Tu nie chodzi o samo odcięcie, tylko o światło rozproszone poza wiązką skupienia, które jest sporo silniejsze od tego z żarówki i oślepia jadących z naprzeciwka. Żaden zamiennik led nie będzie miał geometrii żarówki, a reflektor jest do takiego światła przystosowany.John pisze: ↑15 lis 2021, 22:02 Wymiana bardzo prosta, ja zaryzykowałem i wymieniłem na ,,zamienniki" ledowe i hb3 jak i h7. Barwa 6500K, gdzie Ledy do jazdy dziennej mają 6000K , różnica prawie niewidoczna, Jazda wieczorem to duża różnica. Wcześniej przeprowadziłem testy porównując odcięcie żarówek orginalnych zamontowanych w Stonicu i tzw. odcięcie ledów. Różnicy prawie żadnej i występuje brak oślepienia. Ledy które testuję mają chłodzenie aktywne czyli wentylatorki. Próba na stacji diagnostycznej na aparaturze pokazała że wszystko jest w,, normie".Zamiana żarówek miała miejsce na samej stacji bo na razie w Polsce jazda na zamiennikach led jest zabroniona na drogach publicznych. U naszych sąsiadów Niemców Ledy firmy Osram w niektórych modelach są dopuszczone do jazdy.
Po za tym na którymś forum był już opisany przypadek odmówienia wypłaty odszkodowania ze względu na brak homologacji oświetlenia. Widzę, że lubisz ryzyko.
U Niemców zanim auto zostanie dopuszczone, każdy reflektor jest testowany z dedykowanymi ledami i ledy dostają homologację do konkretnego reflektora (auta).
Sam osobiście jestem za wprowadzeniem retrofitów zamiast żarówek, ale tu kłania się ogromna machina biurokratyczna i testująca, tak jak u Niemców, co u nas, przy naszym lobby automoto raczej nie będzie realne.