Stinger 2.0 2019 czy 2018

forum użytkowników Kia Stinger
hefajstos
Posty: 140
Rejestracja: 19 paź 2020, 20:44
model samochodu: Stinger FL

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: hefajstos »

Biorac pod uwage, ze 2.0 juz nie ma a zaraz i GT pewnie w EU nie bedzie to taniec nie bedzie. Okazuje sie ze wbrew glosu ludu auta po 3 latach sie nie rozlecialy i nadal sa warte uwagi.
lukasmasdes
Posty: 369
Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
model samochodu: Stinger GT, CEED III GT

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: lukasmasdes »

Myślę, że te auta będą trzymać cenę, bo nie ma ich zbyt wiele, a poza tym są ostatnie w takim przedziale cenowym. Widać w jakim kierunku to wszystko zmierza. Za chwilę w ogóle nie będzie aut spalinowych w tych pieniądzach. Silniki V6 i V8 będą tylko w Mercedesach i BMW za 0,5 mln i więcej. Audi już zapowiedziało, że od 2026 roku przestanie w ogóle produkować auta spalinowe i hybrydy.

Myślę, że nie ważne jakiego wyboru dokonasz (2018 czy 2019), będziesz zadowolony. Sam jestem na etapie wymiany auta na nowego Stingera, gdzie salon wstępnie zaproponował mi 130 k zł za odkup, więc podawane przez Ciebie ceny wcale nie muszą być aż tak wygórowane.
Grunthor
Posty: 132
Rejestracja: 06 kwie 2021, 13:33

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: Grunthor »

lukasmasdes pisze: 29 cze 2021, 11:44 Audi już zapowiedziało, że od 2026 roku przestanie w ogóle produkować auta spalinowe i hybrydy.
Jakieś źródło?? WIem, że audi pracuje nad paliwami syntetycznymi. Wątpie aby tak szybko odeszli od spalinówek a tym bardziej hybryd. Dodatkowo rynek W USA jest ogromny, a tam nie ma aż takich wyśrubowanych norm jak u nas w UE.
lukasmasdes
Posty: 369
Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
model samochodu: Stinger GT, CEED III GT

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: lukasmasdes »

michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: michal84 »

No tam jest napisane, że przestanie wprowadzać nowe modele spalinowe, ale że koniec produkcji spalinowych przewiduje na 2033.
lukasmasdes
Posty: 369
Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
model samochodu: Stinger GT, CEED III GT

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: lukasmasdes »

Masz rację, do 2026 będzie wprowadzać nowe spalinowe modele, mój błąd. Ale nie wyobrażam sobie, aby od 26 do 33 byli w stanie klepać jakiś model bez zmiany modelu, wiec ten 33 to pewnie jakaś data graniczna, bo zazwyczaj po 3-4 latach robi się lifting. W powyższym układzie chodzi pewnie o czas na całkowite wygaszenie produkcji aut spalinowych.

Zresztą w przyszłym roku mogą w ogóle zniknąć wszystkie silniki wysokoprężne. Od września 2022 będą musiały przejść badanie RDE i spełnić w jego trakcie normy emisji NOx. Obecnie nie są w stanie tego zrobić, a najlepsze z nich przekraczają normę emisji NOx o 1,5 razy.
FragStinger
Posty: 96
Rejestracja: 29 paź 2018, 22:16
model samochodu: Stinger

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: FragStinger »

ACextreme pisze: 28 cze 2021, 19:27 Historia tego modelu pokazuje, że im nowsza wersja tym mniej problemów.
Większość bolączek Stingerów dotyczy właśnie wersji przed pierwszym, małym liftem, którym zniwelowali sporo z nich, a obecnym liftingiem kolejne.

Ja brałbym zdecydowanie 2019 i nie martwił się o GPF, chyba że będziesz jeździł tylko po mieście.
Ja mam swojego (2018, lecz już po małym lifcie i z GPF) od niemal 3 lat, zrobione ponad 60tyś. i dosłownie nigdy GPF nie dał o sobie znać w żaden sposób. Jeżdżę głównie w jakieś trasy, lecz szczególnie w ubiegłym roku głównie miasto + tereny podmiejskie non stop, przeplatane co 2-3 tygodnie jakąś trasą 50km. Jeżdżąc tylko w mieście pewnie się kiedyś zapcha.

