, ale tak to w mieście ani w trasie niespecjalnie. Natomiast używam go i tak nocą jako radar na wypadek debili bez świateł, bo niestety zdarza się...
Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
Przedlift czy polift??jerac.lego pisze: ↑10 sie 2021, 08:37 Dla mnie ten tempomat po prostu "tak se" działa.
Na hamowanie aut przede mną reaguje z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 3cim ustawieniu nie czuję się komfortowo na autostradzie.
Na przyspieszanie aut reaguje również z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 1wszym ustawieniu robi się bezsensowny odstęp.
Na jednopasmówkach "za tirem" to się sprawdza, ale tak to w mieście ani w trasie niespecjalnie. Natomiast używam go i tak nocą jako radar na wypadek debili bez świateł, bo niestety zdarza się...
Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
Potwierdzam to co mówisz. Reakcja jest bardzo powolna i nie intuicyjna. Wolno się zbiera, a jak już się zbierze, to czasem od razu musi hamować, tak jakby nie widział, że już coś wyjechało pare metrów dalej. Wiadomo, że ustawiamy jakiś odstęp od auta z naprzeciwka, ale to nie oznacza, że radar nie widzi nic dalej. Widzi bardzo dobrze i powinien brać pod uwagę, że zaraz będzie musiał hamować. W starej bmce z 2006 roku radar z tempomatem działał dużo lepiej.jerac.lego pisze: ↑10 sie 2021, 08:37 Dla mnie ten tempomat po prostu "tak se" działa.
Na hamowanie aut przede mną reaguje z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 3cim ustawieniu nie czuję się komfortowo na autostradzie.
Na przyspieszanie aut reaguje również z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 1wszym ustawieniu robi się bezsensowny odstęp.
Na jednopasmówkach "za tirem" to się sprawdza, ale tak to w mieście ani w trasie niespecjalnie. Natomiast używam go i tak nocą jako radar na wypadek debili bez świateł, bo niestety zdarza się...
Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
Nie wiem jak przedlift ale polift ma ustawienie reakcji na przyspieszanie
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu
U mnie przedlift.