Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

forum użytkowników Kia Stonic
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: JaWa »

Piotr1986 pisze:(...)
Jest sporo wpisów osób, którzy nie jeżdżą stonic, a nawet Kia a widzę, że jest ogólna niechęć do tego silnika...
Przydałaby się opinią osoby, która faktycznie się na tym zna.
Nie ma osoby która się na tym zna, bo te silniki mają 6 miesięcy i jakieś sensowne dane będą po 7 latach. Niechęć moim zdaniem wynika z tego, że u innych producentów były ogromne problemy z tymi 1.0 turbo. Podziwiam wszystkich, którzy tak w ciemno wierzą w niezawodność Kijanek, bo o ile 1,4 są już sprawdzone, to aktualne wynalazki mogą działać różnie.

Inna sprawa, że część osób ma problem z jazdą tym 1,4 i silniki turbo wydają się ciekawą alternatywą.
lobito
Posty: 50
Rejestracja: 13 paź 2018, 19:36
model samochodu: stonic 1.0 GDi

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: lobito »

JaWa pisze: Nie ma osoby która się na tym zna, bo te silniki mają 6 miesięcy i jakieś sensowne dane będą po 7 latach. Niechęć moim zdaniem wynika z tego, że u innych producentów były ogromne problemy z tymi 1.0 turbo. Podziwiam wszystkich, którzy tak w ciemno wierzą w niezawodność Kijanek, bo o ile 1,4 są już sprawdzone, to aktualne wynalazki mogą działać różnie.
Inna sprawa, że część osób ma problem z jazdą tym 1,4 i silniki turbo wydają się ciekawą alternatywą.
Te silniki są produkowane i użytkowane już jakiś czas w autach Hyundai czyli firmy matki dla KIA. Montowane w i20 oraz i30, nie znalazłem żadnych alarmistycznych doniesień na temat ich trwałości. Podobny motor Forda ( EcoBoost) był wybrany przez trzy lata z rzędu jako silnik roku. Czasami odnoszę wrażenie że kierowcom w naszym kraju najbardziej odpowiadałby motor V8 z maksymalnymi obrotami 3800 i trzy biegową skrzynią, trwałość zapewniona :D
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: JaWa »

Ja na takim poziomie dyskutować nie będę - sorry...
Polecam najpierw sprawdzać informacje, a potem pisać argumenty, bo w dobie internetu nie mam zamiaru na tacy podawać wszystkich danych.

P.S. Silnik roku tak samo jak samochód roku, to nie jest nagroda dla najbardziej niezawodnej konstrukcji :lol:
lobito
Posty: 50
Rejestracja: 13 paź 2018, 19:36
model samochodu: stonic 1.0 GDi

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: lobito »

JaWa pisze:Ja na takim poziomie dyskutować nie będę - sorry...
Polecam najpierw sprawdzać informacje, a potem pisać argumenty, bo w dobie internetu nie mam zamiaru na tacy podawać wszystkich danych.

P.S. Silnik roku tak samo jak samochód roku, to nie jest nagroda dla najbardziej niezawodnej konstrukcji :lol:
Czyżby skończyły się argumenty? Chyba tak. Jeśli masz dane o awariach tego silnika to się nimi podziel, w końcu o to pytał ten kto wątek rozpoczął, do tego służy forum.
Rozumiem obawy niektórych kierowców, trzycylindrowiec o mocy 120 koni to trochę nie mieści się niektórym w głowie, niemniej przypomnę że dawno, dawno temu w F1 były używane motory turbo o pojemności 1500 cm3 i mocach większych niż w dzisiejszych bolidach. Jak mi silnik wybuchnie pod maską to nie omieszkam o tym poinformować. Póki co chyba jestem jedynym użytkownikiem T-GDi 1.0 odwiedzającym to forum więc platformy do dyskusji w tym wątku już nie widzę.
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: JaWa »

lobito pisze: Czyżby skończyły się argumenty? Chyba tak. Jeśli masz dane o awariach tego silnika to się nimi podziel (...)
Rozumiem obawy niektórych kierowców, trzycylindrowiec o mocy 120 koni to trochę nie mieści się niektórym w głowie, niemniej przypomnę że dawno, dawno temu w F1 były używane motory turbo o pojemności 1500 cm3 i mocach większych niż w dzisiejszych bolidach.
Jeśli masz dane o bezawaryjnej eksploatacji to się podziel :lol: Ecoboosty w ubiegłym roku stawały w płomieniach i Ford pilnie wzywał do serwisów, pierwsze ecoboosty nie wytrzymywały do 4 wymiany olejowej i w skutek tego zmienili częstotliwość wymiany olejów. Słynne TSI od VW też nie wytrzymywało 120 tys w pierwszych wersjach, bo rozrząd się rozciągał, ale Ty patrzysz w szklaną kulę i nie widzisz awarii. Kupiłeś 1.0 i masz już 5 tys zrobione bez awarii, więc masz pewność zrobienia 500 tys. - gratuluję logiki. No i korrony argument: były w Hyundai od 2017 i tam też wszystko działa :lol: ale kupiłeś, więc się znasz, a mi tylko VW wymieniał silnik na gwarancji, więc się nie znam :twisted:

P.S. Poczytaj ile żyje silnik w F1 i wskaż chociaż jeden motor przeniesiony z F1 do auta cywilnego - skoro już takie argumenty lecą...
Piter1993
Posty: 76
Rejestracja: 11 mar 2018, 09:21
model samochodu: Proceed GT full