Druga sprawa - skoro możesz praktycznie w tej samej cenie kupić rocznik młodszy to nie ma się nad czym zastanawiać.

Co do utraty wartości - kiedyś wszyscy straszyli co to nie będzie, że za darmo te auta będziemy oddawać po kilku latach, a okazuje się że moje ówczesne spostrzeżenia się sprawdziły i Stingery cenę trzymają.... gdyż tak samo jak nowe, tak i używane nie mają w sumie żadnej na prawdę sensownej i porównywalnej konkurencji i nie ważne czy z silnikiem 2.0 czy 3.3
co za glupoty :D
Nie ma zadnych problemow w wersji 2018 vs 2019, natomiast co druga osoba ma problemfy z GPF'em.

Chetnie zobacze liste tych 'problemow' ktore wyelimonowano w wersji MY19 vs MY18. Poprosze o liste w punktach.

Do autora - bierz bez gpf'a.
lukasmasdes pisze: 28 cze 2021, 21:38 Ja też piszę o wersji na UE. W 2018 był pakiet NAP w wersji GTline. Była to skóra nappa za 3 k zł. Z GPF mają problemy nie tylko ci którzy jeżdżą po mieście. Problem wynika z wady konstrukcyjnej związany z rożna długością wydechów, przez co następuje problem z uzyskaniem odpowiedniej temperatury wypalania w filtrze. Tak słyszałem od mechanika w moim serwisie i im przebiegi będą większe to będzie się to coraz bardziej zapychać, więc nie wiem czy to będzie takie bezproblemowe. Co do szyberdachu nie odpowiem bo nie mam. Nie miałem nigdy problemu uszczelkami oraz z klapą bagażnika, więc też nie potwierdzam
Nappa byla tylko w pierwszym rzucie produkcyjnym gtline jeszcze z koncowki 2017, wycofana z 2.0 w ciagu miesiaca. od 2018 nie bylo juz mozliwosci zamowienia nappy.
tomek_inc pisze: 28 cze 2021, 23:55 Listę zmian przed i po małym lifcie znajdziesz na forum. Oceń czy ma to dla ciebie znaczenie. Dla mnie np. wkurzające w wersji przed liftem byłoby to że jak chcesz w sporcie korzystać z trybu manualnego to samochód po chwili sam wraca do D. Nie dla każdego będzie to ważne. Podświetlenie wnętrza i inny kształt wyświetlacza też są spoko.
do drive wraca po okolo minucie bezczynnosci.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: GeRRaD »

ACextreme pisze: 28 cze 2021, 21:15 Ecall i inne szpiegi - opisz o co chodzi bo nie znam tematu 🤔 Wydaje mi się, że chodzi o pakiet Safety System, który był opcjonalny za ok. 3-4tyś i rzadko kto go dokładał przy zamówieniu z produkcji, a nie był on nigdy włożony w samochody zamawiane na plac.....
Po marcu 2018 r. każde nowo homologowane auto musi mieć system automatycznego powiadamiania o wypadku (kolizji z odpalonymi poduszkami). Choć chyba i tak w PL to nie działa jak należy, ale informacje zbiera (prędkość, położenie z GPS, zapięte pasy, światła itp - wszystko jak na tacy).
W nowych Stingerach jest już standardowo - w roczniku 2018 nie było :D , co nie znaczy, że nie da się tych danych zebrać z auta - ale wymaga to znacznie więcej zachodu - takie czasy - pełna inwigilacja - a służby i ubezpieczalnie tylko zacierają ręce ;)
hefajstos
Posty: 140
Rejestracja: 19 paź 2020, 20:44
model samochodu: Stinger FL

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: hefajstos »

Sianie zametu i paniki z tym eCall, pewnie z facebooka korzystasz, ze smartfona tez a masz obawy odnosnie systemu eCall ktory realnie jest w stanie uratowac zdrowie lub zycie. Nie wiesz kiedy stracisz przytomnosc, zjedziesz do rowu i nikt cie nie zauwazy.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Stinger 2.0 2019 czy 2018

Post autor: GeRRaD »

Znasz kogoś komu ecall pomógł - ja nie, choć znajomi mieli różne przygody na drodze.

BTW Nie korzystam z Fb / innych podobnych mediów i wolę mieć auto analogowe - tylko dla mnie, bez łączy do netu/telefonu itp ;) Nie czuję abym coś z życia przez to tracił :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”