Awaria wtrysków 3.3 v6

forum użytkowników Kia Stinger
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: kon »

Liberior pisze: 09 lip 2021, 20:38 W siilniku zostaną założone zaplombowane zaślepki na złączach/gniazdkach (nie wiem jak to nazwać) i jak je zdejmę sam to stracę gwarancję.
"Szanowny kliencie, uważamy cię za potencjalnego oszusta i jako takiego będziemy cię traktować. W związku z tym, dokonamy pewnych modyfikacji twojej własności, o których wczesniej nie obejmowała umowa gwarancyjna."

Żeby była jasność - jak ktoś dokonuje modyfikacji/zakłada boxa/itp to po prostu traci uprawnienia gwarancyjne.
Natomiast takie traktowanie klienta uważam za skandaliczne i należy je tępić.
Liberior
Posty: 27
Rejestracja: 08 lip 2021, 21:08
model samochodu: Kia Stinger 3.3

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: Liberior »

kon pisze: 09 lip 2021, 22:17
Liberior pisze: 09 lip 2021, 20:38 W siilniku zostaną założone zaplombowane zaślepki na złączach/gniazdkach (nie wiem jak to nazwać) i jak je zdejmę sam to stracę gwarancję.
"Szanowny kliencie, uważamy cię za potencjalnego oszusta i jako takiego będziemy cię traktować. W związku z tym, dokonamy pewnych modyfikacji twojej własności, o których wczesniej nie obejmowała umowa gwarancyjna."

Żeby była jasność - jak ktoś dokonuje modyfikacji/zakłada boxa/itp to po prostu traci uprawnienia gwarancyjne.
Natomiast takie traktowanie klienta uważam za skandaliczne i należy je tępić.
Planowany termin dostarczenia wtrysków do serwisu to 2 wrzesień. O plombach poinformowano mnie telefonicznie, dam znać gdy odbiorę samochód, podeślę zdjęcia.
Liberior
Posty: 27
Rejestracja: 08 lip 2021, 21:08
model samochodu: Kia Stinger 3.3

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: Liberior »

Witam
W ramach aktualizacji tematu i przypomnienia. Nadal samochód stoi w serwisie. Ostatni mój telefon do serwisu wykonałem 6.08.2021, poinformowano mnie o kolejnym opóźnieniu, przewidywana dostawa wtrysków 11.09.2021.

Samochód znajduję się w serwisie ASO KIA dokładnie 43 dni.
Genocider
Posty: 117
Rejestracja: 15 cze 2021, 12:20
model samochodu: Stinger MY22

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: Genocider »

Współczuję strasznie.... 2 miesiące :shock:
Jeśli chodzi o benzynę to lej tylko 98, bardzo możliwe, że poprzednik lał jakieś lipne 95 i stąd tak szybko padły, albo właśnie miał boxa i lubił upalać furę.
Najgorsze, że auto stoi, a leasing trzeba płacić... właśnie z tego względu, że mam dosyć mechaników i mojego wiecznie psującego się Saaba stwierdziłem, że pora na NOWY samochód, ale czytając takie rzeczy, widzę, że wcale nie miałem źle. Najdłużej tydzień bez samochodu byłem. :lol:

BTW: na 95 oktanach masz do tego mniej kucyków :oops:
jerac.lego
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: jerac.lego »

Nie wiem czy nie przeceniasz trochę kwestii spadku wartości.

Dla mnie to że auto było naprawiane w ASO nic mu nie szkodzi. To jest tylko auto. Kilkadziesiąt albo i kilkaset tysięcy części. To kompletnie normalne że się psuje. Jeśli w historii auta jest pojedynczy incydent tego typu to mam to kompletnie w dupie.

Co innego jakbyś się z tymi wtryskami bujał nie wiem, 5 razy, i miał stos papierów ku temu a teczka auta w ASO gruba jak haki na polityków opozycji w PRLu, ale jak to jest jeden raz to incydent i tyle.

