Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Cześć wszystkim,
Posiadam Stingera z 2019 roku w wersji 2.0 GDI 245 KM. Auto ma przejechane 11 tys. km i w tym czasie dwukrotnie miała miejsce sytuacja, w której przez dłuższy czas spalanie auta było wyższe o jakieś 3 litry. Dokładnie miało to miejsce przy przebiegu od 2 do 4 tys. km i od 7 do 9 tys. km. Spalanie wzrasta i np. na odcinku dojazdu do pracy, gdzie zawsze jadę tą samą drogą przy takim samym natężeniu ruchu spalanie wychodzi normalnie między 9,2 a 9,7, a w czasie podwyższonego spalania ok. 12,5. Na trasie ostatnio do Chorwacji miałem właśnie taką sytuację i w trasie do Chorwacji średnio wyszło 11,4, a jak wracałem to już spalanie się unormowało i wyszło średnie 8,0 - na tej samej drodze, przy takiej samej jeździe. Serwis na razie zebrał komputerem dane z jazdy przy normalnym spalaniu i czekam aż sytuacja powtórzy się trzeci raz, żeby pojechać i zgrać dane z silnika przy podwyższonym spalaniu.
W czasie podwyższonego spalania wyraźnie widać na wskaźniku spalania chwilowego, że nawet przy stałej prędkości np. 70 km/h przy rozgrzanym silniku chwilowe spalanie cały czas utrzymuje się powyżej 10 litrów. Sprawdzałem spalanie również przy dystrybutorze i faktyczne spalanie jest zgodne z tym co pokazuje komputer, więc nie jest to tylko błąd komputera. Żadnych innych objawów w czasie jazdy nie zaobserwowałem, żadnego dziwnego dźwięku silnika, dziwnych zapachów, czy czegokolwiek. Załączam zdjęcia średniego spalania.
Czy ktoś z Was miał może podobny problem?
Posiadam Stingera z 2019 roku w wersji 2.0 GDI 245 KM. Auto ma przejechane 11 tys. km i w tym czasie dwukrotnie miała miejsce sytuacja, w której przez dłuższy czas spalanie auta było wyższe o jakieś 3 litry. Dokładnie miało to miejsce przy przebiegu od 2 do 4 tys. km i od 7 do 9 tys. km. Spalanie wzrasta i np. na odcinku dojazdu do pracy, gdzie zawsze jadę tą samą drogą przy takim samym natężeniu ruchu spalanie wychodzi normalnie między 9,2 a 9,7, a w czasie podwyższonego spalania ok. 12,5. Na trasie ostatnio do Chorwacji miałem właśnie taką sytuację i w trasie do Chorwacji średnio wyszło 11,4, a jak wracałem to już spalanie się unormowało i wyszło średnie 8,0 - na tej samej drodze, przy takiej samej jeździe. Serwis na razie zebrał komputerem dane z jazdy przy normalnym spalaniu i czekam aż sytuacja powtórzy się trzeci raz, żeby pojechać i zgrać dane z silnika przy podwyższonym spalaniu.
W czasie podwyższonego spalania wyraźnie widać na wskaźniku spalania chwilowego, że nawet przy stałej prędkości np. 70 km/h przy rozgrzanym silniku chwilowe spalanie cały czas utrzymuje się powyżej 10 litrów. Sprawdzałem spalanie również przy dystrybutorze i faktyczne spalanie jest zgodne z tym co pokazuje komputer, więc nie jest to tylko błąd komputera. Żadnych innych objawów w czasie jazdy nie zaobserwowałem, żadnego dziwnego dźwięku silnika, dziwnych zapachów, czy czegokolwiek. Załączam zdjęcia średniego spalania.
Czy ktoś z Was miał może podobny problem?
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Wypalanie filtra cząstek stałych?
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Wypalanie filtra przez 2 tys. km? Łącznie 4 tys km na 11 tys. przebiegu? To byłoby mega dziwne, zwłaszcza, że głównie jeżdżę po trasach, raczej w korkach w mieście stoję bardzo sporadycznie.
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
GPF to nowość. Ciężko powiedzieć jak to działa w silnikach benzynowych, aczkolwiek byłoby to dziwne przy takim przebiegu.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Jeszcze dla uzupełnienia. Spalanie jest podwyższone cały czas przez ok. 2 tys. km. Czyli powiedzmy przez miesiąc auto pali 12,5 zamiast 9,5. Niezależnie w jakich warunkach, na jakich obrotach, w mieście i w trasie, cały czas przez te 2 tys. km spalanie jest wyższe od normalnego w danych warunkach o 3 litry/100 km. Potem nagle w czasie jazdy (bo w obu przypadkach tak mi się przydarzyło) nagle chwilowe spalanie wraca do normalnych wartości i jest wszystko ok. Nie towarzyszy temu spadek obrotów, zmiana dźwięku silnika czy cokolwiek innego (przynajmniej nie zaobserwowałem). I jeszcze jedno. Za pierwszym razem zgłosiłem się do dwóch serwisów w czasie gdy spalanie było wyższe, ale serwis posprawdzał stacjonarnie w komputerze wszystkie odczyty i stwierdzili, że wszystko jest ok. Po drugim razie (bo akurat cały okres wyższego spalania byłem za granicą), pojechałem i podpięli komputer w czasie jazdy, żeby zebrać dane. Jak ponownie problem wystąpi to mają zrobić ponowny odczyt parametrów w czasie jazdy, żeby porównać.
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Przerabiam to samo. Odsyłam do wątku "Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszanie". U mnie wyglądało to następująco. Procedura dopalania gpf rozpoczęła się przy około 2tys km przebiegu i nie mogła się zakończyć aż do 9 tys, co objawiało się podwyższonym spalaniem oraz drżeniem i rezonansowym buczeniem przy 1250 obrotów. Temat jest znany w centrali u mnie gpf został dopalony ręcznie przez ludzi z centrali w serwisie u mnie w mieście. Wszystkie parametry wróciły do normy, teraz po przejechaniu ok 3k km mam się udać na kontrolę samoczynnego odpalenia gpf.
Polecam abyś w serwisie powołał się na tę informację i aby serwis kontaktował się z centralą, otrzymają wtedy aktualizację oprogramowania, która pozwoli na sprawdzenie stanu dopalenia gpf oraz ewentualne ręczne dopalenie.
Sprawa tej aktualizacji i możliwość ręcznego dopalenia gpf jest możliwa dopiero jakoś od tygodnia.
Polecam abyś w serwisie powołał się na tę informację i aby serwis kontaktował się z centralą, otrzymają wtedy aktualizację oprogramowania, która pozwoli na sprawdzenie stanu dopalenia gpf oraz ewentualne ręczne dopalenie.
Sprawa tej aktualizacji i możliwość ręcznego dopalenia gpf jest możliwa dopiero jakoś od tygodnia.
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
Dzięki za podpowiedź,
Sugerowałem już gpf za pierwszym razem, ale stwierdzili że to nie to. Cóż, spróbuję powrócić do tematu w serwisie.
Sugerowałem już gpf za pierwszym razem, ale stwierdzili że to nie to. Cóż, spróbuję powrócić do tematu w serwisie.
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
O kurcze ale ciekawostka, chwilę mnie nie było a tu takie tematy i newsy
soon Kia XXX
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 27 mar 2019, 11:23
- model samochodu: Stinger 2.0 GTLine 2019
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
O proszę, chyba mam to samo.
U mnie przy okazji przestał się włączać tryb żeglowania.
U mnie przy okazji przestał się włączać tryb żeglowania.
Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019
A jakim napisem auto komunikowalo wlaczenie zeglowania ?