Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Dla zainteresowanych - znalazlem ciekawy blog, w ktorym opisane sa bolaczki Stingera, wlacznie z pomiarami przyspieszen.
https://www.drive2.com/b/536226874137773380/
Sadzac po tym, co tu widac, nie ma sie co dziwic, ze Stinger odstaje od konkurecji osiagami. Giulia, jako model marki o zapedach badz co badz sportowych, by sobie nie pozwolila na takie wpadki, i od razu sie to przeklada na osiagi. Kilka modow i Stinger tez daje rade.
https://www.drive2.com/b/536226874137773380/
Sadzac po tym, co tu widac, nie ma sie co dziwic, ze Stinger odstaje od konkurecji osiagami. Giulia, jako model marki o zapedach badz co badz sportowych, by sobie nie pozwolila na takie wpadki, i od razu sie to przeklada na osiagi. Kilka modow i Stinger tez daje rade.
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Niestety jednym z tych modów jest wycięcie katalizatora.
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Jak w kazdym tuningu, kiedy sie chce osiagnac duze przyrosty....
Poza tym, tak jak to w innych, seryjnie/fabrycznie wypuszczanych autach na rynek, mozna zmienic katalizator na sportowy. Superb czy Giulia tez ma katalizatory, kwestia tylko zalozenia odpowiedniego, o dobrym przeplywie.
Kapitan - boxy to boxy, ja bym tego do swojego auta nie zalozyl.
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
kielbasa pisze: ↑15 sie 2019, 09:15Mysle, ze box czy idywidualny tuning dla kilku procent (do 10) przyrostu to wszystko jedno. I tu i tu ECU ma podane inne wejscia. ... " z programistycznego punktu widzenia dla końcowego efektu jest to obojętne, czy nowe parametry są wpisane bezpośrednio w mapy, czy uzyskiwane w sposób pośredni – pod warunkiem, że są dobrze zaprogramowane". Zapewne silniki fabryczne maja kilka procent rozrzutu.
Dla wiekszych zmian nie obejdzie sie bez mechaniki, chocby dolot, wylot, intercooler.
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
To ciekawy artykul...Producent oszukuje, to naczelny wniosek. Autor pisze o "light firmware" dla 2.0, ale niestety wiecej sie nie rozpisujekielbasa pisze: ↑14 sie 2019, 23:41 Dla zainteresowanych - znalazlem ciekawy blog, w ktorym opisane sa bolaczki Stingera, wlacznie z pomiarami przyspieszen.
https://www.drive2.com/b/536226874137773380/
Sadzac po tym, co tu widac, nie ma sie co dziwic, ze Stinger odstaje od konkurecji osiagami. Giulia, jako model marki o zapedach badz co badz sportowych, by sobie nie pozwolila na takie wpadki, i od razu sie to przeklada na osiagi. Kilka modow i Stinger tez daje rade.
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Wyglada na to, ze producent owszem oszukuje, ale tylko w przypadku 2.0.
Wersja 3.3 trzyma podane parametry w danych techicznych, a czasem nawet jest i szybsza.
W przypadku 2.0 jest ewidetnie gorzej. Duzy jest co prawda rozrzut tych pomiarow na internecie, najlepszy jaki widzialem pomiar do setki to 6.6, ale znaczaca wiekszosc jest ponad 1sek gorsza od podanych danych przez producenta. Wiadomo, 2.0 nie jest z zalozenia stworzony jako auto sportowe (od tego jest model 3.3), a ten blog pokazuje dobrze, gdzie sa slabe strony i jak mozna go ulepszyc.
Mnie ciekawi jak bardzo wytrzymaly jest silnik. Na razie mowa jest o lekkim programie, moze to przecieranie szlaku?
Wersja 3.3 trzyma podane parametry w danych techicznych, a czasem nawet jest i szybsza.
W przypadku 2.0 jest ewidetnie gorzej. Duzy jest co prawda rozrzut tych pomiarow na internecie, najlepszy jaki widzialem pomiar do setki to 6.6, ale znaczaca wiekszosc jest ponad 1sek gorsza od podanych danych przez producenta. Wiadomo, 2.0 nie jest z zalozenia stworzony jako auto sportowe (od tego jest model 3.3), a ten blog pokazuje dobrze, gdzie sa slabe strony i jak mozna go ulepszyc.
Mnie ciekawi jak bardzo wytrzymaly jest silnik. Na razie mowa jest o lekkim programie, moze to przecieranie szlaku?
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Inną rzeczą jest fakt, że wiele filmów w necie to start bez LC. Sporo osób nie wie, że 2.0 go w ogóle ma.kielbasa pisze: ↑15 sie 2019, 16:04 Wyglada na to, ze producent owszem oszukuje, ale tylko w przypadku 2.0.
Wersja 3.3 trzyma podane parametry w danych techicznych, a czasem nawet jest i szybsza.
W przypadku 2.0 jest ewidetnie gorzej. Duzy jest co prawda rozrzut tych pomiarow na internecie, najlepszy jaki widzialem pomiar do setki to 6.6, ale znaczaca wiekszosc jest ponad 1sek gorsza od podanych danych przez producenta. Wiadomo, 2.0 nie jest z zalozenia stworzony jako auto sportowe (od tego jest model 3.3), a ten blog pokazuje dobrze, gdzie sa slabe strony i jak mozna go ulepszyc.
Mnie ciekawi jak bardzo wytrzymaly jest silnik. Na razie mowa jest o lekkim programie, moze to przecieranie szlaku?
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
A robil ktos z Was proby z LC? Jest szybciej?
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Na pewno szybciej nieco, ale na yt z LC wyniki raczej powyzej 7s lub blisko. Inna sprawa, ze te LC ma znaczenie bajeru bardziej niz praktyczne.
Jest oczywiscie tez sprawa wagi, GTline przez szyber (czesto), 19 felgi,szperę, subwoofery itp wazy sporo wiecej niz wersja bazowa (mam zamiar zwazyc na stacji diag). A Kia podaje czas bez rozroznienia. Ogolnie wiele samochodow 2.0T ma ok 6s , dzis ogladalem yt z Macan 2.0T, 6.23s w cieple Australii.
Widac tez z ciekawego artykulu znalezionego przez kelbasa z forum na stronie www.drive2.com, że Stingera 2.0 i 3.3 dusi szczegolnie maly wlot powietrza i mały intercooler. Jest duzo artykulow na swiecie (Anglia, Niemcy) z nuta rozczarowania w sprawie tego czasu. A Kia sie tym nie przejmuje.
Zastanawiam sie jak Kia wylicza te 6.3 sek czy 5.9 dla wersji bez GPF....moze matematycznie. Moze list zbiorowy do Kia by cos wyjasnil (watpie osobiscie).
Rzucilem temat Spotkanie Stingerowcow w okolicy Warszawy, bylaby okazja pogadac.
Jest oczywiscie tez sprawa wagi, GTline przez szyber (czesto), 19 felgi,szperę, subwoofery itp wazy sporo wiecej niz wersja bazowa (mam zamiar zwazyc na stacji diag). A Kia podaje czas bez rozroznienia. Ogolnie wiele samochodow 2.0T ma ok 6s , dzis ogladalem yt z Macan 2.0T, 6.23s w cieple Australii.
Widac tez z ciekawego artykulu znalezionego przez kelbasa z forum na stronie www.drive2.com, że Stingera 2.0 i 3.3 dusi szczegolnie maly wlot powietrza i mały intercooler. Jest duzo artykulow na swiecie (Anglia, Niemcy) z nuta rozczarowania w sprawie tego czasu. A Kia sie tym nie przejmuje.
Zastanawiam sie jak Kia wylicza te 6.3 sek czy 5.9 dla wersji bez GPF....moze matematycznie. Moze list zbiorowy do Kia by cos wyjasnil (watpie osobiscie).
Rzucilem temat Spotkanie Stingerowcow w okolicy Warszawy, bylaby okazja pogadac.