Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

forum użytkowników Kia Stinger
stecko
Posty: 8
Rejestracja: 08 paź 2020, 20:46
model samochodu: poszukuję

Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: stecko »

Witam

Chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej nt wersji 2.2 crdi. Plusy , minusy i opinie użytkowników, jeżeli są tutaj jacyś :D
Jak ogólnie te silniki się sprawują? Czy wszystkie 2.2 crdi są te same jak np w sorento itp?

Myślałem o 2.0 T-Gdi ale ze względu na problem wypalania gpf i bardzo dużym spalaniem rozważam również diesla, tylko brak jakichkolwiek informacji :D

Pozdrawiam Artur
Awatar użytkownika
tomek_inc
Posty: 101
Rejestracja: 02 gru 2018, 16:36
model samochodu: Stinger

Re: Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: tomek_inc »

Podobno w Polsce sprzedaż diesla to tylko 4%, więc może być ciężko z opiniami. Na pewno jest co najmniej jedna osoba na forum, która posiada ten silnik. Domyślam się, że chcesz kupić używkę, bo chyba nie można już zamawiać 2.2? Na OtoMoto nowy 2.2 kosztuje ponad 220K, więc za różnicę w cenie można mieć paliwo na kilka lat. A ten diesel wcale podobno tak mało nie pali.
stecko
Posty: 8
Rejestracja: 08 paź 2020, 20:46
model samochodu: poszukuję

Re: Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: stecko »

Hej

Tak mysle nad używanym. Co do ceny to 2.2crdi jest nawet tańszy w zakupie niż 2.0 t-gdi. Spalanie zapewne bedzie mniejsze o kilka litrów w ruchu miejskim na korzyść crdi. Mam w glowie również podniesienie mocy w crdi. Tylko czy to są trwałe silniki? I czy taki crdi po programie zbliży się osiągami do t-gdi?
Awatar użytkownika
tomek_inc
Posty: 101
Rejestracja: 02 gru 2018, 16:36
model samochodu: Stinger

Re: Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: tomek_inc »

Jest na forum wątek o 2.2 i z tego co pamiętam to spalanie wcale nie jest takie małe, bo 2.2 waży więcej niż 2.0 benzyna (w szczególności jeśli jest z napędem 4x4). Nie licz na coś więcej niż 2 litry mniej niż benzyna, a wiadomo, że jeśli ktoś robi krótkie trasy to diesel to niekoniecznie dobry wybór (nie wiem jak u Ciebie to wygląda). Poza tym, chcesz mieć silnik, którego praktycznie nie ma w żadnych serwisach i gdy coś będzie nie tak to może być problem. Ja bym się nie pisał na coś takiego.
Nemes
Posty: 2
Rejestracja: 26 paź 2020, 20:43
model samochodu: Kia Stinger 2.2 AWD Diesel

Re: Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: Nemes »

124 000 przejechane w dieslu bez zadnego problemu. Olej co 30 000 a powyzej 100 000 wymienialem po 15 000. Mam full GT line bez panoramy ostatnio nowy soft dostalem przy serwisie w Niemczech. Cena serwisu w polsce bardzo ok w niemczech za duzy przeglad przy 120 000 i dodatkoej wymianie tarcz i klockow zrzodu 1230 Euro ale uczciwie mowiac jakos obsligi w de duzo lepsza noz w pl. Co do jakoaci usługi bez roznicy. Delikatnie muskajac gaz da sie zejsc po nizej 4 litrow. Normalna jazda landowkami w de czy krajowkami w pl miedzy 6 a 7 litrow. Przy 200 km/h rowne 3000 obrotow. Raz jak byly jeszcze granice zamkniete udalo mi sie w Niemczech 420 km w 2 h15 minut zrobic przy spalaniu 9.8 litra wiec calkiem niezle. Porownujac do 3.3 benzyny jezdzac takim samym stylem w 3.3 mialem spalanie 15.6 na 300 km w dieslu 8.3 ale wiadmo ze benzyna 3.3 duzo lepiej przyspiesza. Predkosc max niby 230 czy 235 ale z gorki udalo mi sie pare razy 249 pojechac. Ogolnie super auto i gdyby nie akcyza to bym w pl rejestrowal.
stecko
Posty: 8
Rejestracja: 08 paź 2020, 20:46
model samochodu: poszukuję

Re: Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: stecko »

