Jakość lakieru / twardość szkła
Jakość lakieru / twardość szkła
Cześć.
Po roku że stingerem uważam że jakość lakieru i szyb jest jednak niska. Mam mały przebieg ale w większości po szybkich drogach, pod słońce szyba ma masę mikro odprysków od piachu lub kamieni. Lakier pod słońce porysowany jest nie wiem od czego- chyba od patrzenia ( myje auto na bezdotykowych tylko, lub ręcznie mikrofibra po wcześniejszym umyciu bezdodtykowym) Do tego niektórych pozostałości owadów nie mogę domyć niczym.. nawet benzyną ekstrakcyjną. Nie miałem takich sytuacji na poprzednich samochodach. Czekam jeszcze na preparat do owadów i smoły od meguairsa.
Macie podobne odczucia ?
Po roku że stingerem uważam że jakość lakieru i szyb jest jednak niska. Mam mały przebieg ale w większości po szybkich drogach, pod słońce szyba ma masę mikro odprysków od piachu lub kamieni. Lakier pod słońce porysowany jest nie wiem od czego- chyba od patrzenia ( myje auto na bezdotykowych tylko, lub ręcznie mikrofibra po wcześniejszym umyciu bezdodtykowym) Do tego niektórych pozostałości owadów nie mogę domyć niczym.. nawet benzyną ekstrakcyjną. Nie miałem takich sytuacji na poprzednich samochodach. Czekam jeszcze na preparat do owadów i smoły od meguairsa.
Macie podobne odczucia ?
Re: Jakość lakieru / twardość szkła
Lakiery stosowane przez KIA (nie wiem jak inne marki) są niesłychanie miękkie I tandetne. Ja w optimie po 71k km przebiegu na masce mam ze 30-40 odprysków, niektóre do gołej blachy. Wszystkie spowodowane są przez kamienie I piach na autostradzie. O szybie czołowej nie wspomnę. Jest to tragedia. Mój poprzedni samochód po 191k km nalotu w takich samych warunkach miał 3 małe slady na masce I tyle.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Jakość lakieru / twardość szkła
No właśnie dla porównania mój poprzedni seat z roku 2016 po prawie 3 latach i przebiegu: 4x mój stinger - to wyglądał przy nim jak nowy...
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 paź 2018, 22:16
- model samochodu: Stinger
Re: Jakość lakieru / twardość szkła
Przejechane 42tys km, spora czesc autostrady.
Maska - 1 solidny odprysk z wgnieceniem. Przedni zderzak niestety sporo odpryskow, duzo gorzej niz w moim proceedzie z 2012r ktory mial przejechane 110tys po 5 latach.
Juz po pierwszej wymianie szyby czolowej na nowa, 2 pekniecia punktowe (oba naprawiane w nordglassie, polecam) na szybie i jedno konkretne uderzenie kolejne i poszla gorna czesc szyby.
Kupujac teraz stingera 100% bym okleil przod oraz szybe (szczegolnie ze nie ma zamiennikow, a nowka to koszt chyba 3500zl) folia.
Maska - 1 solidny odprysk z wgnieceniem. Przedni zderzak niestety sporo odpryskow, duzo gorzej niz w moim proceedzie z 2012r ktory mial przejechane 110tys po 5 latach.
Juz po pierwszej wymianie szyby czolowej na nowa, 2 pekniecia punktowe (oba naprawiane w nordglassie, polecam) na szybie i jedno konkretne uderzenie kolejne i poszla gorna czesc szyby.
Kupujac teraz stingera 100% bym okleil przod oraz szybe (szczegolnie ze nie ma zamiennikow, a nowka to koszt chyba 3500zl) folia.
Re: Jakość lakieru / twardość szkła
Wychidzi na to ze po kupnie trzeba dać warstwę ceramiki + folia ochronna na szybę
soon Kia XXX
Re: Jakość lakieru / twardość szkła
Ceramika nie zabezpiecza przed kamieniami - lub w niewielkim stopniu.
Re: Jakość lakieru / twardość szkła
Trzeba też uważać żeby za mocno nie pocierać mikro fibrą bo zostają ślady - generalnie jest kiepsko - cena KIA nie bierze się znikąd, a są jeszcze trzaski szyberdachu, piski uszczelek itp. Premium to to nie jest i nie będzie U mnie zachwyt Stingerem minął - auto jak auto, a niemiecka trójka o mocach ~260 KM potrafi spokojnie dogonić Stingera GT, a z jakością jest u nich lepiej
Na obronę trzeba oddać ,że aktualnie ponoć lakieruje się pojazdy ekologicznie stąd lakiery są bardziej miękkie - tak przynajmniej tłumaczą się wszyscy producenci.
Na obronę trzeba oddać ,że aktualnie ponoć lakieruje się pojazdy ekologicznie stąd lakiery są bardziej miękkie - tak przynajmniej tłumaczą się wszyscy producenci.
Re: Jakość lakieru / twardość szkła
Kia nie kia - od jakiegoś czasu wszystkie samochody mają słabsze lakiery z powodu nowych norm EU. I podobno nie ma znaczenia czy to Kia czy samochód super premium. Widzę porównujecie Stingera do starszych samochodów, więc wszystko się zgadza. Ja też miałem wcześniej Golfa 2015 jeszcze z "trwałym" lakierem i była inna bajka.
Re: Jakość lakieru / twardość szkła
No właśnie. Dla pocieszenia poczytajcie sobie na przykład to:
https://www.forum.alfaholicy.org/giulia ... kieru.html
Po prostu pod hasłem "eko" można teraz sprzedawać produkt dowolnej jakości niestety.
https://www.forum.alfaholicy.org/giulia ... kieru.html
Po prostu pod hasłem "eko" można teraz sprzedawać produkt dowolnej jakości niestety.
Optima GT (2018)
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Jakość lakieru / twardość szkła
No nie zgodzę się że jakiekolwiek 260 konne auto nimieckie z silnikiem 2.0 będzie szybsze od stingera GT i to zarówno od 0 do 100 jak i od 80 do 120. Poza tym to już pewnie oklepane co teraz powiem, ale podobnie wyposażone auto z niemieckiej trójcy to koszt przynajmniej 350 tyś, a może teraz to już i ponad 400 tyś zł. Wczoraj sprawdziłem ceny nowego passata. W wersji alltrack 2.0 272km z dodatkowym wyposażeniem to obecnie koszt 296 tyś zł. Niemieckie samochody to w tym momencie cenowy kosmos. Porównywanie stingera do klasy premium to nieporozumienie. Nie da się kupić żadnego innego auta o mocy 370 km za 230 tyś zł, dlatego nie ma co wymagać od niego jakości z a6 za 400 tyś zł. Stinger wychodzi bardzo korzystnie cenowo nie tylko w porównaniu z klasą premium, ale przede wszystkim w porównaniu z passatem czy arteonem, bo z nimi ma rywalizować. Nawet nowa 508 w najbogatszej wersji z silnikiem 1.6 225 km to koszt 220 tyś zł.
Jeśli chodzi o trzeszczące uszczelki to pooglądaj sobie testy BMW. Tam też jest z tym problem, tylko że pieniądze inne i pewnie bardziej boli.
Jeśli chodzi o trzeszczące uszczelki to pooglądaj sobie testy BMW. Tam też jest z tym problem, tylko że pieniądze inne i pewnie bardziej boli.