Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Zgadzam się z tym wnioskiem. Jakiś czas temu wrzucałem tu linki z testami przyspieszenia robionymi w Australii, gdzie było widać, że Stingery są bardzo wrażliwe na temperatury. Każde auto, zwłaszcza z turbo, radzi sobie gorzej przy gorącym i wilgotnym powietrzu, ale mały IC i dolot robią swoje.
https://www.youtube.com/watch?v=Bmaz1w1_-Bg
Temperatura powietrza w tym teście - ~28C. Komentarz od autorów testu:
It might be a bit quicker than our 7.8 time in winter conditions but we doubt it would ever do 6.0. For reference, we've timed the Lexus IS 200t with very similar specs (2.0T, 180kW/350Nm, 1640kg, 8spd auto, RWD) in 7.7.
https://www.youtube.com/watch?v=16FVLBb9sqg
Ciekawe jest to, że zmienili w cenniku czas do 100 km/h. Z 6 na 6.3 dla wersji 2.0T (dla której ciężko osiągnąć nawet tyle), oraz z 4.9 na 5.5 s dla wersji 3.3T, gdzie testy tej wersji nawet z GPF pokazują wciąż okolice 4.7.
Może poprawią w wersji po FL. Choć na razie nie widziałem nic na ten temat, ani nawet nic w kwestii MY20 dla rynku europejskiego - dla innych coś tam już wiadomo, będzie dostępny pomarańczowy kolor z wersji GTS. W zeszłym roku już chyba w czerwcu było coś wiadomo o zmianach w MY19.
https://www.youtube.com/watch?v=Bmaz1w1_-Bg
Temperatura powietrza w tym teście - ~28C. Komentarz od autorów testu:
It might be a bit quicker than our 7.8 time in winter conditions but we doubt it would ever do 6.0. For reference, we've timed the Lexus IS 200t with very similar specs (2.0T, 180kW/350Nm, 1640kg, 8spd auto, RWD) in 7.7.
https://www.youtube.com/watch?v=16FVLBb9sqg
Ciekawe jest to, że zmienili w cenniku czas do 100 km/h. Z 6 na 6.3 dla wersji 2.0T (dla której ciężko osiągnąć nawet tyle), oraz z 4.9 na 5.5 s dla wersji 3.3T, gdzie testy tej wersji nawet z GPF pokazują wciąż okolice 4.7.
Może poprawią w wersji po FL. Choć na razie nie widziałem nic na ten temat, ani nawet nic w kwestii MY20 dla rynku europejskiego - dla innych coś tam już wiadomo, będzie dostępny pomarańczowy kolor z wersji GTS. W zeszłym roku już chyba w czerwcu było coś wiadomo o zmianach w MY19.
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Haggard, czas zmieniony w cenniku wynika z nizszej mocy nowego modelu. Tam jest juz ustawowo wsadzony GPF i moc nominalna spadla z 255 na 245, stad pogorszenie czasu. Tak czy tak, czas czasem, ale te auta nie trzymaja seryjnie mocy, to przede wszystkim.
Kazdy, kto mierzy to auto na hamowni, nie ma wynikow lepszych niz okolice 230KM.
Tak btw - jest moze gdzies na internecie konfigurator auta, ktory by pokazywal ile auto wazy w konkretnej wersji wyposazenia i konkretnym napedem?
Kazdy, kto mierzy to auto na hamowni, nie ma wynikow lepszych niz okolice 230KM.
Tak btw - jest moze gdzies na internecie konfigurator auta, ktory by pokazywal ile auto wazy w konkretnej wersji wyposazenia i konkretnym napedem?
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Spytam dzis stacje diagnostyczna czy moga zwazyc auto, powinni,wreszcie to wazny parametr.
Jesli chodzi o moc na hamowni to nie jest to chyba takie proste. Hamownia mierzy whp, czyli wheel hp. Oczywiscie maja wspolczynniki i techniki, zeby przeliczyc na bhp, moc katalogowa. Niemniej jak czytam amerykanskie fora to rozne hamownie roznie okreslaja moc tego samego auta i to z duzym rozrzutem, zwlaszcza z automatyczna skrzynia. Dla kierowcy wazny jest efekt w formie przyspieszenia. Wczoraj przy pol baku zmierzylem 7.2s do 100 i 4.5s 80 do 120km/h, do 80 pokazalo 4.9s. Gtline z GPF, 95oktan, 25st C, przebieg 2.5k km. Czyli marnie do 100, ale prawie katalogowo 80-120 (mierzone w biegu od 0 do 120).
