Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

forum użytkowników Kia Stinger
nylek
Posty: 39
Rejestracja: 06 kwie 2019, 11:40

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: nylek »

michal84 pisze: 07 mar 2019, 19:08 Mi pasowałaby jeszcze informacja na którym biegu jadę w automacie, a nie jedynie D.
Kolejna rzecz, zmiana prędkości na tempomacie o 1km/h. Nie zmienia się prędkości o 1.. Powinno być odwrotnie - zmiana o 10 a po przytrzymaniu o 1.
Faktycznie w Stingerze MY2018 nie ma informacji na jakim biegu jedziemy, nie ma domykania szyb z kluczyka i wyświetlacz wygląda kiepsko.
Kupiłem żonie Xceed XL+AEB 1.6 T-GDI ponad miesiąc temu. Monitor to robi wrażenie tak jak i cyfrowe zegary. Domykanie szyb z pilota jest. Na zegarach widać D1 itd. do D7. Jedynie szum straszny spod auta - trzeba wygłuszyć i powyłączać te zbędne systemy A.
Podzielę się jeszcze spalaniem. Stinger w trasie minimalnie coś koło 7.6 l/100km natomiast Xceed jak na razie to 6.5 l / 100km
Ale domykanie szyb z kluczyka to ma nawet Omega z 2002r. Może ktoś wie czy da rady dołożyć to do Stingera domykanie ?
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: Piotrek »

Spróbuj przytrzymać dłużej klawisz do zamykania drzwi (5 sekund może dłużej) mając otwarte okno w stingerze. Sprawdzisz w ten sposób czy nie ma domykania szyb. Analogicznie z otwieraniem (przycisk do otwierania drzwi).
Skoro taki "bajer" jest w optimie to stinger też to powinien mieć.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: michal84 »

Piotrek pisze: 29 maja 2020, 11:30 Spróbuj przytrzymać dłużej klawisz do zamykania drzwi (5 sekund może dłużej) mając otwarte okno w stingerze. Sprawdzisz w ten sposób czy nie ma domykania szyb. Analogicznie z otwieraniem (przycisk do otwierania drzwi).
Skoro taki "bajer" jest w optimie to stinger też to powinien mieć.
Nic to nie da, Stinger nie ma domykania szyb z pilota.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: GeRRaD »

Wydaje się, że dałby radę niefabryczny autoalarm z domykiem szyb ;) tylko raczej z dodatkowym pilotem :(
Awatar użytkownika
DamianLGR
Posty: 103
Rejestracja: 12 sty 2020, 21:43

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: DamianLGR »

Myślę że ogarnięty elektryk ogarnął by to bez problemu ;) coś na zasadzie modułu komfortu jak w VW
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: GeRRaD »

Witam;
Czy ktoś z forumowiczów wie jak w łatwy sposób zrobić podtrzymanie napięcia dla grającego radia przy wyłączonym zapłonie - 10 sekund grania radia po zgaszeniu silnika to zdecydowanie za mało i ciągle trzeba przyciskiem start włączać tryb akcesoria :( - da się to obejść/zmienić w ASO ?
FAT32
Posty: 8
Rejestracja: 05 paź 2020, 11:22
model samochodu: Stinger 2.0 T-GDI 245 KM

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: FAT32 »

Mi przeszkadza funkcja wyłączania zamkniętego obiegu. Kiedy ustawiam klimatyzację i obieg zamknięty, sam przeskakuje na otwarty. Pierwotnie wydawało mi się że następuje to po zmianie temperatury, ale obecnie widzę że wystarczy upływ czasu. Czyli ustawiam tak jak chcę i po jakimś czasie czuję spaliny w korku to znak, że samo się przełączyło.
Czy da się to ustawić na stałe, czy wymagane będzie zaprojektowanie i wyprodukowanie dodatkowego modułu jak ten wyłączający START-STOP :) ?
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 78
Rejestracja: 15 sty 2019, 20:42

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: jurass »

FAT32 pisze: 02 gru 2020, 12:59 Czy da się to ustawić na stałe?
Czyli jak będą jechały w aucie np. 4 osoby, to jaka będzie wewnątrz atmosfera po pewnym czasie? W moim aucie jest czujnik wilgotności, który dopuszcza świeżego powietrza jak wykryje podwyższoną wilgotność. Ale oczywiście nie wyłącza na stałe obiegu zamkniętego.
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
FAT32
Posty: 8
Rejestracja: 05 paź 2020, 11:22
model samochodu: Stinger 2.0 T-GDI 245 KM

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: FAT32 »

Ja nie jeżdżę w cztery ani w trzy osoby, głównie jeżdżę sam. W poprzednim aucie jeździłem na zamkniętym jeżeli była włączona klima i nie było problemów z żadnym parowaniem, zapachem etc. Tu niestety w korku czuję smród spalin z innych aut.
Rob
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2021, 21:33
model samochodu: Stinger Gt

Re: Denerwujące funkcje oprogramowania samochodu

Post autor: Rob »

Nigdy nie miałem start stop w aucie.
W Stingerzem mam ale działa tak, że jak lekko hamuję i się zatrzymam trzymając lekko nogę na hamulcu to silnik się nie wyłącza po kilku sekundach zapala się pomarańczowa lampka zakręconej strzałki i wtedy nawet jak mocniej wcisnę haulec to nie gaśnie. Jak mocniej docisnę pedał hamulca zanim zapalo się lampka to się silnik wyłączy. Nawet to ma sens i łatwo się przyzwyczaiłem.

Zawsze (ostatnie 15 lat) keździłem automatem z hydrokinetycznym (Subaru) i przyzwyczajony jestem do takiego trzymania nogi na hamulcu na postoju - czyli silnik nie wyłącza mi się.

Mi przeszkadza:

- brak możliwości włączenia manualnego trybu skrzyni na stałe
- zbyt długie pozostawanie w manualnym trybie przy automacie, tzn klikam sobie bieg w doł do wyprzedzania i zamiast automat dalej zmieniać biegi to ja muszę.
- to że po włączeniu trub jazdy jest zawsze w komfort - to po ch... przełącznik? :)
- jakoś wyłączyłem opuszczanie lusterek przy cofaniu i nie umiem włączyć
- mam napis, że światła ustawione do jazdy po przeciwnej stronie drogi ??? nie ma gdzie tego ustawić - instrukcja coś o tym bełkocze (chyba tłumaczona była z koreańskiego na kantoński, potem na chiński, na rosyjski i z tego dopiero na angielski dopiero na polski)
- nie umiem włączyć launch control (ale próbowałem z pamięci a nie z instrukcją w aucie, może coś pomieszałem (albo znowu tłumacz)

pozdrawiam wszystkich
PS Znalezienie patentu na domykanie szyb z kluczyka fabrycznego uważam za cel nr 1! :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”