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: Piter1993 »

Wszystko zależy od tego jak kto lubi jeździć. Różnica w jeździe z turbina i bez musi być odczuwalna.
Jesli chodzi o instalację gazowa, to nigdy nie byłem jej zwolennikiem, uważam że to źle służy samochodowi, jak to ktoś napisał przy późniejszym odsprzedaniu auta, po większym przebiegu i kilku latach. Ale to tylko moje zdanie. Każde auto też można zajechać wszystko zależy od tego jak się o nie dba i eksploatuje. Nie chodzi tu też o brawure w jedzie tylko o fajne wrażenia z samej jazdy. Jak to, któryś z kolegów napisał, fajnie jest mieć jakiś zapas pod noga w nieoczekiwanych sytuacjach.
Kupujac nowe auto nawet nie będę się zatanawial nad tym co się stanie za kilka lat, bo to jest malo zależne ode mnie, oczywiscie jak napisałam wyzej w zależności jak ktoś będzie to auto wykorzystywał. Ja osobiście należe do ludzi, ktorzy dbają o auto i nie zamierzam nim startować w żadnych StreetRacing :D
Jest sporo wpisów osób, którzy nie jeżdżą stonic, a nawet Kia a widzę, że jest ogólna niechęć do tego silnika...
Przydałaby się opinią osoby, która faktycznie się na tym zna.
Podoba mi się Twoje podejście i w 100% się z nim zgadzam:) odnoszę wrażenie, że połowa argumentów ludzi tutaj to legendy, o których każdy dyskutuje na rodzinnych, mocno zakrapianych, obiadach.
Prywatnie od siebie:
- "1.4 lepsze od 1.0, bo łatwiej i drożej będzie go można odsprzedać za kilka lat" - ciekawa, niczym nie poparta teoria, a przy okazji niezła cebula:) ja wolę mieć więcej frajdy z jazdy niż kupować NOWE auto w wersji, która MOZLIWE, że lepiej się sprzeda za kilka lat. I tak przez 3 lata stracisz magiczne 40% wydanej kasy... Było kupić 5 letnie auto, zaoszczedzilbys:)
- "produkcja 1.4 jest tańsza od 1.0" - kolejna ciekawa teoria. Akurat pracuje w automotive i to, ze coś jest tańsze w produkcji nie oznacza, że jest to gorszy produkt. Klient pokrywa koszty produkcji + całego procesu projektowania...
- podawanie wszystkich możliwych argumentów odnośnie osprzętu samochodu pochodzącego od innych koncernów - gratuluję, może trzeba było kupić forda (który i tak jest na skraju bankructwa jako firma, więc nie dziwi mnie, że wypuszczają na rynek mierne podzespoły) albo coś od VAGa.
Proceed GT full (MY22)
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: kon »

JaWa pisze:... Słynne TSI od VW też nie wytrzymywało 120 tys w pierwszych wersjach, bo rozrząd się rozciąga.....
... a mi tylko VW wymieniał silnik na gwarancji, więc się nie znam... .
Problemy z rozrządem w tych silnikach nie ma nic wspólnego z ilością cylindrów i pojemnością.
Po prostu tragiczny rozrząd trafił się akurat w małych silnikach.
Żaden argument przeciwko małym silnikom.
krzysztof42
Posty: 51
Rejestracja: 18 lut 2018, 08:00
model samochodu: stonic

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: krzysztof42 »

Piter1993 i znowu obrażasz ludzi przestań udowadniać jaki jesteś geniusz . Piszesz posty potem je usuwasz błądzisz jak mucha we mgle.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: Piotrek »

Co do silników roku i tym podobnych nagród podzielę się swoim doświadczeniem.
Miałem citroen C5 z silnikiem THP. Silnik ten wybierany był kilkukrotnie silnikiem roku pod względem dynamiki, paliwo oszczędności i kultury pracy. Do 179tys km (czyli momentu kiedy go sprzedałem) wymienione zostało:
- 3 razy łańcuch rozrządu (przy 37tys km, 51tys km i 98tys km)
- 2 razy elektrozawór pompy oleju
- elektrozawór zmiennych faz rozrządu
- czujnik położenia walu
- czujnik ciśnienia doladowania
- przepustnica
- pompa wody
- 2 razy pompa wysokiego ciśnienia paliwa
- turbina
- obudowa termostatu
- uszczelka pod podstawa filtra oleju
- przewód paliwowy
- zawór turbo.
Tak właśnie wygląda niezawodność silnika roku. Może to da niektórym do myślenia, że hasła reklamowe a rzeczywistość to dwie, różne strony medalu.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Piotr1986
Posty: 6
Rejestracja: 17 sty 2019, 13:05
model samochodu: Kia stonic

Re: Stonic 1,0 120km jak się sprawdza?

Post autor: Piotr1986 »

Pisząc i jednocześnie prosząc o opinie osób, które się ta tym silniku znają, miałem na myśli fachowców, którzy mają wiedzę o całej konstrucji silnika i jego danych technicznych. Taka osoba pewnie wie więcej o całym schemacie, dzialaniu i ewentualnych problemach z tak małym silnikiem ale z turbina.
Dzięki wszystkim za odpowiedź na zapodany temat. Wezme pod uwagę wszystkie Wasze za i przeciw :)
Niech moc będzie z Wami (p. s - nie mam tu na myśli mocy silnikow pod maską, chociaz ten tekst pasuje idealnie) :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”