Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Panowie mam pytanie - drżenia nie zauważyłem, ale mam dziwny odgłos przy odpaleniu/pierwszych kilometrach.
Takie brzęczenie przy każdym dodaniu gazu, trochę jak w grze komputerowej z dawnych lat - bzzzzz. Przy każdym nawet minimalnym tyknięciu pedału.
To normalne?
Takie brzęczenie przy każdym dodaniu gazu, trochę jak w grze komputerowej z dawnych lat - bzzzzz. Przy każdym nawet minimalnym tyknięciu pedału.
To normalne?
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 lis 2018, 20:20
- model samochodu: Stinger GT
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Zauważyłeś czy jesteś przeczulony, między 2,0 a 3,3 jest duża przestrzeń, kupując samochód 180 tyś z tym wyposażeniem z tym silnikiem nie możesz oczekiwać cudów.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 lis 2018, 20:20
- model samochodu: Stinger GT
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Testowałem przed zakupem 3.3 GT jedną i drugą wersję i nie ukrywam że w 2.0 nie miałem zbyt ciekawych odczuć z jazdy, przy niektórych prędkościach, przyśpieszaniu samochód zachowywał się zupełnie inaczej niż 3.3
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
A czym dla Ciebie ciekawe odczucia z jazdy są?
Oczywistym jest, że V6 jeździ inaczej - szybciej, dynamiczniej, lecz przy tym stabilniej z uwagi na napęd na wszystkie koła.
W 2.0 nawet przy prędkościach 60-90 i obecnych warunkach pogodowych bez problemu da się odczuć, że tył nieco pływa tracąc minimalnie przyczepność - można to uznać za brak pewnego prowadzenia, lecz przy tej mocy, tych warunkach pogodowych i napędzie na tył to raczej normalne - gdyby był napęd na przód to samochód by mielił mocniej. Kontrola toru jazdy/trakcji działa z minimalną rezerwą.
Dla mnie to jak najbardziej ok - da się łatwo wczuć w samochód, trzeba jednak mieć świadomość czym się jedzie i w jaki sposób do tego podchodzić - w żadnym samochodzie bez napędu 4x4 nie można chyba po prostu sobie deptać gazem na drodze w zimowych warunkach
Oczywistym jest, że V6 jeździ inaczej - szybciej, dynamiczniej, lecz przy tym stabilniej z uwagi na napęd na wszystkie koła.
W 2.0 nawet przy prędkościach 60-90 i obecnych warunkach pogodowych bez problemu da się odczuć, że tył nieco pływa tracąc minimalnie przyczepność - można to uznać za brak pewnego prowadzenia, lecz przy tej mocy, tych warunkach pogodowych i napędzie na tył to raczej normalne - gdyby był napęd na przód to samochód by mielił mocniej. Kontrola toru jazdy/trakcji działa z minimalną rezerwą.
Dla mnie to jak najbardziej ok - da się łatwo wczuć w samochód, trzeba jednak mieć świadomość czym się jedzie i w jaki sposób do tego podchodzić - w żadnym samochodzie bez napędu 4x4 nie można chyba po prostu sobie deptać gazem na drodze w zimowych warunkach
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 lis 2018, 20:20
- model samochodu: Stinger GT
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
W moim Stingerze przy przebiegu 2,5 tyś km zrobiliśmy pomiar geometrii,samochód w moich odczuciach prowadził się dobrze, ster był minimalnie przestawiony w lewą stronę, po kontroli i korekcie geometrii samochód prowadzi się perfekcyjnie, na co dzień od 22 lat zajmuję się naprawą samochodów dysponuję najnowszym i najbardziej zaawansowanym urządzeniem na rynku do ustawiania geometrii Hunter Hawkeye Elite pomiar geometrii wyszedł tragicznie tył samochodu był przestawiony na zbieżności przód wymagał delikatnej korekty. W każdym samochodzie geometria ulega zmianie podczas użytkowania , tym bardziej w nowych samochodach gdzie wszystkie elementy zawieszenia są nowe i wszystko zaczyna się układać BMW, AUDI ,VW zalecają kontrolę geometrii po przebiegu 5 tyś.km w celu korekty. Jako nieliczni w Polsce mieliśmy bazę danych do Stingera, w momencie odbioru samochodu do dilera serwis nie miał danych diagnostycznych odnośnie ustawienia geometrii.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Też odnoszę wrażenie że jest o jakieś drobne w lewo. Ustawienie mechaniki to jedno, a nie trzeba tutaj kodować punktu zerowego wspomagania dodatkowo?
