Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
michal84 jak masz słaby olej to zawsze dzieją się cuda, to nie lata 80 te że lałeś co chciałeś i było ok Obecnie silniki są wyposażone w masę elektroniki i mechanicznych patentów na obniżenie spalania i wyciśniecie jak najwięcej z silnika. Wystarczy że olej jest trochę gorszej jakości i dzieją się cuda, poniżej wypiszę jakie
1. Awaria układu zmiennej fazy rozrządu - układ zaczyna źle pracować a komputer ma problemy ze sterowaniem silnika - efekty typu szarpanie silnika itp itd
2. Alarmy i kontrolka Check Engine - po weryfikacji często okazuje się że błędy dotyczą zaworów zmiennej fazy rozrządu. Kasowanie błędów powoduje że jedziemy dalej do następnego błędu.
3. Zwiększone spalanie - czasami więcej, czasami mniej
4. Źle pracujący układ rozrządu z łańcuchem - tutaj wiele zależy od producenta, niektóre silniki mają kiepskie napinacze, do tego dochodzą słabe pompy paliwa i w efekcie przy złym oleju codziennie rano słychać klepiący rozrząd przez 15 sek nawet do 30... a czasami 60 sek.
Zjawisko o którym mówisz najlepiej widać tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE
Sam tego doświadczyłem w dwóch autach (Opel, Citroen), ALE... wszystkie miały silniki po downsizeingu - nie spotkałem się z tym zjawiskiem w autach które mają pojemności 2.0 i więcej.
Osobiście uważam że należy unikać R3 bo downsizeing w obecnych autach to takie samo zdzierstwo kasy jak DPFy i GPFy. Obecnie nawet nowej generacji R4 mają sporo problemów bo UE ciśnie EŁRO normy... Najlepiej to uciekać od rzędówek i kupować Vki bo spalanie podobne a silniki np V6 są dużo bardziej trwałe (nie dotyczy AUDI 2.5TDI starej daty )
Zapewne znajdą się osoby które będą za i przeciw ale każdy ma swój pogląd i tyle
KONIEC OT
Stinger19 co z autem? Nastała cisza... dalej wysyłają wykresy do centrali?
1. Awaria układu zmiennej fazy rozrządu - układ zaczyna źle pracować a komputer ma problemy ze sterowaniem silnika - efekty typu szarpanie silnika itp itd
2. Alarmy i kontrolka Check Engine - po weryfikacji często okazuje się że błędy dotyczą zaworów zmiennej fazy rozrządu. Kasowanie błędów powoduje że jedziemy dalej do następnego błędu.
3. Zwiększone spalanie - czasami więcej, czasami mniej
4. Źle pracujący układ rozrządu z łańcuchem - tutaj wiele zależy od producenta, niektóre silniki mają kiepskie napinacze, do tego dochodzą słabe pompy paliwa i w efekcie przy złym oleju codziennie rano słychać klepiący rozrząd przez 15 sek nawet do 30... a czasami 60 sek.
Zjawisko o którym mówisz najlepiej widać tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE
Sam tego doświadczyłem w dwóch autach (Opel, Citroen), ALE... wszystkie miały silniki po downsizeingu - nie spotkałem się z tym zjawiskiem w autach które mają pojemności 2.0 i więcej.
Osobiście uważam że należy unikać R3 bo downsizeing w obecnych autach to takie samo zdzierstwo kasy jak DPFy i GPFy. Obecnie nawet nowej generacji R4 mają sporo problemów bo UE ciśnie EŁRO normy... Najlepiej to uciekać od rzędówek i kupować Vki bo spalanie podobne a silniki np V6 są dużo bardziej trwałe (nie dotyczy AUDI 2.5TDI starej daty )
Zapewne znajdą się osoby które będą za i przeciw ale każdy ma swój pogląd i tyle
KONIEC OT
Stinger19 co z autem? Nastała cisza... dalej wysyłają wykresy do centrali?
soon Kia XXX
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
No nie zgodzę się,
1. Problem może występować w każdym silniku z wtryskiem bezpośrednim.
2. LSPI nie występuje z powodu kiepskiego oleju. Normalnego oleju wysokiej klasy także. Liczy się zawartość wapnia w oleju, który występuje we wszystkich. Dopiero niedawno producenci zaczęli dostrzegać problem i dopiero 2-3 lata temu zaczęły powstawać pierwsze oleje o innym składzie specjalnie pod wyeliminowanie lspi. (Nadal mówimy tylko o markowych)
Może po prostu Kia/Hyunai się nie jorgnął że już takie są...
