Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

forum użytkowników Kia Stinger
yannkes
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź 2019, 16:51
model samochodu: Stinger GT line

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: yannkes »

michal84 pisze: 07 lip 2020, 18:03
yannkes pisze: 07 cze 2020, 11:32 U mnie przy założonych nowych oryginalnych świecach szarpało na fabrycznej przerwie( 0.9), zrobiłem na 0.65 i dalej szarpie. Co ciekawe wszedzie w serwisowkach napisane jest 1.0 - 1.1 na rynek USA czy Europa czy to w Hyundai i 30N, czy Optima GT czy Stinger. Nie wiem czy jest sens dać większą przerwę, czekam na HKS.
Dla Stingera podana przerwa fabryczna to 0,8 -0,9mm
u mnie napewno nie jest to wina świeć. Kolega z form mi napisał, że w aucie z 17r też ma Launch Control (a ja nie mam) więc to szarpanie u mnie to pewnie ze skrzyni. Już reklamuje sprawę.
yannkes
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź 2019, 16:51
model samochodu: Stinger GT line

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: yannkes »

Dla tych co nie mają rozwiązania problemu polecam sprawdzić kompresję. U mnie jeden baniak miał 2 razy niższą :lol: Głowica na stół, zawór pożarty jak przez kunę. Po naprawie problem wibracji ustąpił - świece standardowe nadal( HKS, zmiana przerw nie poradziło sobie)
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: michal84 »

U mnie świece całkowicie nie rozwiązały problemu, ilość szarpnięć się zmniejszyła, i występują niezwykle rzadko, ale ze 2 razy na pewno to samo wystąpiło od wymiany...
adamm
Posty: 41
Rejestracja: 23 mar 2020, 21:36
model samochodu: Stinger 2.0 GT LINE

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: adamm »

Cześć yankees a gdzie stwierdzili uszkodzona głowice i jaki był powód takiej awarii. W nowym samochodzie takie historie. TRAGEDIA!!!!! Ja radzę wszystkim forumowiczom zostawmy te auta w serwisach do momentu usunięcia usterek. Może wtedy zaczną działać. Zamiast jezdzic i się cieszyć to my tracimy czas i nerwy na dojście w czym jest problem. Auta są na gwarancji i mają być sprawne jeżeli nie widać usterek w KOMPUTERZE To Ja zgłoszę brak tryby żeglowania i dopóki nienaprawia nie odbieram auta Inaczej chyba się nie da
Pozdrawiam wszystkich
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: Kapitan »

yannkes pisze: 11 wrz 2020, 10:35 Dla tych co nie mają rozwiązania problemu polecam sprawdzić kompresję. U mnie jeden baniak miał 2 razy niższą :lol: Głowica na stół, zawór pożarty jak przez kunę. Po naprawie problem wibracji ustąpił - świece standardowe nadal( HKS, zmiana przerw nie poradziło sobie)
Czy silnik na wolnych obrotach chodzil rowno z tym brakiem kompresji ?
yannkes
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź 2019, 16:51
model samochodu: Stinger GT line

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: yannkes »

Normalnie pracował... Obecnie dalej szarpie, czasem nawet odetnie moc na 3 sekundy(raz w tyg) a czasem odetnie moc na kilka godzin i wywala błędy brak ciśnienia doladowania. Mówią że muszę dojechać z usterka do nich ale już raz próbowałem i się naprawił przez co nie są w stanie jej potwierdzić. Serwis bezradny i koresponduje z kia motors....
dworak
Posty: 87
Rejestracja: 23 gru 2019, 12:39
model samochodu: KIA

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: dworak »

Gifter pisze: 10 kwie 2019, 09:14
pmax122 pisze:Chyba mam podobny problem (2.0 GtLine): Jakiś miesiąc temu na drugi dzień po dłuższej trasie zacząłem mieć problemy. Problemy trwają do 15 - 20 minut po odpaleniu auta:

-Przy takim w miarę delikatnym przyspieszaniu silne szarpanie między 2000 a 3000 obrotów, auto nie przyspiesza tylko szarpie (efekt trochę jakby jeden gar nie pracował)
-Po około 15, czasem 20 minutach ustaje i auto pracuje normalnie
-Gdy depnę w dechę załącza się turbo i problem nie występuje

Dziś celowo trzymałem auto jak najdłużej między 2000 a 3000 obrotów żeby może jakiś błąd wysrał, ale nie, tylko po około 15 minutach dało się słyszeć spod maski lekkie uderzenie, stuknięcie, przeskok (nie mam pojęcia co to, mój tata miał kiedyś zafirę 1.8 w benzynie zrobioną na gaz i bardzo podobny dźwięk występował gdy przełączał z benzyny na gaz :D :D :D , ale przecież w aso tego nie powiem). Po tym dźwięku szarpanie ustało, a auto przez resztę trasy pracowało normalnie.

Byłem pierwszy w aso, podpięli auto pod komputer i oczywiście wszystko w porządku (nawet zapłon nie wypadł), zresetowali komputer i powiedzieli że mogę zostawić auto na weekend u nich i będą sprawdzać, no ale zastępczego nie chcieli dać,
a samochód był mi potrzebny.

Pojawił się też komentarz że
"Gdyby coś działo się z układem spalania to przy takiej dokładności i ilości czujników komputer coś by pokazał"

Powiedziano mi że może to być wina paliwa, żebym wyjeździł to i na innej stacji próbował, a jak będzie się powtarzało to będziemy drążyć .... Cóż ... Spróbowałem i bardzo bym się zdziwił gdyby przestało :evil:

Znowu wybieram się do aso chociaż nie mam to ani czasu ani ochoty
Zaryzykuje stwierdzeniem że może u ciebie też zaczyba się problem z kablami... Ale skoro problem ustaje to ta teoria nie ma sensu
Panowie o jaki problem z kablami chodzi ? Bo mam to samo...podczas przyspieszania nagle odcina mi moc. Wymienili cewki ale nie pomogło.
yannkes
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź 2019, 16:51
model samochodu: Stinger GT line

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: yannkes »

U mnie za każdym razem w okolicach 2-2,5 k obr szarpie przy większym obciążeniu (np jazda pod górkę) i gdy autko jest na wysokim biegu to potrafi nieźle szarpać. Czasem poszarpie i odetnie moc moc na parę sekund a czasem na parę godzin. Czasem wywali błąd który potem sam się usuwa że brak ciśnienia w kolektorze ssącym. Byłem w Aso i jaja, nic nie widzą.
yannkes
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź 2019, 16:51
model samochodu: Stinger GT line

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: yannkes »

6 lat z Stingerem, nadszedł czas go sprzedać. Problem rozwiązany. To nic innego jak turbo dziura, turbo późno się załącza i samochód potrafi przez to mieć szok w postaci drgań na wyższych biegach(lub sporadycznie odcinke mocy na chwile) gdy nie zredukuje biegu. Rozwiązanie to tylko nowa mapa zapłonowa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”