Olej do 2.0 T-GDI

forum użytkowników Kia Stinger
CzarnePaliwo
Posty: 6
Rejestracja: 29 sie 2019, 11:18

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: CzarnePaliwo »

michal84 pisze: 29 sie 2019, 14:01 Bardziej niż świadomość ASO, że c3 mieści się w zakresie, obawiałbym się podważenia tej normy w razie kłopotów przez gwaranta.
Rozumiem co masz na myśli. Wszelkie przepychanki absorbują zawsze sporo czasu. Uważam jednak, że idąc za instrukcją łatwiej byłoby z gwarantem. Można tę kwestię przedstawić jak wyżej w moim poście. Posługując się ogólnie przyjętymi normami SAE. Pracownik ASO może niewiele z tego zrozumieć ;)
michal84 pisze: 29 sie 2019, 14:01 Ale jeśli ktoś chce zalać coś z wyższym hths to sporo producnetów ma oliwy z opisaną normą: C2/C3.
I one są z hths 3,5.
Masz na myśli np. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30? Nie udało mi się znaleźć wartość HTHS w ich karcie danych technicznych:
http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _0W-30.pdf
Nie mniej jednak uważam, że opisywanie olejów jako C2/C3 jest dużym uproszczeniem i poniekąd nadużyciem. Realnie, jeśli parametr HTHS wynosi już 3,5 mPa.s to jest to C3, nie C2. Nie zalicza się do produktów paliwo-oszczędnych w rozumieniu specyfikacji C2. Owszem, C3 i C2 mają tożsame determinanty, jeśli chodzi o popiołowość i w jednostce bardziej dynamicznie eksploatowanej C3 z racji wyższego HTHS może ogólnie zastąpić C2, ale myślę, że warto być zwyczajnie precyzyjnym ;)
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

Dlatego dla świętego spokoju (jazda cywilna) ja używam oleju z podaną normą:

Motul Eco-clean 0w30 C2
CzarnePaliwo
Posty: 6
Rejestracja: 29 sie 2019, 11:18

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: CzarnePaliwo »

https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1542201669

Pomyśl przy kolejnej zmianie o Ravenolu FES 0w30. Ma bardziej kompletną kartę danych technicznych i lepsze od Motula parametry.
https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 0W30_0.pdf

Motul / Ravenol
HTHS 2,9 / 3,0
indeks lepkości 181 / 171
punkt płynięcia -45'C / -57'C
punkt zapłonu 222'C / 236'C
TBN 8,0 mg KOH/g / 8,5 mg KOH/g

Motul nie podaje odparowalności (Noack), CCS i MRV, dlatego tych parametrów nie porównamy.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

Wygląda dobrze, więc czemu nie? Dzięki za podpowiedź.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

Znalazłem jeszcze jeden fajny olej, 5w30 instrukcja dopuszcza:

EXTREME 5W-30 GTJ, producent chwali się ponad 70% Pao, wysoki hths jak na c2, noak 7,5% + poniżej reszta danych.
Parametry są dość imponujące...

Obrazek
Zielarz
Posty: 6
Rejestracja: 13 lip 2019, 10:51
model samochodu: Stinger 2.0 255 KM

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: Zielarz »

Apropo oleju Extreme Lubricants 5W-30 GTJ - po długich poszukiwaniach zalałem go do swojego stingera.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

Extreme GTJ w drodze do mnie.
FragStinger
Posty: 96
Rejestracja: 29 paź 2018, 22:16
model samochodu: Stinger

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: FragStinger »

Mam na sprzedaz (w wawie) 6l Motula MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30.

Oddam za 160zl, moge wystawic fakture. Kupowany w duzej Warszawskiej sieciowce, odbior na ursynowie/mokotowie.

Zamowilem za duzo, a nie lubie jak lezy, tym bardziej ze teraz bede sporadycznie jezdzil.
adii100
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2018, 20:26
model samochodu: Stinger

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: adii100 »

adii100 pisze: 29 lip 2019, 12:17 Mi zalali do 2.0t q5w 30 Lotos
U mnie w serwisie zalali LOTOS Quazar K/FE SAE 5W-30
A on nie jest zgodny z C2 .
2.0 bez gpf
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

Warto byłoby powiadomić KMP jak masz papiery...

Jak ja ostatnio przywiozłem swój olej (5w30 C2) to Aso próbowało się przyczepić że nie 0w30 (chodź wg instrukcji nie musi taki być), ale na stwierdzenie, że Orlen, który tam leją nie ma w ofercie właściwego oleju Pan nie miał argumentu i się skrzywił.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”