Niedomagania/ problemy ze Stingerem

forum użytkowników Kia Stinger
Awatar użytkownika
Gifter
Posty: 311
Rejestracja: 16 paź 2018, 21:36

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Gifter »

Możesz odwiedzić ASO. Pamiętam że dla aut z automatyczną skrzynią biegów nie jest zalecana zmiana na P podczas stania na światłach, w korku itp. Caly czas powinien byc D Drive.
soon Kia XXX :D :mrgreen:
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: michal84 »

Oczywiście że na światłach się nie zmienia... Ale jednak na P zostaje w garażu ;)
Nie ma błędów więc do ASO nie ma po co jechać,
bardziej chodziło mi o zdanie praktyków którzy mogą się znać na temacie automatów.

Poza tą jednorazową sytuacją wszystko gra więc bardziej chodziło mi o "teorię", bo w pierwszej chwili się wystraszyłem tych dźwięków.

W ASO przy rozmowach na oczywiste tematy słyszałem takie science fiction, że jednak wolę zasięgnąć opinii kogoś kompetentnego w kwestii motoryzacji, po świętach pogadam z kimś od skrzyń...
Awatar użytkownika
Gifter
Posty: 311
Rejestracja: 16 paź 2018, 21:36

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Gifter »

Masz rację, nie zapytałem w jakich okolicznościach się to stało :D
soon Kia XXX :D :mrgreen:
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: kon »

Ja bym to zgłosił.
Ale to głównie z uwagi na tryb pracy ASO.
Pierwsze zgłoszenie maja gdzieś, za drugim "stwierdzą, że komputer nic nie wykrył". Potem zrobią jakiś reset software i będzie "jeździć i obserwować".....
Gdyby problem miał faktycznie powracać to zanim się serio wezmą do roboty to gwarancja minie.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: michal84 »

Będę na wymianie oleju za ok 2 tygodnie to zgłoszę żeby ślad został w papierach...
riper
Posty: 2
Rejestracja: 09 sie 2019, 22:20
model samochodu: Stinger

Re: Niedomagania / problemy Kia Stinger

Post autor: riper »

marillion pisze: 05 wrz 2018, 00:00 Witam. Problem uszczelek drzwi, szyb, szyberdachu to ogólnie zmora tego modelu. Widzę, że kolejni właściciele zgłaszają go, co może świadczyć o wadzie produkcyjnej lub montażowej. Dwukrotna aplikacja silikonu przez ASO nie rozwiązała tego problemu, dopiero nałozenie przeze mnie dużych ilości wazeliny wyeliminowało w 80-90% trzaski, skrzypniecia. Po kilkuset kilometrach problem znów powraca, szczególnie ze strony szyberdachu. Może czas mocniej naciskać na dilerów, a ci na KIA Polska, o centralne podejście do tej irytującej rzeczy, bo jak na razie cicho z ich strony?
Witajcie,
U mnie występuje ten sam problem. Zgłosiłem dziś sprawę do Kia Polska za pomocą formularza na ich stronie oraz wiadomość na facebook, na razie publicznego posta nie robiłem. Wkleiłem link do tego forum i poprosiłem o akcję serwisową, może jak dużo osób zacznie zgłaszać problem, to taka akcja powstanie. Moj Stinger GT ma przejechane 4600 km, listopad 2019 r.
jerac.lego
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: jerac.lego »

Cześć,

Dołączyłem do problemu!
...ale sobie prezent zrobiłem...

Kupiłem używnego 2letniego stingera 2.0 w Odyssey w Warszawie. Odebrałem w zeszłym tygodniu.

Auto które na jeździe próbnej zachowywało się akceptowalnie cicho - poza nieco skrzypiącą konsolą środkową i drzwiami, no ale to kia więc nie cudujmy, aktualnie stuka gdzieś z szyberdachu, z wnętrza drzwi, coś z tyłu z klapą i gdzieś w dachu nad głową kierowcy, ale nie *W* szyberdachu. Jak po prostu dociskałem ręką różne miejsca podsufitówki to w jednym miejscu coś "wpadło" i jest lepiej, ale to jest jedno z wielu.