Jesli chodzi o moc na hamowni to nie jest to chyba takie proste. Hamownia mierzy whp, czyli wheel hp. Oczywiscie maja wspolczynniki i techniki, zeby przeliczyc na bhp, moc katalogowa. Niemniej jak czytam amerykanskie fora to rozne hamownie roznie okreslaja moc tego samego auta i to z duzym rozrzutem, zwlaszcza z automatyczna skrzynia. Dla kierowcy wazny jest efekt w formie przyspieszenia. Wczoraj przy pol baku zmierzylem 7.2s do 100 i 4.5s 80 do 120km/h, do 80 pokazalo 4.9s. Gtline z GPF, 95oktan, 25st C, przebieg 2.5k km. Czyli marnie do 100, ale prawie katalogowo 80-120 (mierzone w biegu od 0 do 120).
Ostatnio zmieniony 16 sie 2019, 11:57 przez Kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Start z LC?Kapitan pisze: ↑16 sie 2019, 10:21 Spytam dzis stacje diagnostyczna czy moga zwazyc auto, powinni,wreszcie to wazny parametr.
Jesli chodzi o moc na hamowni to nie jest to chyba takie proste. Hamownia mierzy whp, czyli wheel hp. Oczywiscie maja wspolczynniki i techniki, zeby przeliczyc na bhp, moc katalogowa. Niemniej jak czytam amerykanskie fora to rozne hamownie roznie okreslaja moc tego samego auta i to z duzym rozrzutem, zwlaszcza z automatyczna skrzynia. Dla kierowcy wazny jest efekt w formie przyspieszenia. Wczoraj przy pol baku zmierzylem 7.2s do 100 i 4.5s 80 do 120km/h, do 80 pokazalo 4.9s. Gtline z GPF, 95oktan, 25st C. Czyli marnie do 100, ale prawie katalogowo 80-120 (mierzone w biegu od 0 do 120).
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Si, z LC
Ciekawe czy obnizenie mocy dla wersji z GPF wynika tylko z przyduszenia czy z przemapowania i przyduszenia, zeby norme uzyskac.
Ciekawe czy obnizenie mocy dla wersji z GPF wynika tylko z przyduszenia czy z przemapowania i przyduszenia, zeby norme uzyskac.
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Kapitan jak jesteś na prawilnej hamowni np MaHa to tam dostajesz 3 wielkości mocy: nominalna, na wale i na kołach. Jak to jest wyliczanie nie wiem, ale podane do wiadomości jest.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Nominalną moc , jak sama nazwa wskazuje przepisują z instrukcji auta. Na kolach wychodzi z pomiaru, natomiast na wale z innych przyblizonych sposobow i szacunkow. I tu sa rozrzuty wg roznych zrodel ok 88-85% bhp=whp przy RWD, 80-75% bhp=whp przy AWD.
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
No nie do końca. Jak byłem swoje wozidlo badać to móc nominalna nie była przepisania tylko odczytania z pomiaru i w zależności od paliwa (Pb/LPG) była większa albo mniejsza niż podawana przez producenta.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Jak patrze na wykresy z hamowni na stronie www vtechu (a jest ich b wiele) to widze od gory arkusza:
1. nazwe modelu, moc nominalna przepisana z karty auta,
2. moc i moment przed tuningiem
3. moc i moment po tuningu
4. odpowiednie wykresy
Slowo "nominalny" oznacza znamionowy, ustalony oficjalnie
1. nazwe modelu, moc nominalna przepisana z karty auta,
2. moc i moment przed tuningiem
3. moc i moment po tuningu
4. odpowiednie wykresy
Slowo "nominalny" oznacza znamionowy, ustalony oficjalnie
Re: Chip tunning Kia Stinger (2.0T oraz 3.3BT)
Widać co tuner/hamowania to inny program. Ja miałem coś takiego.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb