Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

forum użytkowników Kia Stonic
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: dziabi3 »

jacek1 pisze: 27 lip 2019, 21:29
marcinoo pisze: 26 lip 2019, 14:46 Witam
Pewnie pytanie początkującego na forum...czy problem "kangurków" dotyczy tylko silnika 1.4 DOHC czy innych również? Dziękuję z góry za rozwianie moich wątpliwości.
Pozdrawiam
Tylko 1.4 , chociaż u mnie nie występuje , pewnie tylko dlatego że mam w automacie .
A widziałeś jaki problem występie w automatach ?
Wieniec zębaty przeciera blok silnika , luknij na ten film https://www.youtube.com/watch?v=d3DsmS8tHr0&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=XscXlIdCO7A
jacek1
Posty: 321
Rejestracja: 12 lut 2019, 18:38
model samochodu: Stonic 1.4 automat

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: jacek1 »

Widziałem też film jak w dwu miesięcznym Passacie został zmielony automat w drobny mak . Uważasz że we wszystkich modelach Stonikach z automatem ten problem występuje ?
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: dziabi3 »

No własnie mam nadzieje że nie występuje, bo by była to ogromna porażka dla producenta i klientów.
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: dziabi3 »

Mała aktualizacja.

Odebrałem auto z ASO ( zgłaszałem stuki w silniku i wymieniono olej z filtrem na inny ) i stało się coś ciekawego.

Od momentu odbioru auta Stonic zasów jak szalony. Zero zamulania , zadławienia się itp.
Rwie z świateł jak szalony, wreszcie jak przystało na 100 koni.

Dzwoniłem do ASO z zapytaniem co zrobili i aby podziękować, a oni że nic nie zrobili :shock:
GioCor
Posty: 6
Rejestracja: 03 kwie 2019, 07:25
model samochodu: Stonic 1.4

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: GioCor »

Stonic został kupiony z luty 2019.
Z "kangurem" of course ! (sorry for my polish is not 100%)
1' bieg strasznie szarpał i dziura w mocy kiedy sprzęgło łączyło się.
2' bieg ( od 1' do 2') też dziura mocy.
Ale dla serwisu...tak może coś jest ale nie widzimy problemu.
Albo rusza się jak bardzo stary emeryt (ale sprzęgło nie będzie zadowolony) albo start ala dragster ! Na środku (tryb normalny) kangurek.
2 razy byliśmy w serwisie.
1' raz żona ..."przecież nie jeździ Pani zawsze w pierwszym biegu !!!" :shock: :shock: :shock:
Wiadomo kobieta żona to...blondynka.
Pokazywałem serwisu wasze forum i...zamówili się na kolejna wizytę.
2 wizyta (tym razem ja) i ..."ładowali jeszcze raz program do ECU..czasami pomaga". Między czasie "zagotowali trochę sprzęgło aby się "szlifował" (śmierdział spalonego sprzęgło..). Ale problem pozostał.
No to wysłaliśmy list do leasing o zmiana samochodu (list od adwokata..)
3' wizyta przyjechał (podobnie bo nie spotkałem) technik od centrali KIA. Ładowali nowego programu w ECU i..jest ok (dla nich..).
Po 1,5 miesiąca testowanie, 1' bieg szarpie już 80% co wcześniej a 2' bieg 50%.
Coś pomagało ale minimalne..
Jak widać oni też nie wiedzą co zrobić. Próbują.
Ja i żona mieliśmy już kilka samochodów z różniej marki (volksawagen, ford, toyota, peugeot, alfa romeo) z silnikami od 1,4 do 1,8 i nigdy ale nigdy nie mieliśmy takie problemy. Tak więc nie sądzę że w ciągu jednego dnia zapominaliśmy jak się jeździ.
Wiemy że inne użytkownicy Stonica nie mają takiego problemu. Więc, jako technik, mogę stwierdzić że problem nie jest w programie: On tylko próbuje "naprawić" błąd lub awaria jakiego element lub elementy.
Samochód zostało zakupiony w Warszawie (nazwa następem razem...)
Pozdrawiam użytkownik Stonica (następny samochód wątpie,że będzie) 8-)
GioCor
Posty: 6
Rejestracja: 03 kwie 2019, 07:25
model samochodu: Stonic 1.4

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: GioCor »

Odpowiedź od kii...

