A widziałeś jaki problem występie w automatach ?
Wieniec zębaty przeciera blok silnika , luknij na ten film https://www.youtube.com/watch?v=d3DsmS8tHr0&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=XscXlIdCO7A
A widziałeś jaki problem występie w automatach ?
Czytam twoja wiadomość i mam wrażenie jakbym czytał własną historię.GioCor pisze: ↑09 wrz 2019, 13:19 Stonic został kupiony z luty 2019.
Z "kangurem" of course ! (sorry for my polish is not 100%)
1' bieg strasznie szarpał i dziura w mocy kiedy sprzęgło łączyło się.
2' bieg ( od 1' do 2') też dziura mocy.
Ale dla serwisu...tak może coś jest ale nie widzimy problemu.
Albo rusza się jak bardzo stary emeryt (ale sprzęgło nie będzie zadowolony) albo start ala dragster ! Na środku (tryb normalny) kangurek.
2 razy byliśmy w serwisie.
1' raz żona ..."przecież nie jeździ Pani zawsze w pierwszym biegu !!!"
Wiadomo kobieta żona to...blondynka.
Pokazywałem serwisu wasze forum i...zamówili się na kolejna wizytę.
2 wizyta (tym razem ja) i ..."ładowali jeszcze raz program do ECU..czasami pomaga". Między czasie "zagotowali trochę sprzęgło aby się "szlifował" (śmierdział spalonego sprzęgło..). Ale problem pozostał.
No to wysłaliśmy list do leasing o zmiana samochodu (list od adwokata..)
3' wizyta przyjechał (podobnie bo nie spotkałem) technik od centrali KIA. Ładowali nowego programu w ECU i..jest ok (dla nich..).
Po 1,5 miesiąca testowanie, 1' bieg szarpie już 80% co wcześniej a 2' bieg 50%.
Coś pomagało ale minimalne..
Jak widać oni też nie wiedzą co zrobić. Próbują.
Ja i żona mieliśmy już kilka samochodów z różniej marki (volksawagen, ford, toyota, peugeot, alfa romeo) z silnikami od 1,4 do 1,8 i nigdy ale nigdy nie mieliśmy takie problemy. Tak więc nie sądzę że w ciągu jednego dnia zapominaliśmy jak się jeździ.
Wiemy że inne użytkownicy Stonica nie mają takiego problemu. Więc, jako technik, mogę stwierdzić że problem nie jest w programie: On tylko próbuje "naprawić" błąd lub awaria jakiego element lub elementy.
Samochód zostało zakupiony w Warszawie (nazwa następem razem...)
Pozdrawiam użytkownik Stonica (następny samochód wątpie,że będzie)
GioCor pisze: ↑09 wrz 2019, 17:14 Odpowiedź od kii...
Szanowny Panie,
Uprzejmie informujemy, że nasze lokalne działania diagnostyczne nie potwierdzają, że zjawisko ma charakter usterki, czy też nieprawidłowości. Nasi Specjaliści Techniczni dokonali szereg zapisów danych sterowania silnikiem. Analiza upewniła nas, że oprogramowanie nie posiada błędów, a wszystkie elementy wykonawcze podążają za wytyczonymi wartościami zadanymi przez sterownik silnika. Rzecz jest jednak w tym, że zjawisko występuje, gdy silnik ma relatywnie niskie obroty, a położenie pedału przyspieszenia jest w zakresie od 1 do 3%. Takie położenie pedału przyspieszenia nie jest rozpoznane jako jednoznaczne oczekiwanie ze strony kierowcy. Wciśnięcie pedału przyspieszenia w bardziej zdecydowany sposób pozwala uniknąć szarpania. Szarpanie, o ile pozostawi się pedał przyspieszenia na tym poziomie, potrafi wzbudzić drgania rezonansowe na tłumiku drgań skrętnych tarczy sprzęgła, więc działając intencyjnie można to zjawisko utrzymać nawet przez kilka sekund. Niemniej przy pierwszym szarpnięciu, jeśli pedał przyspieszenia zostanie wciśnięty do 8-10% zjawisko wygasa momentalnie.
Dzięki zebranym informacjom oraz wykonanym przez nas badaniom zagadnienia powstał raport jakościowy, który został przekazany do Producenta.
Obecnie oczekujemy na stanowisko Producenta w przedmiotowej sprawie.
Z wyrazami szacunku.