Skoki kangury Stonicu
Re: Skoki kangury Stonicu
a jakieś konkrety jak nie dać się pogonić z serwisu z tym problemem kangurów >?
Re: Skoki kangury Stonicu
A moze by tak pozew zbiorowy. U nas 3 lata uzytkowania. 2x w roku zgłaszamy problem. Wgrany soft troche lepiej ale nie ideał. Proby jezdzenia przed salonem z kierownikami konczy sie tym że nie widza problemów. Na wlasny koszt to ja moge sprzedać swmochod a nie wymieniać sprzeglo ktore od poczatku szwankuje. Robimy cos wspolnie w tym kierunku czy toczyny pojedyncza batalie??? Łukasz Żory Śląsk ps. Chętnie bym pojezdzil innymi egzemplarzami by sprawdzic fakt ze mam "idealny" samochód.
Re: Skoki kangury Stonicu
Hej, nie wiem czemu tak to przeżywacie, u mnie po wgraniu softu jest o wiele lepiej, reszta to kwestia techniki pracy sprzęgłem, zwłaszcza podczas jazdy w "korkach".
Przy okazji nadmienię że problem "kangurów" występuje także u innych producentów, więc nie wieszajcie psów na Koreańczykach:
https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/tigua ... ilniku/90/
Przy okazji nadmienię że problem "kangurów" występuje także u innych producentów, więc nie wieszajcie psów na Koreańczykach:
https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/tigua ... ilniku/90/
Re: Skoki kangury Stonicu
Zgadza się po wygraniu 2 softu jest o wiele lepiej ale czytając forum to mamy 2 zagadnienia , jedni mówią o winie sprzęgła a inni o przepustnicy. Soft raczej nie poprawi pracy sprzęgła (fakt część sprzęgieł montowanych w naszych Stonkach jest wadliwych, ja tak mam -przy ruszaniu słychać,, metaliczny"
dźwięk to wina sprężynek które są za luźne i hałasują). Ja miałem duży problem zwłaszcza w korkach, toczę się na 2 biegu przy obrotach około 1100-1200 , auta zwalniają więc zdejmuję nogę z tzw.,, gazu", autko dalej się toczy, samochody powoli przyśpieszją więc delikatnie dodaję gazu a tu takie szarpnięcia i skok że muszę się ratować sprzęgłem bo wjadę w tył jadącego przede mną samochodu. Sprawdzone kilka razy, skoki tak gwałtowne że mogą plomby powypadać. Teraz jest dużo lepiej . Pozdrawiam
dźwięk to wina sprężynek które są za luźne i hałasują). Ja miałem duży problem zwłaszcza w korkach, toczę się na 2 biegu przy obrotach około 1100-1200 , auta zwalniają więc zdejmuję nogę z tzw.,, gazu", autko dalej się toczy, samochody powoli przyśpieszją więc delikatnie dodaję gazu a tu takie szarpnięcia i skok że muszę się ratować sprzęgłem bo wjadę w tył jadącego przede mną samochodu. Sprawdzone kilka razy, skoki tak gwałtowne że mogą plomby powypadać. Teraz jest dużo lepiej . Pozdrawiam
Re: Skoki kangury Stonicu
Byłem kilka dni temu ma II przeglądzie, pytałem doradcę serwisowego o ten problem, gościu stwierdził że mają tyle reklamacji "kangurów" iż KIA szykuje kolejne nowe oprogramowanie, które ma ponoć całkiem wyeliminować problem.John pisze: ↑19 paź 2021, 20:27 Zgadza się po wygraniu 2 softu jest o wiele lepiej ale czytając forum to mamy 2 zagadnienia , jedni mówią o winie sprzęgła a inni o przepustnicy. Soft raczej nie poprawi pracy sprzęgła (fakt część sprzęgieł montowanych w naszych Stonkach jest wadliwych, ja tak mam -przy ruszaniu słychać,, metaliczny"
dźwięk to wina sprężynek które są za luźne i hałasują). Ja miałem duży problem zwłaszcza w korkach, toczę się na 2 biegu przy obrotach około 1100-1200 , auta zwalniają więc zdejmuję nogę z tzw.,, gazu", autko dalej się toczy, samochody powoli przyśpieszją więc delikatnie dodaję gazu a tu takie szarpnięcia i skok że muszę się ratować sprzęgłem bo wjadę w tył jadącego przede mną samochodu. Sprawdzone kilka razy, skoki tak gwałtowne że mogą plomby powypadać. Teraz jest dużo lepiej . Pozdrawiam
Kiedy to będzie tego nie wiadomo. serwus
Re: Skoki kangury Stonicu
Jakiej wersji silnikowej dotyczy ten problem bo widzę że wiele osób pisze i mają różne silniki
Re: Skoki kangury Stonicu
Dziękuję za info
Re: Skoki kangury Stonicu
Niestety dotyczy to także KIA STONIC w wersji z silnikami trzycylindrowymi i manualną skrzynią biegów (tak powiedział mi doradca serwisowy).
To kwestia synchronizacji sterowania wtryskami przy jeździe na biegach 1 i 2, a cały problem wynika z tego że producent musi spełniać normy emisji i zużycia paliwa, a najprostszym rozwiązaniem jest zamulenie silnika podczas ruszania na biegach 1 i 2, stąd też biorą się kangury.
Problem jest ogólnie znany i nie dotyczy tylko marki KIA, nawet automatyczne skrzynie dwu-sprzęgłowe, działają z pewnym opóźnieniem muląc przy ruszaniu, jedynie tryb "sport" ratuje nieco osiągi.
Re: Skoki kangury Stonicu
Dziekuje za podpowiedzi ...moim zdaniem jedyne wyjście to nie dać się pogonić w serwisie...dzwoniłem do Kia kierwonik serwisu bez wielkich pytań powiedział mi, że to sprzegło choć z pewnością wie, że przyczyna może być inna . sprzęgło bo gwarancje ma do roku a auto ma za chwile trzy wieć,,,,propblem nie serwisu a mój koszt wymiany sprzegla bez pewnosci ze bedzie lepiej to w serwisie ponad 3 tyz zł....ale proponuje nie odpuszczać i nie dać się dziadom w serwisach spłycających temat "kangurów" ja nie odpuszczę ...w listopadzie zaczynam walczyć o wymiane przeupustnicy , o wgranie softu i tak do skutku ...proszę Was o to samo ...nie dać się....