Nemes pisze: 26 paź 2020, 20:53 124 000 przejechane w dieslu bez zadnego problemu. Olej co 30 000 a powyzej 100 000 wymienialem po 15 000. Mam full GT line bez panoramy ostatnio nowy soft dostalem przy serwisie w Niemczech. Cena serwisu w polsce bardzo ok w niemczech za duzy przeglad przy 120 000 i dodatkoej wymianie tarcz i klockow zrzodu 1230 Euro ale uczciwie mowiac jakos obsligi w de duzo lepsza noz w pl. Co do jakoaci usługi bez roznicy. Delikatnie muskajac gaz da sie zejsc po nizej 4 litrow. Normalna jazda landowkami w de czy krajowkami w pl miedzy 6 a 7 litrow. Przy 200 km/h rowne 3000 obrotow. Raz jak byly jeszcze granice zamkniete udalo mi sie w Niemczech 420 km w 2 h15 minut zrobic przy spalaniu 9.8 litra wiec calkiem niezle. Porownujac do 3.3 benzyny jezdzac takim samym stylem w 3.3 mialem spalanie 15.6 na 300 km w dieslu 8.3 ale wiadmo ze benzyna 3.3 duzo lepiej przyspiesza. Predkosc max niby 230 czy 235 ale z gorki udalo mi sie pare razy 249 pojechac. Ogolnie super auto i gdyby nie akcyza to bym w pl rejestrowal.
Hej

Wielkie dzięki za dużą garść informacji. 3tys obr przy 200km/h to bardzo mało. Aż tak szybko nie smigam😁 Ale tak licznikowe 140-160km/h to pewnie nie więcej niż 2500tys obr. Spalanie crdi wg Twoich wyników super.

Podnosiłes może w nim moc?

Pozdrawiam Artur
Nemes
Posty: 2
Rejestracja: 26 paź 2020, 20:43
model samochodu: Kia Stinger 2.2 AWD Diesel

Re: Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: Nemes »

Nic nie robilem uczciwie mowiac jak na polskie warunki 200 km wystarcza spokojnie do okolo 180 190 kmh masz zawsze zapas mocy potem troche gorzej. Auto ciagnie tak od 1800 obrotow tryb sport przewaznie trzyma powyzej tych obrotow ale w 95% uzywam smart dziala na prawde dobrze. Dorzuce pozniej po pracy pare zdjec ze spalaniem itd
stecko
Posty: 8
Rejestracja: 08 paź 2020, 20:46
model samochodu: poszukuję

Re: Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: stecko »

Nemes pisze: 27 paź 2020, 09:56 Nic nie robilem uczciwie mowiac jak na polskie warunki 200 km wystarcza spokojnie do okolo 180 190 kmh masz zawsze zapas mocy potem troche gorzej. Auto ciagnie tak od 1800 obrotow tryb sport przewaznie trzyma powyzej tych obrotow ale w 95% uzywam smart dziala na prawde dobrze. Dorzuce pozniej po pracy pare zdjec ze spalaniem itd
Super😁👍
Auto będzie użytkowane w UK. Tutaj jeździ się wolniej ze względu na duży ruch. Ale moc wskazana do wyprzedzania, pelno tu spowalniaczy. Jak tylko pokropi ludzie zwalniaja do 60km/h przy np 100 dopuszczalnych. Dlatego zapas wskazany😁
dawidcobra
Posty: 9
Rejestracja: 05 lip 2016, 04:21
model samochodu: Optima

Re: Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: dawidcobra »

Posiadam od niedawna - poprzednik optima w dieslu. Nie ma wytłumaczenia - moim zdaniem tak naprawdę dlaczego 2 2 diesel. No bo gdzie diesel gt?? Wyposażenie faktycznie full jak w 3.3 łącznie z 4x4 panorama czerwona skóra no i bez brembo ....
Jest adblue dodatkowy problem itd. Szczerze diesel teraz to raczej już styl bycia niż coś bardziej konkretnego, dlatego się zgadzam z kolegami co mają 3.3. Ale wolę diesla.....
Dla próby ( podkreślam próby) porównania no optima to faktycznie spalanie cudo, a tu no co ni to moc jak 3.3 ni ekonomia.....tak jak wyżej - to chyba już tylko styl bycia.....i wisienka na torcie - inny model z innym silnikiem nie wchodził w grę - było baaaardzo ciężko dostać....
GrzeTom
Posty: 72
Rejestracja: 06 lis 2019, 21:35
model samochodu: BYŁ: Stinger 2,2D -GTline

Re: Stinger 2.2 CRDI plusy, minusy, opinie użytkowników

Post autor: GrzeTom »

Jeżdżę 2,2 od 2 lat..
I generalnie jest boski.. Bolączką DPF. który sie nie chce wypalić, ale nadzieja umiera ostatnia, wiec właśnie przy przeglądzie 60kkm naprawiają..) Ponoć:)
Spalanie jak na Diesla w tych gabarytach.. adekwatne..:) Da sie uzyskać 6-7l/100 ale częściej obserwujemy 8-10 zwłaszcza przy cięższej nodze, co uważam ze jest OK jak na 200KM i 4x4.. i wagę blisko 2t;)
Poza tym.. nadal śliczny nic sie nie psuje..( poza DPF ;-) no i kusi oko przechodniów..
Szkoda ze wycofują 2,2Diesel z oferty 2021+... ;-(

Pewnie za rok przy zmianie znowu bym wybrał Stingera, a tak.. to chu wie:)
Może po prostu zostanę z nim na dłużej:) Tak czy siak polecam!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”