Szanowny Panie,

Uprzejmie informujemy, że nasze lokalne działania diagnostyczne nie potwierdzają, że zjawisko ma charakter usterki, czy też nieprawidłowości. Nasi Specjaliści Techniczni dokonali szereg zapisów danych sterowania silnikiem. Analiza upewniła nas, że oprogramowanie nie posiada błędów, a wszystkie elementy wykonawcze podążają za wytyczonymi wartościami zadanymi przez sterownik silnika. Rzecz jest jednak w tym, że zjawisko występuje, gdy silnik ma relatywnie niskie obroty, a położenie pedału przyspieszenia jest w zakresie od 1 do 3%. Takie położenie pedału przyspieszenia nie jest rozpoznane jako jednoznaczne oczekiwanie ze strony kierowcy. Wciśnięcie pedału przyspieszenia w bardziej zdecydowany sposób pozwala uniknąć szarpania. Szarpanie, o ile pozostawi się pedał przyspieszenia na tym poziomie, potrafi wzbudzić drgania rezonansowe na tłumiku drgań skrętnych tarczy sprzęgła, więc działając intencyjnie można to zjawisko utrzymać nawet przez kilka sekund. Niemniej przy pierwszym szarpnięciu, jeśli pedał przyspieszenia zostanie wciśnięty do 8-10% zjawisko wygasa momentalnie.

Dzięki zebranym informacjom oraz wykonanym przez nas badaniom zagadnienia powstał raport jakościowy, który został przekazany do Producenta.

Obecnie oczekujemy na stanowisko Producenta w przedmiotowej sprawie.

Z wyrazami szacunku.

:(
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: dziabi3 »

GioCor pisze: 09 wrz 2019, 13:19 Stonic został kupiony z luty 2019.
Z "kangurem" of course ! (sorry for my polish is not 100%)
1' bieg strasznie szarpał i dziura w mocy kiedy sprzęgło łączyło się.
2' bieg ( od 1' do 2') też dziura mocy.
Ale dla serwisu...tak może coś jest ale nie widzimy problemu.
Albo rusza się jak bardzo stary emeryt (ale sprzęgło nie będzie zadowolony) albo start ala dragster ! Na środku (tryb normalny) kangurek.
2 razy byliśmy w serwisie.
1' raz żona ..."przecież nie jeździ Pani zawsze w pierwszym biegu !!!" :shock: :shock: :shock:
Wiadomo kobieta żona to...blondynka.
Pokazywałem serwisu wasze forum i...zamówili się na kolejna wizytę.
2 wizyta (tym razem ja) i ..."ładowali jeszcze raz program do ECU..czasami pomaga". Między czasie "zagotowali trochę sprzęgło aby się "szlifował" (śmierdział spalonego sprzęgło..). Ale problem pozostał.
No to wysłaliśmy list do leasing o zmiana samochodu (list od adwokata..)
3' wizyta przyjechał (podobnie bo nie spotkałem) technik od centrali KIA. Ładowali nowego programu w ECU i..jest ok (dla nich..).
Po 1,5 miesiąca testowanie, 1' bieg szarpie już 80% co wcześniej a 2' bieg 50%.
Coś pomagało ale minimalne..
Jak widać oni też nie wiedzą co zrobić. Próbują.
Ja i żona mieliśmy już kilka samochodów z różniej marki (volksawagen, ford, toyota, peugeot, alfa romeo) z silnikami od 1,4 do 1,8 i nigdy ale nigdy nie mieliśmy takie problemy. Tak więc nie sądzę że w ciągu jednego dnia zapominaliśmy jak się jeździ.
Wiemy że inne użytkownicy Stonica nie mają takiego problemu. Więc, jako technik, mogę stwierdzić że problem nie jest w programie: On tylko próbuje "naprawić" błąd lub awaria jakiego element lub elementy.
Samochód zostało zakupiony w Warszawie (nazwa następem razem...)
Pozdrawiam użytkownik Stonica (następny samochód wątpie,że będzie) 8-)
Czytam twoja wiadomość i mam wrażenie jakbym czytał własną historię.
Kia Stonic mojej żony zachowuje się dokładnie tak samo jak wasza KIA.
Mój serwis mówił dokładnie to samo co tobie.
Jedyne czego nie zrobił to nie przypalał sprzęgła (docierał).
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: dziabi3 »

GioCor pisze: 09 wrz 2019, 17:14 Odpowiedź od kii...

