Kapitan pisze: ↑19 maja 2021, 15:41
Pewien jestes, ze nikt z ubezpieczycielem problemu nie ma ? Obejrzyj stosowne materialy chocby na yt. Ubezpieczyciele to nie idioci, ktorzy setki tys wyplaca bezzasadnie, bo ich oszukano co do mocy i innych zmian.
Gdy wyciagna cie rannego z auta i innych rannych lub zabitych z auta w ktore przyrabales to zadnych wtyczek nie wyjmiesz, moze nawet rekami nie ruszysz.
/czego nie zycze tobie ani nikomu, zeby bylo jasne/.Auto odholuja na parking policji. Tam przeanalizuja auto /a ze ludzie sie chwala modami na fb to czesto sami naprowadza/, a ubezpieczyciel otrzyma informacje...to podstawowe sprawy.
No to dostanie, jeszcze musi wykazać, że wprowadzone modyfikacje miały wymierny wpływ na zdarzenie. Uprzedzając odpowiedź - nie nie wystarczy powiedzieć przed sądem, że gdyby miał mniej koni to by sie nie rozbił.
Kapitan pisze: ↑19 maja 2021, 15:41
A co do hamulcow...to nie po to tuninguja zeby jezdzic jak emeryt.
Beda dynamiczni i np rozpedzac sie i hamowac czesto. W przypadku 3.3 rozpedzenie od 100 do 200kmh trwa 2x krocej niz w 2.0 i dlatego 2.0 zdąży schlodzic hamulce a 3.3 gdyby mial te same hamulce nie zdazy przed ponownym hamowaniem. Dlatego wieksza moc musi zgrac sie z lepszymi hamulcami, nawet jak auta maja podobna mase.
Możesz dohamować ze 3 razy z 200 do 0 raz po raz zanim poczujesz że pedał jest bardziej miękki. Bzdur o rozpędzaniu i hamowaniu na drodze publicznej nawet nie skomentuję, bo sytuacja o chłodzeniu przy 100-200 i różnicy paru sekund jest tak absurdalna że nie jest do osiągnięcia w normalnym użytkowaniu. A jak bardzo chcesz przegrzać hamulce to i serię przy seryjnej mocy bezproblemowo przegrzejesz.
Powtarzam - gadasz bzdury mówiąc, że podniesienie mocy o 20% wymaga jakiejkolwiek ingerencji w hamulce i że ma to wymierny wpływ na bezpieczeństwo. A jeżeli się z tym nie zgadzasz - wybierz dowolny model pojazdu, który ma kilka wersji silnikowych, wejdź na Intercars i sprawdź jakie są różnice pomiędzy zaciskami hamulcowymi czy tarczami pomiędzy wersjami silnikowymi różniącymi się o 50-80KM.
A skoro jesteśmy na forum Kia -
https://allegro.pl/oferta/tarcze-brembo ... 0462749283
Kompatybilność:
Tarcze przód (305mm) KIA XCeed 1.0 Turbo (120 km) 2019-
Tarcze przód (305mm) KIA Ceed (CD) 2018- 1.0 Turbo (118 km) 2018-
Tarcze przód (305mm) HYUNDAI Kona 1.0 Turbo (120 km) 2017-
Tarcze przód (305mm) HYUNDAI Kona 1.6 Turbo (177 km) 2017-
Tarcze przód KIA Optima (JF) 2016- 2.0 hybriDiesel (202 km) 2017-
Wkładają takie same zestawy hamulcowe do Ceeda 1.0 i Optimy 2.0 o podwójnie wyższej mocy, napisz do ich działu R&D, może nie wiedzą jak ryzykują
Czekam na teorię, że Optima ma oplot żeby wolniej puchła
Dramat, gość napisał, że chce 20% więcej mocy z boxa mieć, a wszechwiedzący forumowicze zabrali mu nie tylko gwarancję, ale homologacje i ubezpieczenie