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 lis 2018, 20:20
- model samochodu: Stinger GT
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Z reguły przy każdym ustawieniu geometrii używamy CodeLinka żeby skontrolować i ustawić punkt zerowy ewentualnie dokonać kalibracji czujnika kąta skrętu kierownicy , w moim przypadku nie było to konieczne bo punkt zerowy wyszedł idealnie. W wielu markach fabrycznie jest dopuszczalne do 5 stopni tolerancji na czujniku kąta skrętu.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Ciągnąc temat ponieważ miałem podobne odczucia wybrałem się na wycieczkę do kolegi powyżej, geometria była rozjechana - mocno,dlatego auto prowadziło się co najwyżej "w miarę" Darek przyłożył się do dokładnego ustawienia, nie byle na zielono ale złapał wartości środkowe - i teraz auto prowadzi się jak powinno. Potwierdza to że ani nie przykłada się do tematu fabryka, ani przegląd zerowy nie istnieje. Także podziękowania i jak będzie potrzeba w przyszłości pewnie się zobaczymy.Darekpoznań pisze:W moim Stingerze przy przebiegu 2,5 tyś km zrobiliśmy pomiar geometrii,samochód w moich odczuciach prowadził się dobrze, ster był minimalnie przestawiony w lewą stronę, po kontroli i korekcie geometrii samochód prowadzi się perfekcyjnie, na co dzień od 22 lat zajmuję się naprawą samochodów dysponuję najnowszym i najbardziej zaawansowanym urządzeniem na rynku do ustawiania geometrii Hunter Hawkeye Elite pomiar geometrii wyszedł tragicznie tył samochodu był przestawiony na zbieżności przód wymagał delikatnej korekty. W każdym samochodzie geometria ulega zmianie podczas użytkowania , tym bardziej w nowych samochodach gdzie wszystkie elementy zawieszenia są nowe i wszystko zaczyna się układać BMW, AUDI ,VW zalecają kontrolę geometrii po przebiegu 5 tyś.km w celu korekty. Jako nieliczni w Polsce mieliśmy bazę danych do Stingera, w momencie odbioru samochodu do dilera serwis nie miał danych diagnostycznych odnośnie ustawienia geometrii.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Znacie może jakiś serwis w Warszawie i okolicach, który ma w bazie stingera i zrobi dokładnie geometrię?michal84 pisze:Ciągnąc temat ponieważ miałem podobne odczucia wybrałem się na wycieczkę do kolegi powyżej, geometria była rozjechana - mocno,dlatego auto prowadziło się co najwyżej "w miarę" Darek przyłożył się do dokładnego ustawienia, nie byle na zielono ale złapał wartości środkowe - i teraz auto prowadzi się jak powinno. Potwierdza to że ani nie przykłada się do tematu fabryka, ani przegląd zerowy nie istnieje. Także podziękowania i jak będzie potrzeba w przyszłości pewnie się zobaczymy.Darekpoznań pisze:W moim Stingerze przy przebiegu 2,5 tyś km zrobiliśmy pomiar geometrii,samochód w moich odczuciach prowadził się dobrze, ster był minimalnie przestawiony w lewą stronę, po kontroli i korekcie geometrii samochód prowadzi się perfekcyjnie, na co dzień od 22 lat zajmuję się naprawą samochodów dysponuję najnowszym i najbardziej zaawansowanym urządzeniem na rynku do ustawiania geometrii Hunter Hawkeye Elite pomiar geometrii wyszedł tragicznie tył samochodu był przestawiony na zbieżności przód wymagał delikatnej korekty. W każdym samochodzie geometria ulega zmianie podczas użytkowania , tym bardziej w nowych samochodach gdzie wszystkie elementy zawieszenia są nowe i wszystko zaczyna się układać BMW, AUDI ,VW zalecają kontrolę geometrii po przebiegu 5 tyś.km w celu korekty. Jako nieliczni w Polsce mieliśmy bazę danych do Stingera, w momencie odbioru samochodu do dilera serwis nie miał danych diagnostycznych odnośnie ustawienia geometrii.
ASO powiedziało że nie mają tak dokładnego urządzenia i nie gwarantują dokładności i poprawności usługi
Plus dla nich za szczerość .
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sie 2018, 12:29
- model samochodu: STINGER
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Zapytaj w blacharni PGD na Uczniowskiej 34. Naprawiają tam wszystkie marki aut sprzedawane przez PGD w tym KIA więc powinni mieć.
KIA Stinger 2.0 255HP