Trwałość tarcz i klocków w GT
Trwałość tarcz i klocków w GT
Wielokrotnie czytałem o problemach z szybkim zużyciem hamulców. Ile wam udało się przejechać do wymiany? Czy ktoś się orientuje czy coś poprawiono?
Re: Trwałość tarcz i klocków w GT
Nie narzekam.
Tył 28k
Przód 41k
Tył 28k
Przód 41k
Re: Trwałość tarcz i klocków w GT
To niestety zależy od ilości jazdy w warunkach miejskich/trasie itp - ja głównie na trasie potrafię zrobić na oryginalnych klockach 100 000 km (grupa VAG) Nie da się tego sparametryzować - jeden jeździ ostro, drugi hamuje silnikiem - tak więc każdy wynik będzie nie do podważenia w ASO - chyba że mówimy o 10.000 km
Re: Trwałość tarcz i klocków w GT
To prawda ze majster serwisu wstepnie dociera hamulce w Stingerach GT? Obilo mi sie o uszy zanim swojego odbieralem.
Re: Trwałość tarcz i klocków w GT
U mnie ( w 2,2D) wymieniałem komplet przód i tył przy 2 serwisie (ok 55kkm) ..
Taka karma.. duży ciężki samochód ze sporą mocą, sprzyjający agresywnej jeździe.
Cóż.. koszty eksploatacji
Taka karma.. duży ciężki samochód ze sporą mocą, sprzyjający agresywnej jeździe.
Cóż.. koszty eksploatacji
Re: Trwałość tarcz i klocków w GT
Jest procedura docierania Brembo - 10 hamowań pod rząd z różnych prędkości - szczegóły znajdziesz na forum - robiłem to, ale czy coś to dało wątpię - tarcze lekko biją po przegrzaniu i kąpielach - tak to jest jak się ostro jeździ - trzeba płacić i często wymieniać albo nie narzekać
P.S. klocki jeszcze potrafią popiskiwać na zimno przy lekkim hamowaniu (a nie są wciąż zużyte)
P.S. klocki jeszcze potrafią popiskiwać na zimno przy lekkim hamowaniu (a nie są wciąż zużyte)
Re: Trwałość tarcz i klocków w GT
A wiesz czemu popiskuja klocki? Jak bylo by zrobione wszystko jak nalezy i zlozone na paste i wkladki to pisku by nie bylo.No a o montarzu innych klockow hamulcowych mam na mysli innego producenta to nie wspomne bo to jest profanacja tarczy.Potem dzieja sie cuda.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Re: Trwałość tarcz i klocków w GT
Piszczenie klocków nie musi być objawem czegoś złego.
https://www.youtube.com/watch?v=uUZkpetXslo
https://www.youtube.com/watch?v=uUZkpetXslo
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
Re: Trwałość tarcz i klocków w GT
@ romanhoks - piszczą oryginalne klocki składane w fabryce - a nie zamienniki;
@ jurass - też słyszałem że sportowe piszczą na zimno, a że piszczą lekko nie robię rabanu
@ jurass - też słyszałem że sportowe piszczą na zimno, a że piszczą lekko nie robię rabanu
Re: Trwałość tarcz i klocków w GT
Moja ma tylko 4 tyś km już jest minimalny rant na tylnej tarczy.
Na przedniej tarczy jeszcze nie ma rantu.
To piersze auto gdzie tylne tarcze po hamowaniu sa bardziej ciepłe/ obciązone od przednich tarcz i też na 100% tylne będą wyminiane wcześniej jak przednia oś.
Klocki hamulcowe na tylnej osi i przedniej są te same, nie licząc ich wielkości wiec to nie wina agresywności samych klocków tylko rozkładu siły hamowania między osiami - ciekawe
Auto hamuje ok , napisałem tylko moje spostrzeżenia.