Stinger facelit (2021?)

forum użytkowników Kia Stinger
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: Kapitan »

DrA pisze: 18 maja 2021, 12:05
Niko123 pisze: 18 maja 2021, 09:28 Ja czekam na Gt3,3 kolor czerwony, czerwona skora i bez szyber dachu.
Chip-Box wpadnie po 2 tys km razem ze strojeniem.
Do tego ceramike lakieru robue sam i extra immobilajzer Omega od Kii..
Powiedz już dowidzenia gwarancji :)
Gwarancja to pikuś. Musialaby byc kosztowna,gruba naprawa, zeby wnikali.
Ale sa wazniejsze, moim zdaniem tematy po tuningu:
1. mozliwe ogolne problemy jak szarpanie, inne awarie, pekanie elektrod swiec itp. I okaze sie, że z dobrego auta masz wieczny problem
2. złe dzialanie innych systemow
np. DTVS, ktory jest zestrojony z mocą fabryczną, niewystarczajace hamulce tez dobrane do fabr mocy. Kto by chcial miec w 3.3 hamulce z 2.0 ?
Nikt. A mimo to kierowcy dodaja czasem 100KM i zostawiaja ten sam system hamulcowy.
3. Nieważne ubezpieczenie auta /po tuningu nie jest to pojazd homologowany/, chyba, ze ubezpieczono na warunkach indywidualnych, czego oprocz zawodowcow w sporcie nikt nie robi. To moga byc naprawde przykre konsekwencje idące w grubą grubą kasę
Grunthor
Posty: 132
Rejestracja: 06 kwie 2021, 13:33

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: Grunthor »


GAP.

Kazde inne zabezpieczenie moze spowodowac, ze moze nie odjada ale zniszcza tapicerke rozpylajac gasnice lub potna (tez sie zdarza, Mazda 6 znajomego tak skonczyla - zaluje ze jej nie ukradli)
To cięcie tapicerki to jest zwykłe ku****wo i złośliowść ludzka. Rozumiem, kradzież dla części(oczywiście też złe ...), chciwość i chęć zarobku. Jednakże cięcie tapicery to zwykłe ku****wo.
W gruncie rzeczy nie wiadomo co lepsze: kradzież czy pocięta tapicera. Przy kradzieży oczywiście pójdzie zwrot, ale za to następne raty AC to najprawdopodobniej będzie kosmos przy droższym aucie ;/;/. Zastanawiam się, czy można zamówić to auto bez keylessa ;-P. To więcej problemów niż pożytku. Może ktoś ma info jakieś?

PS Ja się nie zdecydowałem na Omegę bo ktoś pisał że wprawny złodziej obchodzi to w 1 minute. Zdecydowałem się na KIA assist, która posiada blokadę zapłonu montowaną fabrycznie bez utraty gwarancji. 700 blokad przy aktywacji i potem każde kolejne 750 to koszt 60 zł.
Wyczytałem w innym wątku, że każda inn a opcja montażu tego to utrata gwarancji na elektronikę i układ elektryczny(co rzecz jasna ma sens).
Pyjter
Posty: 68
Rejestracja: 06 kwie 2021, 01:26
model samochodu: C3 GT 21'
Lokalizacja: KR

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: Pyjter »

