Olej do 2.0 T-GDI
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Mam tylko Stonica , ale w instrukcji jest napisane że zalecany olej to C2 0W20 lub 0W30 , czyli podobnie jak u Was w Stingerach . Znalazłem coś takiego , wiem że to tylko Shell , ale parametry ma nawet , nawet . [url]https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... 1987860841
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Lać to co podaje producent i najlepiej z pewnego źródła bo inaczej narobisz sobie problemów...
soon Kia XXX
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Różnice w cenach olejów markowych i niemarkowych są dziś groszowe. Warto dla 3-4 dych robić eksperymenty na silniku?jacek1 pisze: ↑15 lip 2019, 14:56 Mam tylko Stonica , ale w instrukcji jest napisane że zalecany olej to C2 0W20 lub 0W30 , czyli podobnie jak u Was w Stingerach . Znalazłem coś takiego , wiem że to tylko Shell , ale parametry ma nawet , nawet . [url]https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... 1987860841
DO tego pogranicze c2 i c3 sugeruje że HTHS może być trochę wysoki dla ciasno spasowanego silnika który ma odległości dobrane pod inny olej... NIestety tylko szanujący się producenci podają pełne parametry - tu nie podano wielu z nich...
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Mi zalali do 2.0t q5w 30 Lotos
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Hehe stwierdzili tylko że zgodny z C2
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Wymienilem olej po 2k km i byly opilki... Na yt milosnicy 4 kolek wymienili w nowej bmw i bylo mnostwo. Najwyrazniej silniki sie docieraja. W moim innym 4 letnim autku opilek nie ma.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sie 2019, 11:18
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Polska instrukcja do Stingera (jak większość instrukcji koncernu Hyundai) jest dość nieprecyzyjna. W tabeli na stronie 8 - 13 poleca się lepkość 0w30 i specyfikację ACEA C2. W tabeli na 8 - 18 podaje się więcej lepkości, ale pod * dla 2.0 T-GDI zaleca 0w30 z dopiskiem "ACEA C2 lub wyższa". Klasyfikacja ACEA Cx nie przewiduje wyższości swoich specyfikacji ze wzrostem cyfry obok C. C3 nie jest wyższą specyfikacją od C2. Jest równorzędnie występującą, inaczej nakreśloną.
Póki co feedback od klientów, którzy zabierają do ASO oleje kupione na własną rękę jest taki, że przywożąc 0w30 C2 nikt nie kręci nosem. Ciężko powiedzieć czy 5w30 spełniające C3 zostałoby zaakceptowane przez pracowników. Technicznie jest zdecydowanie w zakresie aplikacji. Kwestia tylko świadomości w ASO, z którą bywa różnie. C3 pod względem popiołowości jest tożsame z C2. Ma jednak wyjściowo wyższy HTHS (większy lub równy 3,5 mPa.s), który jest mile widziany przy agresywniejszej eksploatacji jednostki. Jest dopuszczalny skoro w tabeli lepkości widnieją oleje 5w40 czy 15w40. Minimalny HTHS dla 40 ustalony przez SAE to właśnie 3,5 mPa.s.
Szukałbym oleju, który ma przede wszystkim transparentną kartę danych technicznych. Obfitującą we wszystkie istotne parametry (HTHS, Noack, indeks lepkości, punkty zapłonu i płynięcia, CCS, TBN). To już dość mocno zawęża pole.
Póki co feedback od klientów, którzy zabierają do ASO oleje kupione na własną rękę jest taki, że przywożąc 0w30 C2 nikt nie kręci nosem. Ciężko powiedzieć czy 5w30 spełniające C3 zostałoby zaakceptowane przez pracowników. Technicznie jest zdecydowanie w zakresie aplikacji. Kwestia tylko świadomości w ASO, z którą bywa różnie. C3 pod względem popiołowości jest tożsame z C2. Ma jednak wyjściowo wyższy HTHS (większy lub równy 3,5 mPa.s), który jest mile widziany przy agresywniejszej eksploatacji jednostki. Jest dopuszczalny skoro w tabeli lepkości widnieją oleje 5w40 czy 15w40. Minimalny HTHS dla 40 ustalony przez SAE to właśnie 3,5 mPa.s.
Szukałbym oleju, który ma przede wszystkim transparentną kartę danych technicznych. Obfitującą we wszystkie istotne parametry (HTHS, Noack, indeks lepkości, punkty zapłonu i płynięcia, CCS, TBN). To już dość mocno zawęża pole.
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Ślicznie opisane, dobra robota.
Bardziej niż świadomość ASO, że c3 mieści się w zakresie, obawiałbym się podważenia tej normy w razie kłopotów przez gwaranta.
Ale jeśli ktoś chce zalać coś z wyższym hths to sporo producnetów ma oliwy z opisaną normą: C2/C3.
I one są z hths 3,5.
Bardziej niż świadomość ASO, że c3 mieści się w zakresie, obawiałbym się podważenia tej normy w razie kłopotów przez gwaranta.
Ale jeśli ktoś chce zalać coś z wyższym hths to sporo producnetów ma oliwy z opisaną normą: C2/C3.
I one są z hths 3,5.