Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
Start/stop jest czuły na stan naładowania akumulatora, temp. zewnętrzną, temp. silnika itp. - każdy producent ustawia to po swojemu - ja nie płaczę jak start/stop nie zadziała - mogłoby go nie być jak i innych eko hybryd, downsizingów typu sportowa fura pojemność 1.5 Więcej z tego kłopotów niż korzyści dla środowiska.
BTW - Jeszcze pięć/dziesięć latek i systemy nie pozwolą w ogóle polatać powyższej prędkości na danej drodze ze znaków i navi albo same powiadomią SOS - w złą stronę to idzie
BTW - Jeszcze pięć/dziesięć latek i systemy nie pozwolą w ogóle polatać powyższej prędkości na danej drodze ze znaków i navi albo same powiadomią SOS - w złą stronę to idzie
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
Jednak jak stoisz w korku 2 minuty bez ruszania albo na światłach do skrętu w lewo co się zmieniaja co 3 min to nie chcesz żeby dymiło z tyłu auta
Tylko chodzi o to żeby mieć nad tym kontrole, tzn żeby włączało się koedy chcesz a nie przypadkiem jak no zawracasz na 3 na szybko
Tylko chodzi o to żeby mieć nad tym kontrole, tzn żeby włączało się koedy chcesz a nie przypadkiem jak no zawracasz na 3 na szybko
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
1. Lusterka się opuszczają gdy cofasz jak masz przełącznik wybrania lewego/prawego lusterka wciśnięty.Rob pisze: ↑01 lut 2021, 10:35 - jakoś wyłączyłem opuszczanie lusterek przy cofaniu i nie umiem włączyć
- mam napis, że światła ustawione do jazdy po przeciwnej stronie drogi ??? nie ma gdzie tego ustawić - instrukcja coś o tym bełkocze (chyba tłumaczona była z koreańskiego na kantoński, potem na chiński, na rosyjski i z tego dopiero na angielski dopiero na polski)
- nie umiem włączyć launch control (ale próbowałem z pamięci a nie z instrukcją w aucie, może coś pomieszałem (albo znowu tłumacz)
2. Jest coś takiego jak tryb podróży/travel mode, musisz go wyłączyć.
3. LC działa gdy masz go w trybie sport (nie sport+), masz całkowicie wyłączoną kontrolę trakcji i stabilizację toru (wciśnij przycisk trakcji przez 3s aż wyświetli komunikat), nie są skręcone koła, nie może być włączony Auto-Hold. Wtedy wciskasz najpierw lewą nogą hamulec (mocno) i za chwilę jednocześnie gaz. Wyświetli się komunikat o LC i puszczasz hamulec. Wystarczy z pół sekundy jednoczesnego trzymania żeby aktywować LC. Samochód może być cały czas w Drive, nie trzeba nic zmieniać z [N]eutral na [D]rive, itp. bo filmik KIA o tym trochę zamieszania wprowadzał jak gdyby trzeba całą procedurę robić na N i dopiero przełączyć przy samym starcie na D.
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
Od ekologii w perspektywie kilku lat nie uciekniemy.
... teraz 3.3 w Stingerze jest jedną z ostatnich szans na to
... ale jak Tesla model S będzie w cenie Stingera + waha na 100 tys km, to już inaczej będziemy rozmawiali
... teraz 3.3 w Stingerze jest jedną z ostatnich szans na to
... ale jak Tesla model S będzie w cenie Stingera + waha na 100 tys km, to już inaczej będziemy rozmawiali
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
Dziękuję tomek za podpowiedzi
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
Dzień dobry.
Czy to normalne, że samochód nie zapamiętuje ustawień?
- Wyłączam asystenta pasa ruchu
- Wyłączam wyświetlanie informacji o ograniczeniach prędkości
Po ponownym uruchomieniu samochodu, wyłączone wcześniej opcje są znowu aktywne...
Coś robię źle, czy ten typ tak ma?
Czy to normalne, że samochód nie zapamiętuje ustawień?
- Wyłączam asystenta pasa ruchu
- Wyłączam wyświetlanie informacji o ograniczeniach prędkości
Po ponownym uruchomieniu samochodu, wyłączone wcześniej opcje są znowu aktywne...
Coś robię źle, czy ten typ tak ma?
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
To sa unijne wymogi, ja mialem Golfa w okresie przejsciowym miedzy nowymi normami i Lane Assist mam wylaczone jak sobie tak ustawie a najnowszy sam go wlacza po kazdym uruchomieniu.
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
To zależy od marki, w maździe 6 2021 raz wyłączyć asystenty i są wyłączone ale w ustawieniach systemu a nie przyciskami koło kierownicy.
Start stop - sam decydujesz czy zgasić silnik na światłach a kiedy odpalić silnik, siła docisku hamulca, fajnie to działa, jeśli wiesz że za raz będzie zielone popuszczasz hamulec ale ciągle go odciskach i silnik się włącza, jeśli nie chcesz zgasić silnika to nie dociskacz mocniej hamulca na światłach, podobnie w najnowszych Mercedesach.
Start stop - sam decydujesz czy zgasić silnik na światłach a kiedy odpalić silnik, siła docisku hamulca, fajnie to działa, jeśli wiesz że za raz będzie zielone popuszczasz hamulec ale ciągle go odciskach i silnik się włącza, jeśli nie chcesz zgasić silnika to nie dociskacz mocniej hamulca na światłach, podobnie w najnowszych Mercedesach.
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
No niestety, też mnie to irytuje, ale tak to działa, że po ponownym uruchomieniu te ustawienia się resetujągien1 pisze: ↑11 kwie 2021, 18:04 Dzień dobry.
Czy to normalne, że samochód nie zapamiętuje ustawień?
- Wyłączam asystenta pasa ruchu
- Wyłączam wyświetlanie informacji o ograniczeniach prędkości
Po ponownym uruchomieniu samochodu, wyłączone wcześniej opcje są znowu aktywne...
Coś robię źle, czy ten typ tak ma?
Na niektóre przyciski jest obejście np "Auto-Stop" można wyłączyć permanentnie po zamontowaniu takiego układu:
https://sharkracing.com/isg-and-auto-ho ... lications/
Pamięta ostatnie ustawienie i nie trzeba przełączać. Ale nie testowałem jeszcze tego. Na pozostałe systemy też pewnie są jakieś hacki
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 cze 2021, 10:07
- model samochodu: Stinger GT
Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu
W Mercedesie GLA miałem niestety to samo. W zasadzie wszystko jest po to, aby przywracać do default i być bardziej „eko”……