Kapitan pisze: 19 maja 2021, 09:37 Gwarancja to pikuś. Musialaby byc kosztowna,gruba naprawa, zeby wnikali.
Ale sa wazniejsze, moim zdaniem tematy po tuningu:
1. mozliwe ogolne problemy jak szarpanie, inne awarie, pekanie elektrod swiec itp. I okaze sie, że z dobrego auta masz wieczny problem
2. złe dzialanie innych systemow
np. DTVS, ktory jest zestrojony z mocą fabryczną, niewystarczajace hamulce tez dobrane do fabr mocy. Kto by chcial miec w 3.3 hamulce z 2.0 ?
Nikt. A mimo to kierowcy dodaja czasem 100KM i zostawiaja ten sam system hamulcowy.
3. Nieważne ubezpieczenie auta /po tuningu nie jest to pojazd homologowany/, chyba, ze ubezpieczono na warunkach indywidualnych, czego oprocz zawodowcow w sporcie nikt nie robi. To moga byc naprawde przykre konsekwencje idące w grubą grubą kasę
Co ma moc do hamulców jeżeli gość nie ma zamiaru na tor tym jeździć? I 140KM i 500KM rozpędzisz do 200km/h i każdy z tych zestawów zatrzyma pojazd w tym samym miejscu, bo box masy pojazdu nie dodaje. Co innego gdyby powtórzyć ten manewr 10 czy 20 razy, wtedy faktycznie hamulce szybko puchną. Fabryczne bez boxa również.

Hamulce w samochodach cywilnych to się swapuje razem z silnikiem. Sytuacja hipotetyczna - masz samochód z silnikiem 1.2 (V-max 170km/h) i wrzucasz do niego skrzynię i piec 2.0t. V-max teraz to 250km/h. Masa wzrosła z 1300 na 1340kg. Seryjne hamulce przystosowane do zatrzymania pojazdu o masie 1300kg z 170km/h mogą nie mieć wystarczającej pojemności cieplnej żeby zatrzymać 1340kg z 250km/h. Stąd swap. A jaka jest różnica w możliwościach wyhamowania Stingera o masie 1800kg (366KM) z 250km/h a Stingera o masie 1800kg (440KM) z 250km/h? Żadna, masa, pojemność cieplna układu hamulcowego jest dokładnie ta sama, fizyka nie zagląda w wykres z hamowni.

Ogólnie argumenty rzucacie jakby chłop Stage 2 robił. Box w Stingerze podniesie moc o jakieś 20% a Wy wypisujecie o utracie gwarancji, homologacji, ubezpieczeniu czy niewystarczających hamulcach :lol:

Gdyby w Waszym bajdurzeniu o homologacji było chociaż ziarnko prawdy - to połowa z Was nie ma homologacji, bo na hamowni nowy samochód zawsze ma kilka procent "gratisu" mocy i momentu od producenta i praktycznie każdy pojazd od większości producentów przekracza wbitą z dowód rejestracyjny moc.

Tysiące osób w Polsce korzysta z tych modyfikacji - jeżdżą na gwarancję, rozbijają się i tracą pojazdy w wyniku kradzieży. I nikt nigdy problemu z tym nie ma, bo usunięcie go to kwestia wypięcia dwóch, ewentualnie trzech wtyczek :lol:
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: Kapitan »

Pyjter pisze: 19 maja 2021, 15:00
Kapitan pisze: 19 maja 2021, 09:37 Gwarancja to pikuś. Musialaby byc kosztowna,gruba naprawa, zeby wnikali.
Ale sa wazniejsze, moim zdaniem tematy po tuningu:
1. mozliwe ogolne problemy jak szarpanie, inne awarie, pekanie elektrod swiec itp. I okaze sie, że z dobrego auta masz wieczny problem
2. złe dzialanie innych systemow
np. DTVS, ktory jest zestrojony z mocą fabryczną, niewystarczajace hamulce tez dobrane do fabr mocy. Kto by chcial miec w 3.3 hamulce z 2.0 ?
Nikt. A mimo to kierowcy dodaja czasem 100KM i zostawiaja ten sam system hamulcowy.
3. Nieważne ubezpieczenie auta /po tuningu nie jest to pojazd homologowany/, chyba, ze ubezpieczono na warunkach indywidualnych, czego oprocz zawodowcow w sporcie nikt nie robi. To moga byc naprawde przykre konsekwencje idące w grubą grubą kasę
Co ma moc do hamulców jeżeli gość nie ma zamiaru na tor ...