Przy okazji, jak komuś coś klapie z tyłu, to polecam przyjrzeć się temu co jest w bagażniku. U mnie trójkąt nie pasuje do uchwytu i lata luzem, wnętrze trójkąta lata luzem, a całość leżała na takiej metalowej szpice do kół. Póki co leży w garażu i auto już nie brzmi jak dostawczak na wybojach, ale cała reszta oczywiście jak była tak jest.

Ale to nic. Lepiej dalej. Zrobiłem trasę ~200km + trochę miasta w weekend, no i teraz jeżdżę po mieście.

Po dwóch dniach w mieście spalanie wygląda tak: na początku 22 a potem stabilizuje się na 16. W trybie smart. Sprawdziłem, jeżdżę bez przyczepy, mam powietrze w oponach i dalej mam cztery kola. Innego uzasadnienia takiego spalania nie mam. Do tego auto do 90 stopni nagrzewa się w moment, myślę że poniżej kilometra, konkret podam jak się temu dokładniej przyjrzę. To też zmiana względem jazdy próbnej, gdzie konkretny kawałek ujechaliśmy od salonu zanim się auto nagrzało tyle żeby depnąć - a sporo cieplej było.

I do kompletu od wczoraj pojawiło się rzężenie przy dodawaniu gazu.

To ten słynny GPF? Przeczytałem całe 28 stron ale nie umiem stwierdzić póki co. "Jazda na luzie" się w trasie włączała w przedziwnych momentach, niekoniecznie wtedy kiedy spodziewałbym się jechać na luzie. W mieście raczej nie miałaby gdzie się włączyć chyba, za 70 nie wychodziłem. Czy ten wątek w ogóle osobno poruszyć tam w wątku obok?

Jeśli sprzedawał teraz ktoś granatowego 2.0 z 2018 w Warszawie przy przebiegu ~44k to niech mi chociaż na PW napisze czy warto cokolwiek robić czy sprzedawać w cholerę za pół ceny, bo póki co popadam w coraz głębszą depresję. Nie będę miał pretensji, zresztą na jakiej podstawie, a chociaż będzie mi łatwiej działać. Od samego początku nastawiałem się na zrobienie wyciszenia w profesjonalnej firmie. Nawet może i sobie poradzą z tymi stukami/chrupami/piskami, ale jak do kompletu doszedł silnik to już gorzej.

-------tldr;
- czy objawem wypalania gpfu jest między innymi momentalne nagrzewanie się?
- czy ktoś robił wyciszenie w profesjonalnej firmie i udało im się zwalczyć postukiwania? Hajs to nie problem, to auto ma niesamowity potencjał, tylko nie wiem czy warto w ogóle próbować? Czy próbować w aso? Czy od razu kit z tym?
- ten konkretny egzemplarz ktoś zna? Zaznaczam jeszcze raz, "zna" pod kątem tego żeby łatwiej było mi z nim działać, niż komukolwiek robić jakieś wyrzuty. VINu może nie chciałbym publicznie podawać ale na pw ok...
Awatar użytkownika
Gifter
Posty: 311
Rejestracja: 16 paź 2018, 21:36

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Gifter »

Pierwsza ważna rzecz, jedz na autostradę i przegoń to auto ze stałą prędkością, jeśli nie pomoże to wypalanie GPF w ASO. 22 litry na 2.0 to dużo za dużo, według mnie Auto próbuje wypalić sadzę.
soon Kia XXX :D :mrgreen:
Awatar użytkownika
DamianLGR
Posty: 103
Rejestracja: 12 sty 2020, 21:43

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: DamianLGR »

Rzuć temat na grupe Facebookową :D
https://www.facebook.com/groups/344075946123304/
Dodaj tam jakieś fotki samochodu / ogłoszenia może ktoś coś dokładniej zna ten egzemplarz.
Co do GPF - masz 245 km czy 256 km ? Bo może masz jeszcze wersje bez GPF.
jerac.lego
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: jerac.lego »

Dzięki.

To wersja z GPFem 245. Znałem temat tego auta z góry, wręcz pytałem się w salonie czy ten konkretny egzemplarz ma jakąś historię nieudanych wypalań. Zarzekali się że nie. A ja tyle jeżdżę w mieście co kot napłakał, trasa i czasem w tygodniu przejadę się po coś, to mimo wszystko nie sądziłem że będzie problem.

Pozwólcie że wątek paliwa przeniosę tam do tego dlugiego wątku a tutaj zostawmy walory dźwiękowe.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”