Stinger GT problemy z ukłądem hamulcowym
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 lis 2018, 20:20
- model samochodu: Stinger GT
Stinger GT problemy z ukłądem hamulcowym
Witam Wszystkich. Mam pytanie od użytkowników Stingera GT odnośnie układu hamulcowego. w moim samochodzie przy przebiegu 13 tyś.km.zauważyłem że tylne klocki hamulcowe zaczęły dość intensywnie piszczeć z reguły na nierozgrzanych hamulcach, na tylnych tarczach widać nierównomierne zużycie, dziś odwiedziłem ASO i okazało się że klocki zużywają się nierównomiernie, na całej płaszczyźnie klocka są różnice 1,5 - 2 mm. Czy ktoś z was miał podobny problem i czy wymienialiście jakieś elementy układu hamulcowego na gwarancji.
- Załączniki
-
- IMG_20190502_151919_01.jpg (936.17 KiB) Przejrzano 2999 razy
-
- IMG_20190502_145231.jpg (195.1 KiB) Przejrzano 2999 razy
-
- IMG_20190502_145225.jpg (186.45 KiB) Przejrzano 2999 razy
Re: Stinger GT problemy z ukłądem hamulcowym
Jeżeli chodzi o Stingera i serwisy to można by o tym napisać książkę, ja przy przebiegu 40tkm, na gwarancji miałem wymienione masę części, przy 7tkm tarcze i klocki przód oraz piastę przód która fabrycznie była krzywa i uszkodziła tarczę hamulcową, poszycia foteli przednich przy przebiegu 18tkm, jestem niską osobą i w oparciu fotela kierowcy wytarła się dziura, wada fabryczna foteli, 21 tkm, pompa wysokiego ciśnienia paliwa, 27tkm klocki na tylne osi zużyły się tak jak u Ciebie z jednej strony goła blacha z drugiej 5mm klocka. Ze względu na fakt że serwisy Kia wciskały mi ciemnotę wszystkie usterki zgłaszam do firmy w której mam wykupione dodatkowe ubezpieczenie prawne, po wystosowaniu pisma przez prawnika z reguły nie ma problemu z uznaniem gwarancji. Tak było również jak zapytałem o serwisowanie samochodu w niezależnym serwisie otrzymałem odpowiedź że gwarancja zostanie odebrana, po wystosowaniu pisma z kancelarii w związku z ustawą GVO, otrzymałem pisemną odpowiedź że jest możliwość niezależnego serwisu lecz z zaleceniami producenta. Zostaje tylko konsekwentna walka z serwisami w Polsce
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sie 2018, 12:29
- model samochodu: STINGER
Re: Stinger GT problemy z ukłądem hamulcowym
A czemu wymieniali Ci pompę wysokiego ciśnienia paliwa? Jaka była przyczyna?
KIA Stinger 2.0 255HP
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 lis 2018, 20:20
- model samochodu: Stinger GT
Re: Stinger GT problemy z ukłądem hamulcowym
Odpowiedź na reklamację z Kia Motors Polska
Dzień dobry Panie Dariuszu,
w nawiązaniu do Pana reklamacji odnośnie piszczenia tylnych hamulców informuję, że przyczyną piszczenia jest rdzawy nalot, którym pokrywają się tarcze hamulcowe po postoju, a jest on ścierany przy pierwszym hamowaniu. W takich warunkach piszczenie nie jest niczym nienaturalnym. Samo zaś zjawisko pokrywania się rdzawym nalotem tarcz hamulcowych również nie jest niczym wyjątkowym przy tarczach ze staliwa, żeliwa czy stali. W takich przypadkach słusznym jest częstsze wykonywanie czyszczenia elementów układu hamulcowego.
Zgodnie z informacją jaką otrzymaliśmy z działu techniki, czyszczenie prowadzenia klocków prawdopodobnie rozwiąże również kwestię nierównomiernego zużycia okładzin ciernych klocków.
Sama okładzina cierna klocków ma budowę kompozytową, więc zawsze składa się z cząsteczek miękkszych i twardszych oraz spoiwa. To powoduje, że tarcze oraz klocki hamulcowe nie współpracują idealnie gładką powierzchnią. Oględziny nie wykazały wybitnie głębokich rowków, które sugerowałyby jakąś nieprawidłowość.
Dzień dobry Panie Dariuszu,
w nawiązaniu do Pana reklamacji odnośnie piszczenia tylnych hamulców informuję, że przyczyną piszczenia jest rdzawy nalot, którym pokrywają się tarcze hamulcowe po postoju, a jest on ścierany przy pierwszym hamowaniu. W takich warunkach piszczenie nie jest niczym nienaturalnym. Samo zaś zjawisko pokrywania się rdzawym nalotem tarcz hamulcowych również nie jest niczym wyjątkowym przy tarczach ze staliwa, żeliwa czy stali. W takich przypadkach słusznym jest częstsze wykonywanie czyszczenia elementów układu hamulcowego.
Zgodnie z informacją jaką otrzymaliśmy z działu techniki, czyszczenie prowadzenia klocków prawdopodobnie rozwiąże również kwestię nierównomiernego zużycia okładzin ciernych klocków.
Sama okładzina cierna klocków ma budowę kompozytową, więc zawsze składa się z cząsteczek miękkszych i twardszych oraz spoiwa. To powoduje, że tarcze oraz klocki hamulcowe nie współpracują idealnie gładką powierzchnią. Oględziny nie wykazały wybitnie głębokich rowków, które sugerowałyby jakąś nieprawidłowość.