Też umówmy się: stingera nie kupuje losowy jełop z ulicy, bo ten pójdzie po audi czy bmw. Stingera już trzeba realnie chcieć i jest szansa że trafi się rozsądniejszy klient.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: GeRRaD »

Czytałem różne testy i wychodziło, że różnica między PB98 a 95 jest dla użytkownika bez hamowni nieodczuwalna - owszem nieco lepsza elastyczność i ochrona przed spalaniem stukowym - ale dobra jakościowo PB 95 wtrysków nie popsuje - ja lałem w różnych autach PB 98 tylko na docieraniu, aktualnie nie przepłacam - ;)
Niko123
Posty: 495
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: Niko123 »

Pewnie to inny producent i oczywiscie inny model wtryskow ale np wystarczy poczytac na tym forum o kia procreed, awaria wtryskow czesto bywa w tym modelu, moze w stinger tez nie sa idealnie, zbyt malo sie stingerow sprzedaje by wyciągnąć wnioski ze wtryski montowane fabrycznie sa bezawaryjne, szykanie winy po stronie paliwa czy boxa moze byc na sile.
Trzeba poczytac na forum w USA tam wiele sie sprzedalo tych modeli jak w europie.
Niko123
Posty: 495
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: Niko123 »

https://www.700r4transmissionhq.com/bad ... a-stinger/


https://www.kiastinger.org/threads/fuel ... lure.1673/

Z forum stinger.de

Wszystko, co jest wkładane do zbiornika paliwa i twierdzi, że zmniejsza lub usuwa nagromadzenie węgla, to olej węża, silniki DI, które nie widzą rozprysku paliwa na zaworach. Jedyne, co oczyści oczyszczanie paliwa, to same dysze wtryskiwaczy.

Jeśli chodzi o zalecenie Kia, jak powtórzono powyżej, jeśli nie używasz paliwa najwyższej jakości z dodanymi detergentami, użyłbym tego, ponieważ jest to podyktowane w instrukcji obsługi, a Kia może odwołać gwarancję, jeśli zgłosi (lub może udowodnić) brak dodatki lub ich uzupełnienie (nieużywane) powoduje problemy z silnikiem.
Największym problemem w silnikach DI nie jest zatykanie się dyszy wtryskiwaczy, to osady na trzonkach zaworów.
Liberior
Posty: 27
Rejestracja: 08 lip 2021, 21:08
model samochodu: Kia Stinger 3.3

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: Liberior »

Dziś dokładnie mija 59 dni od kiedy oddałem auto do serwisu. Jutro będzie równe 60 dni bez samochodu.
Jedynie co mogę powiedzieć to wyrazić opinie na temat auta zastępczego Kia Ceed PHEV.

Jak sama nazwa wskazuje jest to Plug In hybrid. Fajna sprawa dla taksówkarza (pod warunkiem że to zagazuje) lub dla osoby co jeździ tylko po mieście. Gdy tylko mam więcej czasu ładuje sobię akumulatory przed domem. Niestety to co podaje producent (zasięg 55km na prądzie) to bzdura. Realnie wychodzi 35-40km. Czy to się opłaca? To zależy. Jak bierzesz fakturę na benzynę to nie bardzo. Dla osób prywatnych wychodzi nawet korzystniej. Duży minus mniejszy bagażnik no i ...cena 30 000zł więcej niż za wersję benzyniaka. Realny zwrot po 60 000km. Czy bym kupił ten samochód? Nigdy ;) Niby combi a prawie nic nie wchodzi do środa. Bagażnik jak w stingerze, niby phev a na prądzie mało co się jeździ. w trybie hybrydowym na rozładowanej baterii coś tam się doładowuje i przy ruszaniu najpierw popycha auto silnik elektryczny. Realne spalanie po mieście 6-7 litrów. Trasa 5,6~ bez rewelacji.

Ciekawi mnie ile wytrzyma w tym aucie silnik benzynowy. Non stop się włącza i wyłącza np. ruszam działa tylko elektryk, przy 20km/h dołącza się benzynowy, zdejmuje lekko nogę z gazu przy 40km/h od razu gaśnie benzyna, wciskam mocniej gaz od razu wchodzi na wysokie obroty. Może się nie znam ale wydaje mi się że ma ciężkie życie ten silnik benzynowy.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Awaria wtrysków 3.3 v6

Post autor: GeRRaD »

Niestety prawda jest taka, że teraz nikt nie zastanawia się w jakiej kondycji będzie silnik po okresie gwarancji - start-stopy, mild hybrydy, longlife olej itp - a potem to niech klient najlepiej przyjdzie po nowy wóz, co kolejne 2- 3 lata :twisted:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”