Gdyby w Waszym bajdurzeniu o homologacji było chociaż ziarnko prawdy - to połowa z Was nie ma homologacji, bo na hamowni nowy samochód zawsze ma kilka procent "gratisu" mocy i momentu od producenta i praktycznie każdy pojazd od większości producentów przekracza wbitą z dowód rejestracyjny moc.

Tysiące osób w Polsce korzysta z tych modyfikacji - jeżdżą na gwarancję, rozbijają się i tracą pojazdy w wyniku kradzieży. I nikt nigdy problemu z tym nie ma, bo usunięcie go to kwestia wypięcia dwóch, ewentualnie trzech wtyczek :lol:
Pewien jestes, ze nikt z ubezpieczycielem problemu nie ma ? Obejrzyj stosowne materialy chocby na yt. Ubezpieczyciele to nie idioci, ktorzy setki tys wyplaca bezzasadnie, bo ich oszukano co do mocy i innych zmian.
Gdy wyciagna cie rannego z auta i innych rannych lub zabitych z auta w ktore przyrabales to zadnych wtyczek nie wyjmiesz, moze nawet rekami nie ruszysz.
/czego nie zycze tobie ani nikomu, zeby bylo jasne/.Auto odholuja na parking policji. Tam przeanalizuja auto /a ze ludzie sie chwala modami na fb to czesto sami naprowadza/, a ubezpieczyciel otrzyma informacje...to podstawowe sprawy.
A co do hamulcow...to nie po to tuninguja zeby jezdzic jak emeryt.
Beda dynamiczni i np rozpedzac sie i hamowac czesto. W przypadku 3.3 rozpedzenie od 100 do 200kmh trwa 2x krocej niz w 2.0 i dlatego 2.0 zdąży schlodzic hamulce a 3.3 gdyby mial te same hamulce nie zdazy przed ponownym hamowaniem. Dlatego wieksza moc musi zgrac sie z lepszymi hamulcami, nawet jak auta maja podobna mase.
Pyjter
Posty: 68
Rejestracja: 06 kwie 2021, 01:26
model samochodu: C3 GT 21'
Lokalizacja: KR

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: Pyjter »

Kapitan pisze: 19 maja 2021, 15:41 Pewien jestes, ze nikt z ubezpieczycielem problemu nie ma ? Obejrzyj stosowne materialy chocby na yt. Ubezpieczyciele to nie idioci, ktorzy setki tys wyplaca bezzasadnie, bo ich oszukano co do mocy i innych zmian.
Gdy wyciagna cie rannego z auta i innych rannych lub zabitych z auta w ktore przyrabales to zadnych wtyczek nie wyjmiesz, moze nawet rekami nie ruszysz.
/czego nie zycze tobie ani nikomu, zeby bylo jasne/.Auto odholuja na parking policji. Tam przeanalizuja auto /a ze ludzie sie chwala modami na fb to czesto sami naprowadza/, a ubezpieczyciel otrzyma informacje...to podstawowe sprawy.
No to dostanie, jeszcze musi wykazać, że wprowadzone modyfikacje miały wymierny wpływ na zdarzenie. Uprzedzając odpowiedź - nie nie wystarczy powiedzieć przed sądem, że gdyby miał mniej koni to by sie nie rozbił.
Kapitan pisze: 19 maja 2021, 15:41 A co do hamulcow...to nie po to tuninguja zeby jezdzic jak emeryt.
Beda dynamiczni i np rozpedzac sie i hamowac czesto. W przypadku 3.3 rozpedzenie od 100 do 200kmh trwa 2x krocej niz w 2.0 i dlatego 2.0 zdąży schlodzic hamulce a 3.3 gdyby mial te same hamulce nie zdazy przed ponownym hamowaniem. Dlatego wieksza moc musi zgrac sie z lepszymi hamulcami, nawet jak auta maja podobna mase.
Możesz dohamować ze 3 razy z 200 do 0 raz po raz zanim poczujesz że pedał jest bardziej miękki. Bzdur o rozpędzaniu i hamowaniu na drodze publicznej nawet nie skomentuję, bo sytuacja o chłodzeniu przy 100-200 i różnicy paru sekund jest tak absurdalna że nie jest do osiągnięcia w normalnym użytkowaniu. A jak bardzo chcesz przegrzać hamulce to i serię przy seryjnej mocy bezproblemowo przegrzejesz.

