Klocki hamulcowe
Klocki hamulcowe
Wymieniał ktoś z was już klocki hamulcowe??jakie mieliście przebiegi przy wymianie??
Re: Klocki hamulcowe
Dołączę się do tematu i zapytam czy nie zauważyliście w swoich samochodach KIA Stonic nadmiernego zużycia tarcz hamulcowych ?
Mam zaledwie 9K przebiegu w swojej Stonce i na obu tarczach (najwięcej z tyłu) czuć już wyraźne ranty, co dziwi bo w zasadzie jeżdżę głównie w trasy.
W ASO informowali mnie iż tarcze w naszych samochodach wytrzymują około 40K przebiegu, czyli zaledwie dwie wymiany klocków hamulcowych.
Może ktoś z Was już miał okazję wymieniać klocki czy tarcze, możecie podać ew. koszt takiej wymiany ?
Możecie sprawdzić u siebie czy macie wyczuwalne ranty przy podobnym przebiegu ?
Pozdrówko
Mam zaledwie 9K przebiegu w swojej Stonce i na obu tarczach (najwięcej z tyłu) czuć już wyraźne ranty, co dziwi bo w zasadzie jeżdżę głównie w trasy.
W ASO informowali mnie iż tarcze w naszych samochodach wytrzymują około 40K przebiegu, czyli zaledwie dwie wymiany klocków hamulcowych.
Może ktoś z Was już miał okazję wymieniać klocki czy tarcze, możecie podać ew. koszt takiej wymiany ?
Możecie sprawdzić u siebie czy macie wyczuwalne ranty przy podobnym przebiegu ?
Pozdrówko
Re: Klocki hamulcowe
Zgadza się przejechałem prawie 25 tys i faktycznie tarcza z tyłu ma rant ogólnie te tylne tarcze wyglądają na gorsze niż te z przodu zdaje mi się że z tyłu właśnie te klocki mi się kończą jestem umowiiny na klimę w przyszłym tygodniu to sprawdzę te klocki i tarcze
Re: Klocki hamulcowe
to bardzo dziwne, co piszesz. Jeszcze w żadnym aucie nie wymieniałem klocków co 20 tys.km.
Jeżeli tarcze należy wymieniać w Stonicu co 40 tys.km, to źle świadczy o stosowanych materiałach. Nie pamiętam, żebym w jakimkolwiek aucie wymieniał klocki przed 60 tys.km. Tarcze jeszcze później...
Re: Klocki hamulcowe
Niestety muszę potwierdzić beznadziejną jakość tarcz, mam 11 tyś przebiegu i też czuć ranty, bardziej z tyłu, ale z przodu też. Narazie delikatne, ale jak ktoś już napisał w żadnym innym aucie nie wymieniałem tak szybko tarcz, np w fordzie focusie mk3 tarcze wytrzymały 150 tys
Może dlatego jak byłem dwa razy w serwisie, raz na wymianie oleju po 1500 km, a drugi raz na przeglądzie, to w poczekalni zawsze był ktoś, komu wymieniali tarcze i klocki hahahah
Może dlatego jak byłem dwa razy w serwisie, raz na wymianie oleju po 1500 km, a drugi raz na przeglądzie, to w poczekalni zawsze był ktoś, komu wymieniali tarcze i klocki hahahah
Re: Klocki hamulcowe
Wszystko prawda , materiały kiepskiej jakości . Miałem Rio 3 , wymieniłem po 40 tyś komplet tył i przód na TRW . W Stonicu też tak zrobię , żadnych oryginalnych z Aso !!!
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
Re: Klocki hamulcowe
Po wymianie na te TRW już resursy były dłuższe?
To ja zrobie tak samo, tylko czy wtedy dalej będzie gwarancja?
To ja zrobie tak samo, tylko czy wtedy dalej będzie gwarancja?
Re: Klocki hamulcowe
Sprzedałem Rio jak miało 64tyś. Praktycznie żadnych odznak zużycia TWR . Nie pyliły tak jak oryginalne (te mi potrafiły tak złapać po paru dniach postoju że ciężko było ruszyć ) . A co do gwarancji to "Gwarancja dotycząca tylko wad fabrycznych do pierwszego przeglądu pojazdu:
świece zapłonowe, świece żarowe, klocki i szczęki hamulcowe, tarcze i bębny hamulcowe,
tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko wyciskowe sprzęgła, ramiona wycieraczek, przewody wysokiego napięcia, cewki zapłonowe, żarniki i diody, szyby, uszczelki szyb oraz uszczelki
drzwi, paski klinowe "
świece zapłonowe, świece żarowe, klocki i szczęki hamulcowe, tarcze i bębny hamulcowe,
tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko wyciskowe sprzęgła, ramiona wycieraczek, przewody wysokiego napięcia, cewki zapłonowe, żarniki i diody, szyby, uszczelki szyb oraz uszczelki
drzwi, paski klinowe "
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
Re: Klocki hamulcowe
I wszystko jasne.
Re: Klocki hamulcowe
Tak, ja wymieniałem przy przebiegu 49800 km. Klocki zużyły się z prawej stromy bardziej jak z lewej.
Sam zmieniłem na nowe HQ SANGSIN BREAKE NR SP1905. Tylne tarcze nie zauważyłem nadmiernego zużycia tarcz ani klocków, myśle że wytrzymają 100 tyś. Proszę sprawdzić lub zlecić mechanikowi żeby nasmarował prowadnice zacisku, bo u mnie smar już był twardy i suchy, a był na przeglądzie już trzy razy, wniosek z tego że nie rozbierali zacisku na przeglądzie, najlepiej robić to po każdej zimie, oczyścić jażma i nasmarować prowadnice zaciski smarem do tego przeznaczonym np. BREMBO albo TEXTAR.
Wracając do klocków w serwisie kosztuja ponad 400 zł, ja kupiłem 120 zł i maja też otwory na druciki rozpierające jak w orginale.
Jak ktoś chce to podam adres firmy która je ma. Uwaga klocki z RIO z tego rocznika nie pasują kupiłe i oddałem, nie wchodzą w zacisk bo maja szersze mocowania do jarzma i brak otworów na druciki rozpierające.