Olej do 2.0 T-GDI

forum użytkowników Kia Stinger
jacek1
Posty: 321
Rejestracja: 12 lut 2019, 18:38
model samochodu: Stonic 1.4 automat

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: jacek1 »

Mam tylko Stonica :oops: , ale w instrukcji jest napisane że zalecany olej to C2 0W20 lub 0W30 , czyli podobnie jak u Was w Stingerach . Znalazłem coś takiego , wiem że to tylko Shell , ale parametry ma nawet , nawet . [url]https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... 1987860841
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
Awatar użytkownika
Gifter
Posty: 311
Rejestracja: 16 paź 2018, 21:36

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: Gifter »

Lać to co podaje producent i najlepiej z pewnego źródła bo inaczej narobisz sobie problemów...
soon Kia XXX :D :mrgreen:
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

jacek1 pisze: 15 lip 2019, 14:56 Mam tylko Stonica :oops: , ale w instrukcji jest napisane że zalecany olej to C2 0W20 lub 0W30 , czyli podobnie jak u Was w Stingerach . Znalazłem coś takiego , wiem że to tylko Shell , ale parametry ma nawet , nawet . [url]https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... 1987860841
Różnice w cenach olejów markowych i niemarkowych są dziś groszowe. Warto dla 3-4 dych robić eksperymenty na silniku?

DO tego pogranicze c2 i c3 sugeruje że HTHS może być trochę wysoki dla ciasno spasowanego silnika który ma odległości dobrane pod inny olej... NIestety tylko szanujący się producenci podają pełne parametry - tu nie podano wielu z nich...
adii100
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2018, 20:26
model samochodu: Stinger

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: adii100 »

Mi zalali do 2.0t q5w 30 Lotos
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

adii100 pisze: 29 lip 2019, 12:17 Mi zalali do 2.0t q5w 30 Lotos
Jest 9 różnych rodzajów Lotos quazar 5w30. Który wlano Tobie?
Potrzebna pełna nazwa aby stwierdzić czy w ogóle do tego silnika może być...
adii100
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2018, 20:26
model samochodu: Stinger

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: adii100 »

Hehe stwierdzili tylko że zgodny z C2
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: Kapitan »

Wymienilem olej po 2k km i byly opilki... Na yt milosnicy 4 kolek wymienili w nowej bmw i bylo mnostwo. Najwyrazniej silniki sie docieraja. W moim innym 4 letnim autku opilek nie ma.
Awatar użytkownika
Gifter
Posty: 311
Rejestracja: 16 paź 2018, 21:36

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: Gifter »

Ty tak serio? Masz jakiś filmik, foto?
soon Kia XXX :D :mrgreen:
CzarnePaliwo
Posty: 6
Rejestracja: 29 sie 2019, 11:18

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: CzarnePaliwo »

Polska instrukcja do Stingera (jak większość instrukcji koncernu Hyundai) jest dość nieprecyzyjna. W tabeli na stronie 8 - 13 poleca się lepkość 0w30 i specyfikację ACEA C2. W tabeli na 8 - 18 podaje się więcej lepkości, ale pod * dla 2.0 T-GDI zaleca 0w30 z dopiskiem "ACEA C2 lub wyższa". Klasyfikacja ACEA Cx nie przewiduje wyższości swoich specyfikacji ze wzrostem cyfry obok C. C3 nie jest wyższą specyfikacją od C2. Jest równorzędnie występującą, inaczej nakreśloną.

Póki co feedback od klientów, którzy zabierają do ASO oleje kupione na własną rękę jest taki, że przywożąc 0w30 C2 nikt nie kręci nosem. Ciężko powiedzieć czy 5w30 spełniające C3 zostałoby zaakceptowane przez pracowników. Technicznie jest zdecydowanie w zakresie aplikacji. Kwestia tylko świadomości w ASO, z którą bywa różnie. C3 pod względem popiołowości jest tożsame z C2. Ma jednak wyjściowo wyższy HTHS (większy lub równy 3,5 mPa.s), który jest mile widziany przy agresywniejszej eksploatacji jednostki. Jest dopuszczalny skoro w tabeli lepkości widnieją oleje 5w40 czy 15w40. Minimalny HTHS dla 40 ustalony przez SAE to właśnie 3,5 mPa.s.

Szukałbym oleju, który ma przede wszystkim transparentną kartę danych technicznych. Obfitującą we wszystkie istotne parametry (HTHS, Noack, indeks lepkości, punkty zapłonu i płynięcia, CCS, TBN). To już dość mocno zawęża pole.
Załączniki
ACEA.PNG
Stinger 2.0 T-GDI.PNG
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

Ślicznie opisane, dobra robota.

Bardziej niż świadomość ASO, że c3 mieści się w zakresie, obawiałbym się podważenia tej normy w razie kłopotów przez gwaranta.

Ale jeśli ktoś chce zalać coś z wyższym hths to sporo producnetów ma oliwy z opisaną normą: C2/C3.
I one są z hths 3,5.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”