Postanowiłem napisać ten wątek bo pewnie wielu z Was nie zdaje sobie z tego sprawy.
Mianowicie miałem mały problem z kołami. Na letnich oponach Continental pojawiały mi się dziwne wibracje między 130 a 170 km/h. Felga prosta, koło wyważone więc nie wiedziałem o co chodzi. W zeszłym sezonie spędziłem wiele czasu w serwisie i próbowali ułożyć oponę do felgi aby to zminimalizować co jakoś tam się udało ale w dalszym ciągu dłuższe trasy były uciążliwe. Na zimę założyłem opony Nokian i problem znikł.. Auto idealnie się prowadziło, zero wibracji. Trzy tygodnie temu zmieniłem opony na letnie i ... problem wrócił. Zacząłem szukać. Okazuje się, że są serwisy które mają specjalistyczne wyważarki do tzw optymalizacji kół. Urządzenie sprawdza bicie felgi i jednocześnie opony, po czym pokazuje jakie powinno być ich wzajemne ułożenie aby wyeliminować drgania. Znalazłem taki serwis w Warszawie.
http://www.autoserwislukasiewicz.pl/mon ... zanie.html
Powiem Wam jedno. Już nawet przy toczeniu się ok 50 km/h czuć różnicę... Na gładkiej drodze nie ma różnicy czy jadę 100 czy 160. Auto płynie, zero drgań, wibracji itp. Dopiero teraz czuję jak komfortowe jest auto.
Wszystko z powodu opon.... Okazuje się, że Continental ( który nie jest tani ) robi takie sobie opony. Po rozmowie z pracownikiem dowiedziałem się, że właśnie najczęściej maja problem z tym producentem. Najmniej z Michelin. Często nawet chińskie opony łatwiej ustawić niż Conti w rozmiarach 18' i więcej.
Poszukajcie więc w Waszej okolicy serwisu z takim urządzeniem. Naprawdę warto.
P.S. To nie jest reklama dla danego serwisu.
Optymalizacja kół
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sie 2018, 12:29
- model samochodu: STINGER
Optymalizacja kół
KIA Stinger 2.0 255HP
Re: Optymalizacja kół
Zakładałem do Optimy niedawno Conti na których samochód przyjechał do salonu, zdjęte na początku roku. Jedna widocznie skakała na feldze podczas wyważania.
Może taka przyjechała z fabryki, może 2 miesiące leżenia jej zaszkodziło - tak czy tak słabo.
Czuć było lekkie drgania w zakresie 110-130. Na szczęście się ułożyło, bo musiałbym ją przekładać jeszcze raz.
Może taka przyjechała z fabryki, może 2 miesiące leżenia jej zaszkodziło - tak czy tak słabo.
Czuć było lekkie drgania w zakresie 110-130. Na szczęście się ułożyło, bo musiałbym ją przekładać jeszcze raz.
Re: Optymalizacja kół
Polecam, to nie pierwsze auto gdzie wyważam z tzw. testem drogowym/optymalizacją.
Stinger jest baaaardzo podatny na wszelkie niedoskonałości koła i od razu reaguje wibracjami.
Też miałem problemy z wyważeniem letnich i test pomógł, zimowe już z testem robiłem i było dobrze.
Innym tematem jest to że sporo zakładów ma na wyważarkach ustawioną wysoką tolerancję na poziomie 20gram. W stingerze to nie przejdzie.
Więc tylko dobre zakłady mające pojęcie o temacie. Aso odpada od razu...
Stinger jest baaaardzo podatny na wszelkie niedoskonałości koła i od razu reaguje wibracjami.
Też miałem problemy z wyważeniem letnich i test pomógł, zimowe już z testem robiłem i było dobrze.
Innym tematem jest to że sporo zakładów ma na wyważarkach ustawioną wysoką tolerancję na poziomie 20gram. W stingerze to nie przejdzie.
Więc tylko dobre zakłady mające pojęcie o temacie. Aso odpada od razu...
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sie 2018, 12:29
- model samochodu: STINGER
Re: Optymalizacja kół
ASO sraso.Dokładnie. Mi ustawiali tam oponę na zasadzie : Pan sprawdzi teraz. Jak coś to wrócić i przestawimy.michal84 pisze:Polecam, to nie pierwsze auto gdzie wyważam z tzw. testem drogowym/optymalizacją.
Stinger jest baaaardzo podatny na wszelkie niedoskonałości koła i od razu reaguje wibracjami.
Też miałem problemy z wyważeniem letnich i test pomógł, zimowe już z testem robiłem i było dobrze.
Innym tematem jest to że sporo zakładów ma na wyważarkach ustawioną wysoką tolerancję na poziomie 20gram. W stingerze to nie przejdzie.
Więc tylko dobre zakłady mające pojęcie o temacie. Aso odpada od razu...
Każde duże felgi z oponami o niskim profilu będa miały taką przypadłość.
KIA Stinger 2.0 255HP
Re: Optymalizacja kół
Miałem podobnie, jak dla mnie marka bardzo przereklamowana i bazuje jedynie na testach ADAC. Ja swoje zmieniłem na Yokohamę Advan Sport V105, dużo lepsze i stabilniejsze. Zero drgań, komfort jazdy nieporównywalny.leszek.stinger pisze: Wszystko z powodu opon.... Okazuje się, że Continental ( który nie jest tani ) robi takie sobie opony. Po rozmowie z pracownikiem dowiedziałem się, że właśnie najczęściej maja problem z tym producentem.
Re: Optymalizacja kół
Potwierdzam V105 spisuje bez zarzutów. Bardzo dobre prowadzenie, czuć że autko trzyma się drogi. W dodatku nisko profilowana fajnie wygląda na feldze.