Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Mam problem z podwyższonym spalaniem, 3x był wypalany filtr i wracało spalanie do normy. Przedwczoraj wypalili mi ponownie filtr i wygrali aktualizacje softu dziś spalanie z powrotem ok. 13l, ale działa tryb żeglowania brak słów... ostatni raz kia
- geegles
- Posty: 137
- Rejestracja: 25 cze 2020, 12:12
- model samochodu: Jest: Kia ProCeed 1.6 T-GDI DCT + TEC + AEB + PRE + SRF
Był: Kia Stinger 2.0 T-GDI GT LINE + RED + TEC + ECS + SRF
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Ale 13l w jakich warunkach? Bo jeśli ciśniesz albo większość czasu stoisz w korku to rzekłbym, że nie jest złe.
Jeśli działa żeglowanie to nie jest to problem opisywany w tym wątku.
Jeśli działa żeglowanie to nie jest to problem opisywany w tym wątku.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Dla mnie najłatwiejszy test to jest - jak się auto zagrzeje - jechać równo 70km/h chwilę (do zrobienia w mieście bez problemu), i patrzeć jakie wtedy jest chwilowe. Jak koło 7-8 - jest git. Jak 10 albo więcej - aktualnie się wypala lub próbuje wypalać.
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Wcześniej tryb żeglowania nie działał, jak rosło spalanie. Teraz spalanie w warunkach jakich powinienem mieć ok 10-11 jest 13. Jazda po obwodnicach bez świateł.
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
hmm ja również uważam że 12.5 -13 l srednie spalanie to dużo, ale zgadzam się z poprzednim postami jak sie jedzie spokojnie tak 70-90 to chwilowe jest w połowie znacznika czyli gdzieś 5-7l.
dzis oddałem 2.0 do serwisu na przeglad roczny olejowy plus wgranie aktualizacji do gpf bo faktycznie jest nowa i odebralem ceeda zastępczego. jadąc od domu do salonu spokojnie 30km stingerem srednie z trasy 9.4l droga powrotna te same warunki bez korków ceed 7.2l wiec.... stinger pali jak powinien a ceed się nie zbiera wcale
zobaczymy jak będzie po tej aktualizacji.
dzis oddałem 2.0 do serwisu na przeglad roczny olejowy plus wgranie aktualizacji do gpf bo faktycznie jest nowa i odebralem ceeda zastępczego. jadąc od domu do salonu spokojnie 30km stingerem srednie z trasy 9.4l droga powrotna te same warunki bez korków ceed 7.2l wiec.... stinger pali jak powinien a ceed się nie zbiera wcale
zobaczymy jak będzie po tej aktualizacji.
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Golf GTI majacy 245KM pali wcale nie jakos super mniej od Stingera a tez ma 2.0 i 7 biegowa skrzynie takze.. i wazy mniej..
Panowie Toyota zaprasza do hybryd xD
Panowie Toyota zaprasza do hybryd xD
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
jestem po aktualizacji gpf... spalanie z 13l spadło na ok 9l srednie po zrobieniu ok 100km ciągle kształtuje się na poziomie 8.7 -9.2 wczesniej było 11.5 -13l ta sama trasa taki sam styl jazdy
mówimy oczywiscie o wskazaniu komputera bo liczenie od tankowania do tankowania mówiło o 11.2 średnio gdzieś.
mówimy oczywiscie o wskazaniu komputera bo liczenie od tankowania do tankowania mówiło o 11.2 średnio gdzieś.
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Mam bardzo podobne obserwacje, ale zrobiłem dopiero 1K od aktualizacji, więc zobaczymy co będzie dalej.lukaszVV pisze: ↑20 mar 2021, 12:45 jestem po aktualizacji gpf... spalanie z 13l spadło na ok 9l srednie po zrobieniu ok 100km ciągle kształtuje się na poziomie 8.7 -9.2 wczesniej było 11.5 -13l ta sama trasa taki sam styl jazdy
mówimy oczywiscie o wskazaniu komputera bo liczenie od tankowania do tankowania mówiło o 11.2 średnio gdzieś.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Szybkie pytanie - czy komuś od czasu aktualizacji (lub wymiany sterownika w ASO) problem wrócił?
Muszę zaraz przegląd zrobić, moge po prostu poprosić o tą aktualizację? Czy muszę czekać aż znowu się posypie?
Muszę zaraz przegląd zrobić, moge po prostu poprosić o tą aktualizację? Czy muszę czekać aż znowu się posypie?
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Przejechałem 4 tys. km od aktualizacji i jest ok, ale to jeszcze zbyt mało km żeby stwierdzić na 100%, że problem nie powróci. Zazwyczaj ok. 3000 - 3500 km przejeżdżałem od serwisowego wypalania filtra do powrotu podwyższonego spalania.
Jeśli chodzi o aktualizację, to można ją zrobić w każdej chwili, nie tyllko jak problem występuje, natomiast trzeba trafić na rozgarnięty serwis, bo niektóre serwisy zupełnie nie wiedzą o co chodzi..
Jak ktoś przejechał już większy dystans po aktualizacji, to dajcie znać jak sytuacja.
Jeśli chodzi o aktualizację, to można ją zrobić w każdej chwili, nie tyllko jak problem występuje, natomiast trzeba trafić na rozgarnięty serwis, bo niektóre serwisy zupełnie nie wiedzą o co chodzi..
Jak ktoś przejechał już większy dystans po aktualizacji, to dajcie znać jak sytuacja.