Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

forum użytkowników Kia Stonic
jacek1
Posty: 321
Rejestracja: 12 lut 2019, 18:38
model samochodu: Stonic 1.4 automat

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: jacek1 »

dziabi3 pisze: 21 sie 2019, 17:42 A czy wiecie że już niedługo nie będziecie się musieli zastanawiać czy wybrać 1,4 MPI czy 1.0 TGDI ?

Wieść niesie że znika optima 2,0 TGDI ( będzie tylko 1,6 TGDI) i Stonic 1,4 MPI ( będzie tylko 1,0 TGDI ).

Takie info otrzymał mój kolega w serwisie bo chciał zamówić własnie optime 2,0 TGDI
To już było wiadomo w czerwcu ze wycofują silnik 1.4 (nowe normy CO2 od 2020 w unii europejskiej) . Dostępne będą tylko 1.0 i 1.6 CRDi jeśli chodzi o Stonica
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
camelleon
Posty: 507
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: camelleon »

gosik-m1@wp.pl pisze: 16 sie 2019, 19:29 Smutne jest to naprawdę że przecinek ma znaczenie większe niż przekaz cóż pozostawie to bez komentarza
wracajac do stuków puków, jak sprawa sie rozwija.
macie auto w automacie? tam slyszalem ze jakis duzy problem ze sprzeglem sie pojawial.. poszukajcie jak cos.
Mess with the best
Die like the rest
jacek1
Posty: 321
Rejestracja: 12 lut 2019, 18:38
model samochodu: Stonic 1.4 automat

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: jacek1 »

W jakich automatach ten problem występuje ? W tych 6 biegowych czy 7 biegowych ? Nic w necie nie mogę znaleźć :) Sam ma tą 6 , i troszeczkę zaniepokoił mnie ten Twój post .
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
gosik-m1@wp.pl
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2019, 07:33
model samochodu: Kia stonic 1.0 tgdi

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: gosik-m1@wp.pl »

Wracając do tych stuków dalej są nie wiedzą co robić tłumaczą się że nie mają auta do porównania ręce opadają łancuch grzechota choć nowy nowe ślizgi nowy napinacz dalej to samo stwierdzili że to pompa wysokiego ciśnienia się tak tłucze więc im powiedziałem jak to z mojej strony wygląda i jak to powinno działać to nie maja auta żeby porównać proste działanie takiej pompy a oni chcą porównywać moim zdaniem pompa nie trzyma ciśnienia i jak się tłucze to znaczy że mimosród obija o ścianki i za chwilę to nie będzie żadnego ciśnienia przecież pompa jest smarowana i chlodzona paliwem a odległości mimosroda są podane w mikronach i jak ma to pracować jak przez zawór zwrotny paliwo ucieka jak motor na spoczynku prawda jest taka pompa jest do wymiany bo nie takie jej zadanie żeby się tłuc no ale aso musi mieć auto żeby porównać. Nie przemyślana konstrukcja motoru i problemy dopiero się pokazują zostaje walka z gwarantem pozdrawiam
gosik-m1@wp.pl
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2019, 07:33
model samochodu: Kia stonic 1.0 tgdi

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: gosik-m1@wp.pl »

Manualną skrzynię mamy
krzysiek2601
Posty: 7
Rejestracja: 01 cze 2019, 14:57
model samochodu: I20

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: krzysiek2601 »

Też mam 1.0 też skrzynie 6stke ale żadnych stuków nie mam i nie miałem, co do łańcucha, wymieniali mi ostatnio rozrząd ale z powodu innego zjawiska, zjawisko nie ustąpiło ale łańcuch nie grzechocze. Tym zjawiskiem o którym pisze jest dźwięk na zimnym silniku (tylko zimnym) tutaj link do YouTube (filmik) znalazłem gościa który ma ten sam problem i też stawiał auto do 2 ASO chyba, tak jak ja. Ten problem nie rozwiązany, co wiecej, sam miałem zastępcza kone 1.0 i ten dźwięk też był, koledze który naalgrywal te nagranie tez powiedzieli że jakies inne auto ze stocku które mają również ma ten dźwięk, nawet głośniejszy. Tu link, https://youtu.be/BDHlmyG9msk

Macie lub słyszeliście o takim zjawisku ?
Kopytko
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2021, 17:39
model samochodu: Stonic 1.0 T-GDI

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: Kopytko »