Ale tak jak mówię to tylko domysł a nie diagnoza.
Wracając do problemu, o nowym sofcie są jakieś nowe informacje?
1. Problem może występować w każdym silniku z wtryskiem bezpośrednim.
2. LSPI nie występuje z powodu kiepskiego oleju. Normalnego oleju wysokiej klasy także. Liczy się zawartość wapnia w oleju, który występuje we wszystkich. Dopiero niedawno producenci zaczęli dostrzegać problem i dopiero 2-3 lata temu zaczęły powstawać pierwsze oleje o innym składzie specjalnie pod wyeliminowanie lspi. (Nadal mówimy tylko o markowych)
Może po prostu Kia/Hyunai się nie jorgnął że już takie są...
Ale tak jak mówię to tylko domysł a nie diagnoza.
Wracając do problemu, o nowym sofcie są jakieś nowe informacje?
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
michal84 najciekawsze jest to że te silniki w Hyundai i30N zapier.... bez problemów a Stingery mają problemy co chwilę... Kwestia że to ten sam silnik (słupek) tylko inny osprzęt
soon Kia XXX
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Może dlatego, że i30N jest tylko w manualu. Jeździłem, raczej ciężko zmusić się do spokojnej jazdy.
Stinger przez większość normalnej jazdy trzyma 1500 obr lub mniej, a to są inne warunki pracy jednak... To dławienie występuje właśnie w takich warunkach: lekkie przyspieszanie..
Oby to rzeczywiście była kwestia słabo napisanego softu. Może pisał go ten sam gość co do czujnika deszczu, bo to jest dopiero patologia...
Stinger przez większość normalnej jazdy trzyma 1500 obr lub mniej, a to są inne warunki pracy jednak... To dławienie występuje właśnie w takich warunkach: lekkie przyspieszanie..
Oby to rzeczywiście była kwestia słabo napisanego softu. Może pisał go ten sam gość co do czujnika deszczu, bo to jest dopiero patologia...
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
michal84 zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz ale to jest raczej mega nieprawdopodobne. Może problem dotyczy samego paliwa? Pytanie czy użytkownicy którzy mają ten problem jeżdżą np na 95?
Jeszcze zastanawiam się nad tym czy drgania i problemy nie przenosi sprężarka klimatyzacji ale wtedy byłby to Bubel roku 2018/2019
Czekamy na odpowiedź kolegi, zobaczymy co odpisze
Jeszcze zastanawiam się nad tym czy drgania i problemy nie przenosi sprężarka klimatyzacji ale wtedy byłby to Bubel roku 2018/2019
Czekamy na odpowiedź kolegi, zobaczymy co odpisze
soon Kia XXX
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Pierwsza część testów zakończona i zaraportowana do centrali. Sprawdzone zostały wtryskiwacze, skrzynia, pompy, świece , cewki oraz badania sondą tłoków itd. Teraz biorą się za cały układ odprowadzania spalin w tym kontrola DPF *który w moim przypadku jeszcze się nie dopalił, polecenie z centrali. Więc aut zostaje w serwisie na chwilę obecną i dalej czekam.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
To nie to, jeździłem parę miesięcy na 98 i też się pojawiało, wróciłem do 95. Szkoda kasy i mocy (te 0,05 konia więcej zawsze )Gifter pisze: ↑17 lip 2019, 10:00 michal84 zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz ale to jest raczej mega nieprawdopodobne. Może problem dotyczy samego paliwa? Pytanie czy użytkownicy którzy mają ten problem jeżdżą np na 95?
Jeszcze zastanawiam się nad tym czy drgania i problemy nie przenosi sprężarka klimatyzacji ale wtedy byłby to Bubel roku 2018/2019
Czekamy na odpowiedź kolegi, zobaczymy co odpisze
Stacje różne markowe, przewaga shella dla 95, lotosu/orlenu dla 98
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Jak to jest od GPF-a to ja pier... ale słabo oby to nie była przyczyna problemów...
soon Kia XXX
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Ja mam MY2018- bez gpf. Ale wydaje mi się że u kolegi Stinger19 może być inny problem. Bo nagle wzrosło spalanie a w innych to się nie dzieje.