Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

forum użytkowników Kia Stinger
Haggard
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2018, 23:05

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: Haggard »

Zgadzam się z tym wnioskiem. Jakiś czas temu wrzucałem tu linki z testami przyspieszenia robionymi w Australii, gdzie było widać, że Stingery są bardzo wrażliwe na temperatury. Każde auto, zwłaszcza z turbo, radzi sobie gorzej przy gorącym i wilgotnym powietrzu, ale mały IC i dolot robią swoje.

https://www.youtube.com/watch?v=Bmaz1w1_-Bg

Temperatura powietrza w tym teście - ~28C. Komentarz od autorów testu:

It might be a bit quicker than our 7.8 time in winter conditions but we doubt it would ever do 6.0. For reference, we've timed the Lexus IS 200t with very similar specs (2.0T, 180kW/350Nm, 1640kg, 8spd auto, RWD) in 7.7.

https://www.youtube.com/watch?v=16FVLBb9sqg

Ciekawe jest to, że zmienili w cenniku czas do 100 km/h. Z 6 na 6.3 dla wersji 2.0T (dla której ciężko osiągnąć nawet tyle), oraz z 4.9 na 5.5 s dla wersji 3.3T, gdzie testy tej wersji nawet z GPF pokazują wciąż okolice 4.7.

Może poprawią w wersji po FL. Choć na razie nie widziałem nic na ten temat, ani nawet nic w kwestii MY20 dla rynku europejskiego - dla innych coś tam już wiadomo, będzie dostępny pomarańczowy kolor z wersji GTS. W zeszłym roku już chyba w czerwcu było coś wiadomo o zmianach w MY19.
kielbasa
Posty: 7
Rejestracja: 12 sie 2019, 21:12
model samochodu: saab 9-5

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: kielbasa »

Haggard, czas zmieniony w cenniku wynika z nizszej mocy nowego modelu. Tam jest juz ustawowo wsadzony GPF i moc nominalna spadla z 255 na 245, stad pogorszenie czasu. Tak czy tak, czas czasem, ale te auta nie trzymaja seryjnie mocy, to przede wszystkim.
Kazdy, kto mierzy to auto na hamowni, nie ma wynikow lepszych niz okolice 230KM.

Tak btw - jest moze gdzies na internecie konfigurator auta, ktory by pokazywal ile auto wazy w konkretnej wersji wyposazenia i konkretnym napedem?
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: Kapitan »

Spytam dzis stacje diagnostyczna czy moga zwazyc auto, powinni,wreszcie to wazny parametr.
Jesli chodzi o moc na hamowni to nie jest to chyba takie proste. Hamownia mierzy whp, czyli wheel hp. Oczywiscie maja wspolczynniki i techniki, zeby przeliczyc na bhp, moc katalogowa. Niemniej jak czytam amerykanskie fora to rozne hamownie roznie okreslaja moc tego samego auta i to z duzym rozrzutem, zwlaszcza z automatyczna skrzynia. Dla kierowcy wazny jest efekt w formie przyspieszenia. Wczoraj przy pol baku zmierzylem 7.2s do 100 i 4.5s 80 do 120km/h, do 80 pokazalo 4.9s. Gtline z GPF, 95oktan, 25st C, przebieg 2.5k km. Czyli marnie do 100, ale prawie katalogowo 80-120 (mierzone w biegu od 0 do 120).
Ostatnio zmieniony 16 sie 2019, 11:57 przez Kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: michal84 »

Kapitan pisze: 16 sie 2019, 10:21 Spytam dzis stacje diagnostyczna czy moga zwazyc auto, powinni,wreszcie to wazny parametr.
Jesli chodzi o moc na hamowni to nie jest to chyba takie proste. Hamownia mierzy whp, czyli wheel hp. Oczywiscie maja wspolczynniki i techniki, zeby przeliczyc na bhp, moc katalogowa. Niemniej jak czytam amerykanskie fora to rozne hamownie roznie okreslaja moc tego samego auta i to z duzym rozrzutem, zwlaszcza z automatyczna skrzynia. Dla kierowcy wazny jest efekt w formie przyspieszenia. Wczoraj przy pol baku zmierzylem 7.2s do 100 i 4.5s 80 do 120km/h, do 80 pokazalo 4.9s. Gtline z GPF, 95oktan, 25st C. Czyli marnie do 100, ale prawie katalogowo 80-120 (mierzone w biegu od 0 do 120).
Start z LC?
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: Kapitan »

Si, z LC
Ciekawe czy obnizenie mocy dla wersji z GPF wynika tylko z przyduszenia czy z przemapowania i przyduszenia, zeby norme uzyskac.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: Piotrek »

Kapitan jak jesteś na prawilnej hamowni np MaHa to tam dostajesz 3 wielkości mocy: nominalna, na wale i na kołach. Jak to jest wyliczanie nie wiem, ale podane do wiadomości jest.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: Kapitan »

Piotrek pisze: 16 sie 2019, 22:26 Kapitan jak jesteś na prawilnej hamowni np MaHa to tam dostajesz 3 wielkości mocy: nominalna, na wale i na kołach. Jak to jest wyliczanie nie wiem, ale podane do wiadomości jest.
Nominalną moc , jak sama nazwa wskazuje przepisują z instrukcji auta. Na kolach wychodzi z pomiaru, natomiast na wale z innych przyblizonych sposobow i szacunkow. I tu sa rozrzuty wg roznych zrodel ok 88-85% bhp=whp przy RWD, 80-75% bhp=whp przy AWD.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: Piotrek »

No nie do końca. Jak byłem swoje wozidlo badać to móc nominalna nie była przepisania tylko odczytania z pomiaru i w zależności od paliwa (Pb/LPG) była większa albo mniejsza niż podawana przez producenta.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: Kapitan »

Jak patrze na wykresy z hamowni na stronie www vtechu (a jest ich b wiele) to widze od gory arkusza:
1. nazwe modelu, moc nominalna przepisana z karty auta,
2. moc i moment przed tuningiem
3. moc i moment po tuningu
4. odpowiednie wykresy
Slowo "nominalny" oznacza znamionowy, ustalony oficjalnie
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)

Post autor: Piotrek »

Widać co tuner/hamowania to inny program. Ja miałem coś takiego.
Załączniki
Screenshot_20190817_095111.jpg
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”