Witam.
Jestem nowy na forum, chciałem wszystkich przywitać i pozdrowić.
Widzę że jest mocny temat w sprawie KIA STONIC.
Posiadam takie auto w wersji 1,0 T-GDI 120 KM, kupione w 2017 Październik, chyba pierwszy rzut na polski rynek.
Miałem wcześniej Hyundai IX35 1,6 GDI 5 lat przejechałem nim 54 tyś, mało bo palił jak smok średnia 10,5 litr na 100 km.
Myślę kupię mniejsze KIA i będzie palił mniej, więc pali średnio 70% miasto spala koło 7 lir.
W trasie do 120 km 5,5 lit na 100 km, i na tym jego zalety się kończą.
Auto strasznie trzęsie, zawieszenie jest głośne, rozrząd brzęczy na zimnym silniku na ciepło cicho i nie ruszam tego bo to łańcuch i tak będzie.
Można spróbować zalać silnik olejem 0w30 żeby szybsze smarowanie było, ale serwis ASO akceptuje tylko 5w30 z normą A5.
Ogólnie silnik jest ok tylko nie lubi zwykłego paliwa 95, wypróbowane ja tankuje 95+ na Shell w czwartek jest w cenie normalnego paliwa.
Moje odczucia na tym paliwie są bardzo pozytywne auto płynnie rusza i nie muli na niskich obrotach i zimnym silniku. Wyjeżdżamy już czwarty bak i polecam. Z racji że to silnik z wtryskiem bezpośrednim i możliwość wystąpienia LSPI polecam olej z normą C2, są oleje które łączą obie normy C2 i A5 np. Eneos, Texaco, Midland, Yacco.
Ja do tej pory używałem Amsoil 5w30 A5, ale zmieniłem na Midland Econova 5w30 C2/A5.
Z racji tego że silnik ma wtrysk bezpośredni olej szybko ulega degradacji więc stosuje zawsze płukanki przed wymianą, ASO zalecaJ jeżdżąc tylko po mieście wymieniam olej co 7,500 tyś, oraz stosuje dodatki do paliwa.
Do dzisiaj mam przejechane 47 tyś km i z silnikiem jest wszystko ok nie było żadnego poboru oleju w trakcie interwału.
Auto eksploatowane normalnie to nie jest silnik do upalania.
Ogólnie nie za bardzo lubię to auto, ale jeszcze muszę trochę nim pojeździć.
Z usterek jakie do tej pory miałem to wymiana wyświetlacz LCD , wszystko zginęło i czarny ekran, pęknięta eco skóra na fotelu kierowcy, wygnieciony boczek w drzwiach kierowcy, szurająca kierownica podczas skręcania słychać to przy parkowaniu w normalnej jeździe nie szura.
Uwaga na progi gdzie stawiają samochód na podnośniku zabezpieczenie elastyczne pęka i goła blacha, ja po każdej wizycie stosuję preparat do konserwacji podwozia i mam progi bez rdzy.
Kończąc temat samochód jest średni nie odbiega od konkurencji małych aut, to ja żle wybrałem. Następny będzie większy samochód.
StonicScross
Posty: 716
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: StonicScross »

U mnie wrażenia dobre. Dynamiczny, nie pali za dużo, filtr GPF się nie odzywał. Trochę głośny, ale kwestia braku maty wygłuszającej. Dla mnie 1,4 109 wolnossący (w Rio) był głośniejszy, każde wejście pow. 2000 obr. to dla mnie wycie. Tamten silnik krzyczał przy 30 że trzeba koniecznie i bezapelacyjnie trójkę, bo się należy! Mam porównanie z Suzuki S-cross 1.0 112 MT 5. Trochę dziwna sytuacja, bo w Suzuki maks. mom. obr. jest od 2000 a w Stonic od 1500, tymczasem przy obrotach np. 1700 jakby Suzuki było elastyczniejsze.
Co do tego:
'Ogólnie silnik jest ok tylko nie lubi zwykłego paliwa 95, wypróbowane ja tankuje 95+ na Shell w czwartek jest w cenie normalnego paliwa" - benzynka we wtorek, diesel w czwartek :); czasem mam wrażenie, że na V-Power 0,1 litra mniej spali ale to granica błędu staytsytycznego :)
Kopytko
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2021, 17:39
model samochodu: Stonic 1.0 T-GDI

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: Kopytko »

StonicScross pisze: 02 sty 2021, 20:05 U mnie wrażenia dobre. Dynamiczny, nie pali za dużo, filtr GPF się nie odzywał. Trochę głośny, ale kwestia braku maty wygłuszającej. Dla mnie 1,4 109 wolnossący (w Rio) był głośniejszy, każde wejście pow. 2000 obr. to dla mnie wycie. Tamten silnik krzyczał przy 30 że trzeba koniecznie i bezapelacyjnie trójkę, bo się należy! Mam porównanie z Suzuki S-cross 1.0 112 MT 5. Trochę dziwna sytuacja, bo w Suzuki maks. mom. obr. jest od 2000 a w Stonic od 1500, tymczasem przy obrotach np. 1700 jakby Suzuki było elastyczniejsze.
Co do tego:
'Ogólnie silnik jest ok tylko nie lubi zwykłego paliwa 95, wypróbowane ja tankuje 95+ na Shell w czwartek jest w cenie normalnego paliwa" - benzynka we wtorek, diesel w czwartek :); czasem mam wrażenie, że na V-Power 0,1 litra mniej spali ale to granica błędu staytsytycznego :)
Witam.
V-POVER to już górna półka, żeby dobrze pracował 95+ wystarczy, ponad 5 zł za litr paliwa szkoda. Na stacjach AMIC mają paliwo dedykowane do wtrysku bezpośredniego nazywa się PRO 95.
Jeśli chodzi o Suzuki to jeździłem 1,0 ale tam jest skrzynia piątka inaczej zestopniowana, bardziej na miasto.
StonicScross
Posty: 716
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM

Post autor: StonicScross »

Dobre spostrzeżenie, s cross jakos lepiej w mieście radzi sobie od stonica, przedzial 60-100 lepiej stonic a potem wyrównany poziom
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”