Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

forum użytkowników Kia Stinger
marekplu
Posty: 102
Rejestracja: 09 kwie 2019, 14:05
model samochodu: Stinger 2.0 245 KM 2019

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: marekplu »

lukaszVV pisze: 05 mar 2021, 11:39 zaczlam przegladac forum i widze ze piszecie o spalaniu ok 10 l. Mojego stingera odebralem w listopadzie 2020 1 rejestracja marzec 2020
20 gt line i moje srednie spalniae to 12,5 l :D
Mialem okresowo wieksze, czyli 14-15 wtedy od razu jak bylo wyzsze zapalil mi sie gpf kontrolka wiec pojezdzilem szybciej i wypalilo sie (to samo na serwisie powiedzieli) i teraz znow w okolicach 12 l taki standard.
generalnie robie dzienie 2,5 km do szkoly z dziecmi i z poworotem gdzie na tej trasie srednie to 16l bo nawet sie nie zagrzeje silnik i stad zakladam ze to spalanie jest normalne.
Autostradowo tak ok 140 to spalanie rowniez 12l, co ciekawe przy 220 rowniez 12l.

Czyli jak domniemuje nie jest to calkiem normlane i powinno byc w okolicy 10l ?

W kwesti softu tez jestem po aktualizacji jako ze bujam sie z audio i kiedy w zaawansowanych ustawieniach wlacze ktorykolwiek tryb dziwiek znika calkiem :) wiec pierwsza opcja byla aktualizacja softu teraz diagnostyka wzmacza, bo nie wymieniaja tak do reki :)
Spróbuj na rozgrzanym silniku kechac ze stałą prędkością 60 do 90 km/h. Jesli masz wtedy chwilowe ok. 5-7 l to jest ok, jesli powyżej 10 to problem z gpf. a jesli chodzi o muzykę, to problemem jest wzmacniacz. juz to przerabialem. po wymianie wzmacniacza wszystko działa. Aktualizacja softu do systemu inforozrywki i aktualizacja sterownika silnika to dwie zupełnie różne rzeczy.
KrzysiekStinger
Posty: 2
Rejestracja: 13 paź 2020, 18:55
model samochodu: Stinger 2.0 GTLine 19'

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: KrzysiekStinger »

Cześć!
Udało się może komuś umówić na zmianę oprogramowania w jakimś serwisie w małopolsce?
Gdzie bym nie zadzwonił, to: "nie ma takiego problemu, proszę wyjechać na autostradę, podwyższone spalanie o niczym nie świadczy, bo zależy od stylu jazdy"
Konan
Posty: 159
Rejestracja: 16 sty 2021, 12:10
model samochodu: Kia

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: Konan »

Poważnie tak brzmi odpowiedz serwisu?
dworak
Posty: 87
Rejestracja: 23 gru 2019, 12:39
model samochodu: KIA

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: dworak »

Taka wazna informacja. Wgranie softu powinno być uzupełnione wypaleniem serwisowym GPF. I tu uwaga...jak ktoś ma zmostkowane czujniki (robili to w serwisie KIA) to po sofcie nie można wypalić serwisowo GPF. Trzeba zrobić w takiej kolejności: demontaż mostka, wgranie softu, wypalenie GPF.
jerac.lego
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: jerac.lego »

Konan pisze: 08 mar 2021, 15:05 Poważnie tak brzmi odpowiedz serwisu?
No wiesz, mi w serwisie jeden pracownik powiedział że wypalanie po ujechaniu 30km od poprzedniego wypalania jest w porządku.
Dopiero szef serwisu przeprowadził całą diagnostykę auta, zrobił wypalenie itp, i póki co nie widzą żeby coś było nie w porządku. Czekam więc aż problem wróci.
Konan
Posty: 159
Rejestracja: 16 sty 2021, 12:10
model samochodu: Kia

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: Konan »

ASO KIA to jakas totalna patologia
jarzy
Posty: 34
Rejestracja: 13 gru 2019, 14:51
model samochodu: Stinger GT-Line 2.0

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: jarzy »

Ha, a może nie warto aktualizować sterownika, skoro i tak Stingera ukradną?
(żart, oczywiście. Taki trochę smutny, bo chyba za dużo takich przypadków, zwłaszcza na dość niszowy samochód. W końcu to nie Passerati).

W moim serwisie będę królikiem doświadczalnym - pierwsza taka operacja. Ale jak czytam, jest nadzieja, że skutek będzie ok. A mam kolejny powód, żeby aktualizować, gdyż po raz kolejny zapaliła mi się kontrolka GPF, tym razem po ok. 400 km od ostatniego razu.
ja
hefajstos
Posty: 140
Rejestracja: 19 paź 2020, 20:44
model samochodu: Stinger FL

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: hefajstos »

Konan pisze: 08 mar 2021, 18:01 ASO KIA to jakas totalna patologia
ASO kazdego producenta to z reguly niskiej jakosci serwis, przy zarobkach osob tam pracujacych wcale sie nie dziwie. Im popularniejsza marka i dane modele tym wiecej negatywnych opinii sie bedzie pojawiac. Lexusow jest malo dlatego malo narzekania, VW / BMW / SKODY zatrzesienie dlatego wszedzie pisza zle.

Do tego dochodzi jeszcze bylejakosc panujaca w narodzie co przeklada sie bezposrednio na prace - podejscie na zasadzie "nie zrobie bo mi sie nie chce i co mi zrobia, kogo zatrudnia". Przerabialem ASO w wielu markach i wszedzie jest podobnie.
lukaszVV
Posty: 7
Rejestracja: 05 mar 2021, 11:23
model samochodu: stinger gt line

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: lukaszVV »

co do kontrolki gpf to mnie się zaświeciła 3x a zrobilem przez niecałe 5 miesiecy 4500km , z reguły robie dziennie 2.5km zawożą dzieci do szkoly 1.2 w jedną i powrót 😅😅 plus staram się przynajmniej 2x w tyg zrobic dłuższą trasę jakas a jak zaczyna się świecić kontrolka wystarcza ok 40 min jazdy i gaśnie. tak ze mysle rowniez nad nowym softem poproszę by wrzucili przy przeglądzie za tydzień. o ile będą mieli ochotę. a pytanie czy po wrzuceniu snowego softu zdaza sie to rzadziej ? miał już ktoś aktualizacje ?
michalks1
Posty: 2
Rejestracja: 02 mar 2021, 21:33
model samochodu: Kia Stinger 2.0 Gt-line

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: michalks1 »

Ja pisałem już w wcześniejszym poście na 50 stronie ogolnie serio miałem dwa razy kontrolkę.... Raczej ciężka nogę.... Po sofcie w Łowiczubprzejechane już około 4000 km.... Do 140 spalanie między 7.8 a 9.2...... Potem do około 180 spalanie około 10.6 do 11.5.....
Zero reakcji z gpf..... Oby tak dalej...... Narazie cieszy znów z jazdy i w cyklu miejskim i trasa.... Dodam że z ciężką nogą.... A wcześniej nie było reguły nawet przy 80 km /g... Nawet ku... 17 listro. Jest oki
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”