Stinger 2.0 2019 czy 2018

forum użytkowników Kia Stinger
lll5
Posty: 7
Rejestracja: 28 cze 2021, 18:15
model samochodu: Kia Stinger

Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: lll5 »

Witajcie jestem nowy na tym forum i to mój pierwszy post. Przymierzam się do kupna używanego Stingera 2.0 w wersji GTline. Mam na oku dwa egzemplarze o podobnym przebiegu i wyposażeniu. Cena również jest podobna. Pierwszy to model z 2019 roku a drugi z 2018 roku. Ten z 2018 roku jest bez GPFu oraz ma 255 km. Obydwa mają przebieg w okolicy 40 k km i są bezwypadkowe i bezkolizyjne. Salon PL i pierwszy właściciel.

Cena egzemplarza z 2018 roku jest o 2 k zł wyższa od tego z 2019 roku.

Czy waszym zdaniem warto iść w kierunku młodszego egzemplarza, w którym mogą wystąpić problemy z GPF, czy może kupić starszy. Zaskoczyło mnie to, że samochód rocznikowo starszy jest droższy. Z drugiej strony model z 2019 roku ni różni się niczym istotnym (inny kształt wyświetlacza, tryb żeglowania). Co byście poradzili?

Dziwi mnie również cena, bo za 3 letnie auto cena wyjściowa to prawie 142 k zł, a za 2 letnie 140 k zł. Biorąc pod uwagę, że nowe kosztowały około 180 k zł, to utrata wartości jest bardzo przyzwoita na +
ACextreme
Posty: 308
Rejestracja: 13 lis 2018, 20:38
model samochodu: Stinger

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: ACextreme »

Historia tego modelu pokazuje, że im nowsza wersja tym mniej problemów.
Większość bolączek Stingerów dotyczy właśnie wersji przed pierwszym, małym liftem, którym zniwelowali sporo z nich, a obecnym liftingiem kolejne.

Ja brałbym zdecydowanie 2019 i nie martwił się o GPF, chyba że będziesz jeździł tylko po mieście.
Ja mam swojego (2018, lecz już po małym lifcie i z GPF) od niemal 3 lat, zrobione ponad 60tyś. i dosłownie nigdy GPF nie dał o sobie znać w żaden sposób. Jeżdżę głównie w jakieś trasy, lecz szczególnie w ubiegłym roku głównie miasto + tereny podmiejskie non stop, przeplatane co 2-3 tygodnie jakąś trasą 50km. Jeżdżąc tylko w mieście pewnie się kiedyś zapcha.

Druga sprawa - skoro możesz praktycznie w tej samej cenie kupić rocznik młodszy to nie ma się nad czym zastanawiać.

Co do utraty wartości - kiedyś wszyscy straszyli co to nie będzie, że za darmo te auta będziemy oddawać po kilku latach, a okazuje się że moje ówczesne spostrzeżenia się sprawdziły i Stingery cenę trzymają.... gdyż tak samo jak nowe, tak i używane nie mają w sumie żadnej na prawdę sensownej i porównywalnej konkurencji i nie ważne czy z silnikiem 2.0 czy 3.3
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: GeRRaD »

Bezwzględnie nie warto brać wersji 2.0 z GPF, ecall i innymi szpiegami ;) - vide wątki na forum - auta z 2018 z tymi kwestiami nie mają problemów, tak więc niekoniecznie to co nowsze to lepsze.
lukasmasdes
Posty: 369
Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
model samochodu: Stinger GT, CEED III GT

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: lukasmasdes »

Ja mam model z 2018 roku i zdecydowanie polecam bez GPF. Po pierwsze, wyższa moc. Po drugie niczego nie poprawiono w 2019 roku, a dodali tylko GPF, z którym są same problemy i wraz z przebiegiem będą się zapewne wzmagać. Po trzecie, w 2018 roku była prawdziwa skóra nappa, a w 2019 już tylko ze sztucznej świni :)

Myślę też, że ta cena auta z 2018 roku bierze się też z tego, że kupujący poszukują aut bez GPF.
ACextreme
Posty: 308
Rejestracja: 13 lis 2018, 20:38
model samochodu: Stinger

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: ACextreme »

Ecall i inne szpiegi - opisz o co chodzi bo nie znam tematu 🤔 Wydaje mi się, że chodzi o pakiet Safety System, który był opcjonalny za ok. 3-4tyś i rzadko kto go dokładał przy zamówieniu z produkcji, a nie był on nigdy włożony w samochody zamawiane na plac.

Niczego nie poprawili - w znaczącej większości samochodów po pierwszym lifcie nie ma problemów z uszczelkami, klapą czy oknem dachowym.
GPF - niech się wypowiedzą użytkownicy z większymi przebiegami. Ja znam kilka osób, które Stingerami z GPF zarówno 2.0 oraz 3.3 sporo jeżdżą i każdy przypadek potwierdza regułę, że tylko ciągła jazda na krótkich odcinkach powoduje problemy.

Skóra - no nie bardzo się zgodzę. Eko skóra była zawsze tylko w najniższej wersji wyposażenia L. W wersjach XL oraz GT-Line była skóra naturalna, a dopiero w GT była skóra Nappa. Było tak przed pierwszym liftem i po nim.

