Niedomagania/ problemy ze Stingerem
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 lis 2017, 21:51
- model samochodu: Stinger GTLine 2.0 full opcja.
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Witam wszystkich,
U mnie pojawił się problem z kontrolą trakcji, a mianowicie na drodze ekspresowej przy żwawym rozpędzaniu się jazda w trybie sport w okolicach prędkości 120-130 km/h odcina mi gaz i jednocześnie miga kontrolka od kontroli trakcji. Nie jest to za każdym razem, ale kilka razy mi się zdarzyło na odcinku ok 250 km. Nawierzchnia sucha dość silny boczny wiatr.
Pół biedy jak to się dzieje na ekspresówce czy autostradzie, dużo trudniejsza sytuacja pojawi się gdy dojdzie do takiej sytuacji podczas zwykłego wyprzedzania w momencie gdy trzeba będzie to na prawdę sprawnie zrobić.
Jutro jadę na serwis zobaczę co mi powiedzą
Stinger GT Line benzyna, przebieg 6200
U mnie pojawił się problem z kontrolą trakcji, a mianowicie na drodze ekspresowej przy żwawym rozpędzaniu się jazda w trybie sport w okolicach prędkości 120-130 km/h odcina mi gaz i jednocześnie miga kontrolka od kontroli trakcji. Nie jest to za każdym razem, ale kilka razy mi się zdarzyło na odcinku ok 250 km. Nawierzchnia sucha dość silny boczny wiatr.
Pół biedy jak to się dzieje na ekspresówce czy autostradzie, dużo trudniejsza sytuacja pojawi się gdy dojdzie do takiej sytuacji podczas zwykłego wyprzedzania w momencie gdy trzeba będzie to na prawdę sprawnie zrobić.
Jutro jadę na serwis zobaczę co mi powiedzą
Stinger GT Line benzyna, przebieg 6200
KIA Stinger GT Line 2.0
White Pearl
White Pearl
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
U mnie podobna sytuacja (A myślałem że mi się wydawało ).Jadąc 60-80 wyprzedzam gaz w podłogę a tu skrzynia jakby zatrzymała się na biegu obroty silnika na 5 tys i miga kontrolka trakcji. Ujęcie gazu ponowne dodanie i jest ok
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Panowie ale co w tym dziwnego ?
Macie auto które ma 510Nm i 370 KM
Kontrola trakcji nie jest wyłączana aż do trybu sport + a i tam jest jej odrobinę.
Gdyby nie kontrola trakcji było by zerwanie przyczepności na bank !
W trybie Sport macie 80% napędu na tył czyli taki a`la Mustang GT - tam przy 150 zerwanie przyczepności przy pedale w podłogę to norma.
To nie jest 2.0 TDi i nawet w takiej sytuacji trzeba kontrolować nogę - co jak widać Auto na szczęście wybacza i nadrabia Nasze pomyłki ratując z opresji.
Macie auto które ma 510Nm i 370 KM
Kontrola trakcji nie jest wyłączana aż do trybu sport + a i tam jest jej odrobinę.
Gdyby nie kontrola trakcji było by zerwanie przyczepności na bank !
W trybie Sport macie 80% napędu na tył czyli taki a`la Mustang GT - tam przy 150 zerwanie przyczepności przy pedale w podłogę to norma.
To nie jest 2.0 TDi i nawet w takiej sytuacji trzeba kontrolować nogę - co jak widać Auto na szczęście wybacza i nadrabia Nasze pomyłki ratując z opresji.
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Kolega pisał, że ma GTLine - więc tej mocy jest trochę mniej w 2.0T - spróbujcie na pustej, suchej drodze dynamicznego przyspieszania z prędkości ok 60-70km. Jeśli problem będzie się powtarzał zostaje serwis.
Mnie z kolei denerwuje system zabezpieczający przed kolizją - gdy rozpoczynam wyprzedzanie - podjeżdżam pod wyprzedanego, a wtedy odcina moc, hamuje i krzyczy że będzie kolizja - można się spocić Żeby tego uniknąć trzeba wykonać ruch kierownicą i zmienić pas ruchu, albo wyłączyć system
Mnie z kolei denerwuje system zabezpieczający przed kolizją - gdy rozpoczynam wyprzedzanie - podjeżdżam pod wyprzedanego, a wtedy odcina moc, hamuje i krzyczy że będzie kolizja - można się spocić Żeby tego uniknąć trzeba wykonać ruch kierownicą i zmienić pas ruchu, albo wyłączyć system
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Czy nie ma stopniowania czułości tego układu czyli ustawiania odległości przy której system zadziała?GeRRaD pisze: Mnie z kolei denerwuje system zabezpieczający przed kolizją - gdy rozpoczynam wyprzedzanie - podjeżdżam pod wyprzedanego, a wtedy odcina moc, hamuje i krzyczy że będzie kolizja
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Jest to najlepszy powód żeby w końcu nauczyć się prawidłowo wykonywać manewr wyprzedzaniaGeRRaD pisze:Mnie z kolei denerwuje system zabezpieczający przed kolizją - gdy rozpoczynam wyprzedzanie - podjeżdżam pod wyprzedanego, a wtedy odcina moc, hamuje i krzyczy że będzie kolizja
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Mnie uczono, że powinna być różnica prędkości aby bezpiecznie wykonać manewr - nie zawsze da się zmienić pas bez podjechania do pojazdu poprzedzającego. Dalsze dywagacje tutaj na temat nauki jazdy to OT.
P.S. Oczywiście można zmniejszać czułość systemu, ale i tak jest to denerwujące i tyle
P.S. Oczywiście można zmniejszać czułość systemu, ale i tak jest to denerwujące i tyle
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Witam jaki to problem wystarczy manewr zacząć wcześniej albo tylko dodać gazu i po sprawie.Jak się jedzie na zderzaku to po to jest ten system,czy ktoś z was jeździł autem z podobnym systemem?
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
W trasie mi to niespecjalnie przeszkadza ale jak to już zostało powiedziane nie lubię jeździć na zderzaku. Natomiast zastanawia mnie jak to działa np w korku czy na światłach. Kilka razy próbowałem dynamicznie wjechać do garażu maksymalnie opóźnić hamowanie przed ściana.. I nic żadnej informacji o kolizji lub włączenia się automatycznego hamowania. Moje wcześniejsze Volvo w podobnych warunkach aktywowalo hamowanie awaryjne i wiedziałem jak to w praktyce działa. Kilka razy uratowało mi to też przód pod światłami;). Stinger tego nie ma??
Stinger GT 3,3 366KM
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Stinger ma automatyczna hamowanie - czy do 0 km/h nie sprawdzałem - spróbuj np. wjechać pomiędzy 2 jadące auta (tiry) ze znaczną w stosunku do nich prędkością - tylko ustaw odległość -czułość na najdalszą