Cześć,
wg mnie to patologia, z dużym opóźnieniem reaguje na zmiany natężenia deszczu, są sytuacje, gdzie szyba sucha a wycieraczki jak szalone, lub szyba mokra a nic nie robią przez paredziesiąt nawet sekund..
Marzeniem jest, aby tak jak w niemczyźnie dało się wymusić włączenie świateł kiedy włączone są wycieraczki, bo najczęściej w deszczu jest szaro lub ciemno. I żeby zwalniały poniżej np 15 km/h (kiedy stoimy na skrzyżowaniu)
Może jak zaczneimy naciskać serwisy to i update się da wyprodukować?
Czujnik deszczu i jego algorytm
Re: Czujnik deszczu i jego algorytm
algorytm zapewne nie jest prosty .. i mega inteligencji tam nie uzyskasz zwłaszcza że czujnik jest prosty obok lusterka i rozpoznaje ilość kropel wody zapewne ..
Generalnie w stigu trafiłem już na deszcz że jazda z włączoną na max wycieraczką nie byłą mozliwa powyżej 40km/h przy oberwaniu chmury.
Przy 120+ po implementacji powłoki na szyby wycieraczka staje się zbędna.
Generalnie światła faktycznie mogły by się automatem załączać - tak mam nawet w aucie wymyślonym w 2011 r(Fiat Freemont). Dostosownie prędkości - tu nie liczę na efekty bo czujniki są mega proste.
Generalnie w stigu trafiłem już na deszcz że jazda z włączoną na max wycieraczką nie byłą mozliwa powyżej 40km/h przy oberwaniu chmury.
Przy 120+ po implementacji powłoki na szyby wycieraczka staje się zbędna.
Generalnie światła faktycznie mogły by się automatem załączać - tak mam nawet w aucie wymyślonym w 2011 r(Fiat Freemont). Dostosownie prędkości - tu nie liczę na efekty bo czujniki są mega proste.
Re: Czujnik deszczu i jego algorytm
Moje poprzednie auto to seat- też czujnik liczący krople. I tam działał jak z bajki.... Więc się da.YNC pisze: ↑20 lip 2019, 08:40 algorytm zapewne nie jest prosty .. i mega inteligencji tam nie uzyskasz zwłaszcza że czujnik jest prosty obok lusterka i rozpoznaje ilość kropel wody zapewne ..
Generalnie w stigu trafiłem już na deszcz że jazda z włączoną na max wycieraczką nie byłą mozliwa powyżej 40km/h przy oberwaniu chmury.
Przy 120+ po implementacji powłoki na szyby wycieraczka staje się zbędna.
Generalnie światła faktycznie mogły by się automatem załączać - tak mam nawet w aucie wymyślonym w 2011 r(Fiat Freemont). Dostosownie prędkości - tu nie liczę na efekty bo czujniki są mega proste.
Re: Czujnik deszczu i jego algorytm
Na fabryczny update zwiększający funkcjonalność nie możemy liczyć - po co byłyby do kupienia auta po liftingu Z mojego doświadczenia z autami wynika, że najlepszy algorytm do włączania świateł i wycieraczek - pracuje pod czaszką - sztuczna inteligencja jest pomocna, ale zbyt często zawodzi.
Mam natomiast pytanie do fachowców czy da się zaaplikować wyświetlanie znaków drogowych na HUD z auta 2019 do auta 2017/2018 - czy wystarczy prosta wymiana softu - ktoś może pytał/sprawdzał ?
Mam natomiast pytanie do fachowców czy da się zaaplikować wyświetlanie znaków drogowych na HUD z auta 2019 do auta 2017/2018 - czy wystarczy prosta wymiana softu - ktoś może pytał/sprawdzał ?
Re: Czujnik deszczu i jego algorytm
Powiedzmy to glosno: Kia nie umie w automatyczne wycieraczki.
Dostosowanie prędkości mechanizmu do prędkości samochodu to żadna kosmiczna technologia.
W kilkunastoletnim Renault mogłem jeździć i nie dotykać manetki wycieraczek w zasadzie wcale.
Dostosowanie prędkości mechanizmu do prędkości samochodu to żadna kosmiczna technologia.
W kilkunastoletnim Renault mogłem jeździć i nie dotykać manetki wycieraczek w zasadzie wcale.
Re: Czujnik deszczu i jego algorytm
Co do Renault bym polemizował - moja była Laguna 3 miała gorszy czujnik, ale auta niemieckie niestety mają lepsze
Re: Czujnik deszczu i jego algorytm
Na fabryczny update liczyć można jeśli użytkownicy (my) masowo zaczną zgłaszać serwisom jego kiepskie działanie... Ja zrobię to przy okazji najbliższej wizyty w serwisie. Dołączacie?