Zwróciłbym też uwagę na fakt, że mówimy o samochodach z Polskiego rynku - nie ma raczej sensu porównywać z opcjami zza wielkiej wody, gdzie opcje, wersje, a pewnie i problemy występowały inne ;)

PS. żeby nie było - nie polecam/chwalę z uwagi na wizję przyszłej sprzedaży swojego - ja oddaję, nie sprzedaję 😂
lukasmasdes
Posty: 369
Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
model samochodu: Stinger GT, CEED III GT

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: lukasmasdes »

Ja też piszę o wersji na UE. W 2018 był pakiet NAP w wersji GTline. Była to skóra nappa za 3 k zł. Z GPF mają problemy nie tylko ci którzy jeżdżą po mieście. Problem wynika z wady konstrukcyjnej związany z rożna długością wydechów, przez co następuje problem z uzyskaniem odpowiedniej temperatury wypalania w filtrze. Tak słyszałem od mechanika w moim serwisie i im przebiegi będą większe to będzie się to coraz bardziej zapychać, więc nie wiem czy to będzie takie bezproblemowe. Co do szyberdachu nie odpowiem bo nie mam. Nie miałem nigdy problemu uszczelkami oraz z klapą bagażnika, więc też nie potwierdzam
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: michal84 »

Wersja z Nappa była w GT line tylko w 2017, przez pierwsze kilka miesięcy. W MY2018 zamawianych np. w styczniu 2018r (a jeszcze przed małym liftem dodającym GPF) już jej nie było. Jest skóra naturalna ale nie Nappa. Chodź wg.mnie jest całkiem dobra, ja jestem z niej zadowolony.

W uszczelkach/dachu nic się nie zmieniło.
Co do dokładnych różnic w wyposażeniu (na moje oko nic wartego uwagi, parę lampek wewnątrz głównie) jest na tym forum wątek o tym.
jerac.lego
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: jerac.lego »

Trzymanie ceny jest świetne bo podobne 2-3 letnie auta za 140k u konkurencji (arteon, a4/a5, c-klasa, bmw 3) są żałośnie wyposażone, popularne aż do porzygu i nudne. Mogą być też przestarzałe (infiniti Q50) albo być Alfą (giulia). Jeszcze jest w sumie superb i passat, ale nic nie jest bardziej wyzute z ostatniej kropli polotu niż te dwa.

A co do wersji, to tak drobna różnica w cenie jest normalna nawet dla identycznych aut. Jeden może być w lepszym stanie, albo może właściciel go gorzej wycenił, albo może chce go szybciej sprzedać, a może mu wisi i czeka sobie na chętnego skłonnego zapłacić więcej.

Jak możesz zobacz oba auta i wybierz to który Ci bardziej leży. Różnice między modelami są tak niewielkie że źle nie wybierzesz. Inny wyświetlacz to niekoniecznie jest tylko inna ramka wokół niego, to może być też szybszy komputer. Podłącz sobie telefon (android auto/apple carplay) i zobacz czy w tym starszym nie muli.

GPF w 2.0 był problemem, ale wystarczy zobaczyć że wątek na ten temat, który niegdyś był najaktywniejszym wątkiem na forum, wziął i wymarł. Co do zasady raczej na forum nikt nie pisze "hej, słuchajcie, dzisiaj nie miałem problemów z samochodem" - cisza to dobry znak!
No i mój też już nie ma tego problemu.

Kuni to tam nie ma ani 255 ani 245, więc niespecjalnie bym się tym przejmował. Kia nieco oszukuje. Ani nie ma 6 do setki. Ale: jeśli Ci na tym jakoś bardzo nie zależy, to nie masz się czym przejmować, bo i tak będziesz szybszy od większości tego co jeździ po mieście i na autostradzie.

Jak któryś z nich ma szyberdach, sprawdź auto na jakiejś dziurawej drodze. Szyberdach może być otwarty, może być zamknięty ale bez rolety, i całkiem zamknięty z roletą. Możesz mieć tak że klapie tylko w jednym z tych trybów.
Awatar użytkownika
tomek_inc
Posty: 101
Rejestracja: 02 gru 2018, 16:36
model samochodu: Stinger

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: tomek_inc »

Listę zmian przed i po małym lifcie znajdziesz na forum. Oceń czy ma to dla ciebie znaczenie. Dla mnie np. wkurzające w wersji przed liftem byłoby to że jak chcesz w sporcie korzystać z trybu manualnego to samochód po chwili sam wraca do D. Nie dla każdego będzie to ważne. Podświetlenie wnętrza i inny kształt wyświetlacza też są spoko.
lll5
Posty: 7
Rejestracja: 28 cze 2021, 18:15
model samochodu: Kia Stinger

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: lll5 »

Dzięki za Wasze podpowiedzi. Udało mi się w międzyczasie odbyć krótkie jazdy próbne jednym i drugim. Nie wiem czy to efekt palącego, ale model z 2018 roku wydawał się bardziej dynamiczny. Poza innym kształtem ekranu i oświetleniem ambiente nie zauważyłem żadnych różnic. Auto zamierzam kupić na dłuższy okres więc zdecyduję się jednak na model z 2018 roku. Właściciel modelu z 2019 przyznał się do problemów z GPF, a auto robili głównie trasy. Powiedział jednak, że po aktualizacji nie miał jeszcze problemów z wypalaniem. Właściciele nie niebyłe zbyt skłonni do obniżenia ceny. Właściciel z 2018 zszedł z ceny 1 k zł, a z 2019 2 k zł
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”