Niedomagania/ problemy ze Stingerem

forum użytkowników Kia Stinger
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: michal84 »

Hamuje do 0. Sprawdzone, działa też w korku, samodzielnie jeździ jeśli zatrzymanie nie jest dłuższe niż parę sekund. Po tym czasie też, ale trzeba nacisnąć res. na kierownicy aby ruszył lub dać impuls do ruchu gazem. Co do wyprzedzania dużo aut stingerem wyprzedziłem i nigdy takie sytuacje jak tu opisywane nie wystąpiły. Mi to wygląda na próbę podjazdu pod auto z tak drastyczną różnicą prędkości jakby miało nastąpić jego staranowanie lub mocne poganianie. Ja chyba wyprzedzam inaczej - bez takich szaleńczych zachowań i robię to skutecznie. Parę ostrzeżeń że może być kolizja już miałem ale nie było to wyprzedzaniu, w każdym razie taki system jest i działa. Najważniejsze jest jednak to że priorytet ma gaz wciśnięty przez kierowcę- nawet jak działa tempomat.

I podobnie zachowywał się poprzedni samochód innej marki z aktywnym tempomatem, który miałem wcześniej.
ACextreme
Posty: 308
Rejestracja: 13 lis 2018, 20:38
model samochodu: Stinger

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: ACextreme »

U mnie także tempomat świetnie współgra z automatem w pełnym zakresie prędkości.
Uwagi mam dwie - mógłby widząc daleko samochód jadący dużo wolniej hamować płynniej / szybciej zaczynać - czasem mam wrażenie że się wbiję komuś w zderzak i zaczynam hamować mocniej sam. Druga sprawa to jazda w korku - mam wrażenie, że zatrzymuje się w podobnej odległości od poprzedzającego samochodu niezależnie od wybranej odległości w systemie.

Co do garażu - pewny nie jestem, nie sprawdzałem, lecz może być tak że radar reaguje na samochody/rowery, lecz na ściany/obiekty nie.
W poprzednim VW tak miałem, lecz tam także nie reagował na stojące pojazdy, a tylko na pojazdy w ruchu.
Ktom1777
Posty: 30
Rejestracja: 02 sty 2019, 17:07
model samochodu: Stinger GT 3,3 366 KM

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Ktom1777 »

I to istotna informacja. Dlatego może nie reagować na ścianę w garażu.
Dzisiaj miałem jednak jedna nieciekawa sytuację. Jadę po ekspresówce I po lewym pasie wyprzedza/wlecze się auto podjżdżaem dość szybko a widzę że ten na prawym pasie jest dobre 150 m z przodu. Niewiele myśląc kierunkowskaz na prawo i starałem się ich ominąć. I tu niespodzianka, dojeżdżam szybko do tego na prawym pasie i zaczynam odbijać w lewo i w tym momencie informacja na wyświetlaczu o kolizji I mi automatycznie hamuje. Miał stracha czy ten z lewego pasa mi w tył nie wjedzie.
Stinger GT 3,3 366KM
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: michal84 »

Bo nie dałeś kierunku w lewo zjeżdżając spowrotem na lewy. To ma znaczenie, z włączonym kierunkiem inaczej reaguje (nie trąbi i nie hamuje)
Awatar użytkownika
Wasyl
Posty: 23
Rejestracja: 08 gru 2018, 20:59
model samochodu: Stinger 3,3 V6 Sorento 2,0 2016

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Wasyl »

Generalnie do prowadzenia czy wyposazenia nie mam żadnych zastrzeżeń tym bardziej do spasowania elementów są o level wyżej niż w moim poprzednim vw cc. Ale system start/stop zasługuje nanagane... rozumiem że są guziczki można je wył razem z autohold ale ja chcę tego używać ! Tyle że w korku s nie parkując pod domem... mam pod garazem dosyć ciasno i żeby ustawić sie prostopadle do garazu musze prostować na trzy. Krew mnid zalewa jak samochód przed wrzuceniem wstecznego gaśnie ns ułamek sec tylko po to rzeby zaraz zapalić jak klikne R.... myśle że opoźnienie tego systemu o 5sec załatwiłoby sprawę. Dodam tylkoże w sorento jest identycznie!!
Kia Sorento 2016 2,2 CRDi
Kia STINGER GT 2018 3,3V6
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: kon »

Start&stop w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów to niestety badziewie.
Zawsze będą sytuację, że ty chcesz jechać, a samochód ci akurat wyłączy silnik.
ACextreme
Posty: 308
Rejestracja: 13 lis 2018, 20:38
model samochodu: Stinger

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: ACextreme »

Ja podobnie jak w poprzednim samochodzie po miesiącu już wyrobiłem odruch - start+start/stop off+autohold i jadę.
Da się z tym żyć choć oczywiście powinno dać się to domyślnie wyłączyć i włączać, a nie wyłączać guzikami (SS).
FragStinger
Posty: 96
Rejestracja: 29 paź 2018, 22:16
model samochodu: Stinger

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: FragStinger »

ACextreme pisze:Ja podobnie jak w poprzednim samochodzie po miesiącu już wyrobiłem odruch - start+start/stop off+autohold i jadę.
Da się z tym żyć choć oczywiście powinno dać się to domyślnie wyłączyć i włączać, a nie wyłączać guzikami (SS).
400zl brutto (bez znizek, ktore wiekszosc ASO daje) montujesz w serwisie modul ktory zapamietuje ustawienia start/stop.
Awatar użytkownika
Gifter
Posty: 311
Rejestracja: 16 paź 2018, 21:36

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Gifter »

FragStinger pisze:
ACextreme pisze:Ja podobnie jak w poprzednim samochodzie po miesiącu już wyrobiłem odruch - start+start/stop off+autohold i jadę.
Da się z tym żyć choć oczywiście powinno dać się to domyślnie wyłączyć i włączać, a nie wyłączać guzikami (SS).
400zl brutto (bez znizek, ktore wiekszosc ASO daje) montujesz w serwisie modul ktory zapamietuje ustawienia start/stop.
Ale dalej mówimy o montażu w ASO?
soon Kia XXX :D :mrgreen:
FragStinger
Posty: 96
Rejestracja: 29 paź 2018, 22:16
model samochodu: Stinger

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: FragStinger »

Gifter pisze:
FragStinger pisze:
ACextreme pisze:Ja podobnie jak w poprzednim samochodzie po miesiącu już wyrobiłem odruch - start+start/stop off+autohold i jadę.
Da się z tym żyć choć oczywiście powinno dać się to domyślnie wyłączyć i włączać, a nie wyłączać guzikami (SS).
400zl brutto (bez znizek, ktore wiekszosc ASO daje) montujesz w serwisie modul ktory zapamietuje ustawienia start/stop.
Ale dalej mówimy o montażu w ASO?
Tak, to jest oficjalna cena jaka dostalem w moim ASO KIA w Warszawie (400zl brutto bez znizek, znizki kwestia indywidualna). Cena z montazem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”