Szanowny Panie,

Uprzejmie informujemy, że nasze lokalne działania diagnostyczne nie potwierdzają, że zjawisko ma charakter usterki, czy też nieprawidłowości. Nasi Specjaliści Techniczni dokonali szereg zapisów danych sterowania silnikiem. Analiza upewniła nas, że oprogramowanie nie posiada błędów, a wszystkie elementy wykonawcze podążają za wytyczonymi wartościami zadanymi przez sterownik silnika. Rzecz jest jednak w tym, że zjawisko występuje, gdy silnik ma relatywnie niskie obroty, a położenie pedału przyspieszenia jest w zakresie od 1 do 3%. Takie położenie pedału przyspieszenia nie jest rozpoznane jako jednoznaczne oczekiwanie ze strony kierowcy. Wciśnięcie pedału przyspieszenia w bardziej zdecydowany sposób pozwala uniknąć szarpania. Szarpanie, o ile pozostawi się pedał przyspieszenia na tym poziomie, potrafi wzbudzić drgania rezonansowe na tłumiku drgań skrętnych tarczy sprzęgła, więc działając intencyjnie można to zjawisko utrzymać nawet przez kilka sekund. Niemniej przy pierwszym szarpnięciu, jeśli pedał przyspieszenia zostanie wciśnięty do 8-10% zjawisko wygasa momentalnie.

Dzięki zebranym informacjom oraz wykonanym przez nas badaniom zagadnienia powstał raport jakościowy, który został przekazany do Producenta.

Obecnie oczekujemy na stanowisko Producenta w przedmiotowej sprawie.

Z wyrazami szacunku.

:(

To są brednie, i bzdury !!!!

Aby uniknąć kangurów (szarpania) muszę wcisnąć pedał gazu na 100% !!!
andrzej62
Posty: 38
Rejestracja: 05 gru 2018, 13:24
model samochodu: stonic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: andrzej62 »

Całkowicie zgadzam się z wami koledzy , odpowiedź serwisu to brednie , jak wpadnie w ten rezonans to już nic mu nie pomoże , w dużej mierze zależy to od temperatury zewnętrznej , więc ci nowi szczęśliwi nabywcy bardzo się jesienią zdziwią . W okolicy jest parę tych aut , jak tylko mogę próbuję porozmawiać z właścicielami . Każdy widzi problem , tymi autami z tym silnikiem jeździ się jakoś inaczej , mówią , jak nie szarpią to zamulają albo kangurują a po chwili jakoś normalnieją i jest ok . Silnik w tym aucie wcale nie jest taki prosty , pewny i sprawdzony , dobry bo bez turbiny . Taki to on był dwa lata temu .Teraz to G4FCJS czyli dodatkowe badziewia w stronę fikcyjnej ekologii , nazwanej przypadkowo normą euro6 . Przejechałem 32 tys km i to jedyne pocieszenie , jeszcze jedzie , szarpie podskakuje ale jedzie . Już nie wiem czy to auto nadaje się bardziej do miasta , czy na małe trasy , bo i siedem spali jak nic . Czar prysł , pozostała tylko uroda i EURO6 . Gdybym nie miał innych samochodów to pewnie bym pomyślał że w tym czasie tak ma być , i już na nic więcej mnie nie stać . Ale pocieszam się że , jak to mówi serwis , nie jest to wada tylko cecha tych prawie kultowych KIA STONIC .
LuKIAsz
Posty: 5
Rejestracja: 15 maja 2019, 15:52
model samochodu: Stonic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: LuKIAsz »

Ludzie,czekam juz 4 miesiace na Stonica i im dłużej to trwa tym mam wieksze galoty strachu.Czy przy odbiorze ,przy jezdzie próbnej i po okazaniu sie ze kangury są to mam prawo odmowy odbioru? No chyba nie bo to cecha a nie usterka. To jest mój pierwszy samochod z salonu i nie wiem czy bedzie mnie stac jeszcze kiedys na kupno nowego wiec chciałbym zeby był sprawny do cieżkiej cholery.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”