Rozumiem co masz na myśli. Wszelkie przepychanki absorbują zawsze sporo czasu. Uważam jednak, że idąc za instrukcją łatwiej byłoby z gwarantem. Można tę kwestię przedstawić jak wyżej w moim poście. Posługując się ogólnie przyjętymi normami SAE. Pracownik ASO może niewiele z tego zrozumieć
Masz na myśli np. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30? Nie udało mi się znaleźć wartość HTHS w ich karcie danych technicznych:
http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _0W-30.pdf
Nie mniej jednak uważam, że opisywanie olejów jako C2/C3 jest dużym uproszczeniem i poniekąd nadużyciem. Realnie, jeśli parametr HTHS wynosi już 3,5 mPa.s to jest to C3, nie C2. Nie zalicza się do produktów paliwo-oszczędnych w rozumieniu specyfikacji C2. Owszem, C3 i C2 mają tożsame determinanty, jeśli chodzi o popiołowość i w jednostce bardziej dynamicznie eksploatowanej C3 z racji wyższego HTHS może ogólnie zastąpić C2, ale myślę, że warto być zwyczajnie precyzyjnym