Powtarzam - gadasz bzdury mówiąc, że podniesienie mocy o 20% wymaga jakiejkolwiek ingerencji w hamulce i że ma to wymierny wpływ na bezpieczeństwo. A jeżeli się z tym nie zgadzasz - wybierz dowolny model pojazdu, który ma kilka wersji silnikowych, wejdź na Intercars i sprawdź jakie są różnice pomiędzy zaciskami hamulcowymi czy tarczami pomiędzy wersjami silnikowymi różniącymi się o 50-80KM.

A skoro jesteśmy na forum Kia - https://allegro.pl/oferta/tarcze-brembo ... 0462749283

Kompatybilność:
Tarcze przód (305mm) KIA XCeed 1.0 Turbo (120 km) 2019-
Tarcze przód (305mm) KIA Ceed (CD) 2018- 1.0 Turbo (118 km) 2018-
Tarcze przód (305mm) HYUNDAI Kona 1.0 Turbo (120 km) 2017-
Tarcze przód (305mm) HYUNDAI Kona 1.6 Turbo (177 km) 2017-
Tarcze przód KIA Optima (JF) 2016- 2.0 hybriDiesel (202 km) 2017-


Wkładają takie same zestawy hamulcowe do Ceeda 1.0 i Optimy 2.0 o podwójnie wyższej mocy, napisz do ich działu R&D, może nie wiedzą jak ryzykują :lol: Czekam na teorię, że Optima ma oplot żeby wolniej puchła :lol:


Dramat, gość napisał, że chce 20% więcej mocy z boxa mieć, a wszechwiedzący forumowicze zabrali mu nie tylko gwarancję, ale homologacje i ubezpieczenie :lol:
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: Kapitan »

Do Pyjter
Czyli zmiana o 20% mocy nie ma znaczenia w sprawach gwarancji, ubezpieczenia, homologacji ?
No i tym bardziej bezpieczenstwa przy tych samych hamulcach.
To dlaczego 2.0 ma inne niz 3.3 ?
No i przy jakiej zmianie % mocy ma sens zmiana hamulcow wg kolegi ? Czy w ogole nie ma?
Mam tez pytanie kolejne ....jestes menedzerem w firmie ubezpieczeniowej i jako profi dbasz o interes firmy....przyklepiesz wyplate OC w kwocie 600k pln za skasowanego AMG przez tuningowane auto twojego klienta i nie pociagniesz go do odpowiedzialnosci ?
A tu dla uzupelnienia wiadomosci link
https://youtu.be/6BLtyc3xUAQ

Btw te tabele kompatyb hamulcow swiadcza tylko o tym, ze producent auta wklada do slabszego modelu silnikowego te same hamulce co do mocniejszego, bo wyliczyl ze to oplacalne. Tyle i tylko tyle
Ostatnio zmieniony 19 maja 2021, 18:17 przez Kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pyjter
Posty: 68
Rejestracja: 06 kwie 2021, 01:26
model samochodu: C3 GT 21'
Lokalizacja: KR

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: Pyjter »

Kapitan pisze: 19 maja 2021, 18:04 Czyli zmiana o 20% mocy nie ma znaczenia w sprawach gwarancji, ubezpieczenia, homologacji ?
Nieautoryzowana? Ma w sprawie gwarancji jak zapomnisz boxa wymontowac. Dlaczego 1.6T-Gdi w Sportage ma 177KM, a w (Pro)Ceedzie już 204KM? Cholera, połowa forum bez homologacji jeździ :lol:

