Niedomagania/ problemy ze Stingerem

forum użytkowników Kia Stinger
waldee
Posty: 17
Rejestracja: 27 lis 2017, 21:51
model samochodu: Stinger GTLine 2.0 full opcja.
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: waldee »

Witam wszystkich,
U mnie pojawił się problem z kontrolą trakcji, a mianowicie na drodze ekspresowej przy żwawym rozpędzaniu się jazda w trybie sport w okolicach prędkości 120-130 km/h odcina mi gaz i jednocześnie miga kontrolka od kontroli trakcji. Nie jest to za każdym razem, ale kilka razy mi się zdarzyło na odcinku ok 250 km. Nawierzchnia sucha dość silny boczny wiatr.
Pół biedy jak to się dzieje na ekspresówce czy autostradzie, dużo trudniejsza sytuacja pojawi się gdy dojdzie do takiej sytuacji podczas zwykłego wyprzedzania w momencie gdy trzeba będzie to na prawdę sprawnie zrobić.
Jutro jadę na serwis zobaczę co mi powiedzą
Stinger GT Line benzyna, przebieg 6200
KIA Stinger GT Line 2.0
White Pearl
adii100
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2018, 20:26
model samochodu: Stinger

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: adii100 »

U mnie podobna sytuacja (A myślałem że mi się wydawało ).Jadąc 60-80 wyprzedzam gaz w podłogę a tu skrzynia jakby zatrzymała się na biegu obroty silnika na 5 tys i miga kontrolka trakcji. Ujęcie gazu ponowne dodanie i jest ok
YNC
Posty: 42
Rejestracja: 10 paź 2018, 15:19
model samochodu: Stig 3.3

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: YNC »

Panowie ale co w tym dziwnego ?
Macie auto które ma 510Nm i 370 KM
Kontrola trakcji nie jest wyłączana aż do trybu sport + a i tam jest jej odrobinę.
Gdyby nie kontrola trakcji było by zerwanie przyczepności na bank !
W trybie Sport macie 80% napędu na tył czyli taki a`la Mustang GT - tam przy 150 zerwanie przyczepności przy pedale w podłogę to norma.

To nie jest 2.0 TDi ;) i nawet w takiej sytuacji trzeba kontrolować nogę - co jak widać Auto na szczęście wybacza i nadrabia Nasze pomyłki ratując z opresji.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: GeRRaD »

Kolega pisał, że ma GTLine - więc tej mocy jest trochę mniej w 2.0T :) - spróbujcie na pustej, suchej drodze dynamicznego przyspieszania z prędkości ok 60-70km. Jeśli problem będzie się powtarzał zostaje serwis.

Mnie z kolei denerwuje system zabezpieczający przed kolizją - gdy rozpoczynam wyprzedzanie - podjeżdżam pod wyprzedanego, a wtedy odcina moc, hamuje i krzyczy że będzie kolizja - można się spocić :evil: Żeby tego uniknąć trzeba wykonać ruch kierownicą i zmienić pas ruchu, albo wyłączyć system :cry:
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 78
Rejestracja: 15 sty 2019, 20:42

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: jurass »

GeRRaD pisze: Mnie z kolei denerwuje system zabezpieczający przed kolizją - gdy rozpoczynam wyprzedzanie - podjeżdżam pod wyprzedanego, a wtedy odcina moc, hamuje i krzyczy że będzie kolizja
Czy nie ma stopniowania czułości tego układu czyli ustawiania odległości przy której system zadziała?
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: JaWa »

GeRRaD pisze:Mnie z kolei denerwuje system zabezpieczający przed kolizją - gdy rozpoczynam wyprzedzanie - podjeżdżam pod wyprzedanego, a wtedy odcina moc, hamuje i krzyczy że będzie kolizja
Jest to najlepszy powód żeby w końcu nauczyć się prawidłowo wykonywać manewr wyprzedzania :twisted:
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: GeRRaD »

Mnie uczono, że powinna być różnica prędkości aby bezpiecznie wykonać manewr - nie zawsze da się zmienić pas bez podjechania do pojazdu poprzedzającego. Dalsze dywagacje tutaj na temat nauki jazdy to OT. :twisted:
P.S. Oczywiście można zmniejszać czułość systemu, ale i tak jest to denerwujące i tyle ;)
Ralf203
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2018, 14:56
model samochodu: Stinger

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Ralf203 »

Witam jaki to problem wystarczy manewr zacząć wcześniej albo tylko dodać gazu i po sprawie.Jak się jedzie na zderzaku to po to jest ten system,czy ktoś z was jeździł autem z podobnym systemem?
Ktom1777
Posty: 30
Rejestracja: 02 sty 2019, 17:07
model samochodu: Stinger GT 3,3 366 KM

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Ktom1777 »

W trasie mi to niespecjalnie przeszkadza ale jak to już zostało powiedziane nie lubię jeździć na zderzaku. Natomiast zastanawia mnie jak to działa np w korku czy na światłach. Kilka razy próbowałem dynamicznie wjechać do garażu maksymalnie opóźnić hamowanie przed ściana.. I nic żadnej informacji o kolizji lub włączenia się automatycznego hamowania. Moje wcześniejsze Volvo w podobnych warunkach aktywowalo hamowanie awaryjne i wiedziałem jak to w praktyce działa. Kilka razy uratowało mi to też przód pod światłami;). Stinger tego nie ma??
Stinger GT 3,3 366KM
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: GeRRaD »

Stinger ma automatyczna hamowanie - czy do 0 km/h nie sprawdzałem - spróbuj np. wjechać pomiędzy 2 jadące auta (tiry) ze znaczną w stosunku do nich prędkością - tylko ustaw odległość -czułość na najdalszą :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”