A jak wygląda według Ciebie np. wgranie Polestara w Volvo? Producent robi dokładnie to samo. Myślisz, że swapują hamulce? :lol:
https://media.poznajvolvo.pl/2019/07/vo ... -modeli-3/
Kapitan pisze: 19 maja 2021, 18:04 No i tym bardziej bezpieczenstwa przy tych samych hamulcach.
To dlaczego 2.0 ma inne niz 3.3 ?
Bo to dwie różne jednostki napędowe. Jeszcze jakieś błyskotliwe pytanie chcesz zadać?
Kapitan pisze: 19 maja 2021, 18:04 Mam tez pytanie ....jestes menedzerem w firmie ubezpieczeniowej i jako profi dbasz o interes firmy....przyklepiesz wyplate OC w kwocie 600k pln za skasowanego AMG przez tuningowane auto twojego klienta i nie pociagniesz go do odpowiedzialnosci ?
W sensie co, ktoś nie zatrzymał się na ustąp pierwszeństwa i wbił się prostopadle w AMG? Jaki wpływ na to zdarzenie miała dodatkowa moc? Równie dobrze możesz jeździć z wyciętym katalizatorem, nie spełniać norm Euro, nie przejść kolejnego przeglądu technicznego, nie mieć homologacji producenta na aktualny wydech. Myślisz, że jeździsz bez ubezpieczenia? Skoro badania techniczne są ważne w momencie zdarzenia to regresu nie będzie i tyle.
Kapitan pisze: 19 maja 2021, 18:04 A tu dla uzupelnienia wiadomosci link
https://youtu.be/6BLtyc3xUAQ
Trzeba było mówić od razu, że Twoim głównym źródłem informacji jest populista z M4K, nie podejmowałbym dalszej dyskusji.
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: Kapitan »

Tak , dyskutowac dalej nie ma co.
Kazdy forumowicz moze sobie sam wyciagnac wnioski czy warto zdjac pol sekundy z czasu 0 -100kmh co jest frajdą ale i ryzykiem .
TrackDriver
Posty: 4
Rejestracja: 18 sie 2020, 07:24
model samochodu: Stinger GT

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: TrackDriver »

Kapitan pisze: 19 maja 2021, 18:04 Mam tez pytanie ....jestes menedzerem w firmie ubezpieczeniowej i jako profi dbasz o interes firmy....przyklepiesz wyplate OC w kwocie 600k pln za skasowanego AMG przez tuningowane auto twojego klienta i nie pociagniesz go do odpowiedzialnosci ?
To ciekawe pytanie ..... Wypłacilibyscie kase swojej firmy ubezpieczeniowej (jako decydent w tej firmie) nawet jak ubezpieczony podał fałszywe dane do ubezpieczenia (moc, dokonanie zmian technicznych) ? Akurat badania techniczne mają tu wiele do rzeczy, bo zmiany techniczne pojazdu powinny byc zgłoszone i zbadane nie na zwykłej stacji kontroli, ale na okręgowej. Ja bym nie wypłacił, gdyż zarząd by mnie za chwilę z roboty wyrzucił i słusznie.
DrA
Posty: 83
Rejestracja: 20 lis 2019, 12:41
model samochodu: Arteon R

Re: Stinger facelit (2021?)

Post autor: DrA »

Pyjter pisze: 19 maja 2021, 15:00 Ogólnie argumenty rzucacie jakby chłop Stage 2 robił. Box w Stingerze podniesie moc o jakieś 20% a Wy wypisujecie o utracie gwarancji, homologacji, ubezpieczeniu czy niewystarczających hamulcach :lol:
Po 1 - to forum czyta człowiek który ma decydujące zdanie na temat napraw gwarancyjnych
Po 2 - pierwsze co zrobi gwarant to ustali czy w aucie był box
Po 3 - przerabiałem oba powyższe osobiście :)

Załóż boxa a w przypadku awarii silnika gwarancji nie uświadczysz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”