Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
To może ja wtrącę 3 grosze.
Jak ktoś czytał wątek od początku to wie i że stonic mojej żony szarpał jak szalony.
Po wgraniu nowego softu w tamtym roku szarpanie znikło w 99% i można by temat olać ale !!!
No własnie ale stonic potrafi strasznie się zadławić podczas startu z skrzyżowania.
Byłem kilka tygodni na serwisie i jak to im mówiłem to się uśmiechnęli i powiedzieli to jest to co zgłaszają nam inni klienci.
Czyli nowe oprogramowanie usuwa w 99% kangury a powoduje lub odsłania zadławienia.
Pytałem się stanowczo o co tu chodzi i kiedy to KIA naprawi bo u Niemca wymieniają przepustnice a co ciekawe problem jest w całej europie.
Dostałem odpowiedz że :
- Wymiana przepustnic to tylko test który nic nie daje i że auto mojej żony się nie łapie po vin na wymianę.
To ciekawe skoro to test to jak się nie łapie po vin ?
- Producent pracuje nad kangurami i nad poważniejszym tematem zadławień.
- Kazali czekać na oprogramowanie.
Tylko pytanie jak długo, do końca gwarancji ?
Druga spraw w Stonicu mojej żony ustawiali drugi raz zbieżność przednich kół bo kierownica krzywo i uwaga zrobili to bez odkręcania regulacji na drążkach (brak śladów po kluczach na kontrach).
Jak to możliwe ? A no tak że ściemnili mnie że cokolwiek zrobili. Kierownica jak krzywo była tak jest dalej.
Trzecia sprawa to konserwacja na progach. Powiedzieli że z tym nic nie zrobią a jak wyjdzie korozja to będą to robili na gwarancji.
Obecnie zapsikują to bitumem na czarno i mówią że robią tak wszystkim.
Normalnie super !!
Czwarta sprawa lewa lampa na długich świeci w kosmos. Powiedzieli że mam im zostawić auto na noc a oni się przejadą i to sprawdzą.
Trochę dziwne ale jak niema innego sposobu to spoko.
Panowie nie zostawiajcie aut im bez nadzoru, patrzcie na ręce i to ostro !!!!
Jak ktoś czytał wątek od początku to wie i że stonic mojej żony szarpał jak szalony.
Po wgraniu nowego softu w tamtym roku szarpanie znikło w 99% i można by temat olać ale !!!
No własnie ale stonic potrafi strasznie się zadławić podczas startu z skrzyżowania.
Byłem kilka tygodni na serwisie i jak to im mówiłem to się uśmiechnęli i powiedzieli to jest to co zgłaszają nam inni klienci.
Czyli nowe oprogramowanie usuwa w 99% kangury a powoduje lub odsłania zadławienia.
Pytałem się stanowczo o co tu chodzi i kiedy to KIA naprawi bo u Niemca wymieniają przepustnice a co ciekawe problem jest w całej europie.
Dostałem odpowiedz że :
- Wymiana przepustnic to tylko test który nic nie daje i że auto mojej żony się nie łapie po vin na wymianę.
To ciekawe skoro to test to jak się nie łapie po vin ?
- Producent pracuje nad kangurami i nad poważniejszym tematem zadławień.
- Kazali czekać na oprogramowanie.
Tylko pytanie jak długo, do końca gwarancji ?
Druga spraw w Stonicu mojej żony ustawiali drugi raz zbieżność przednich kół bo kierownica krzywo i uwaga zrobili to bez odkręcania regulacji na drążkach (brak śladów po kluczach na kontrach).
Jak to możliwe ? A no tak że ściemnili mnie że cokolwiek zrobili. Kierownica jak krzywo była tak jest dalej.
Trzecia sprawa to konserwacja na progach. Powiedzieli że z tym nic nie zrobią a jak wyjdzie korozja to będą to robili na gwarancji.
Obecnie zapsikują to bitumem na czarno i mówią że robią tak wszystkim.
Normalnie super !!
Czwarta sprawa lewa lampa na długich świeci w kosmos. Powiedzieli że mam im zostawić auto na noc a oni się przejadą i to sprawdzą.
Trochę dziwne ale jak niema innego sposobu to spoko.
Panowie nie zostawiajcie aut im bez nadzoru, patrzcie na ręce i to ostro !!!!
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Witam,
Mam identyczny problem z moja nowa Kia 2019 1,4KM, przy zmianie biegu z 1 na 2 szarpie. Czytając widzę, że sprawa nie jest rozwiązana przez KIa dlatego zastanawiam się czy możliwe jest żądanie na mocy prawa, naprawy wady ukrytej i uzyskanie dodatkowego upustu cenowego. Czy ktoś już próbował?
Mam identyczny problem z moja nowa Kia 2019 1,4KM, przy zmianie biegu z 1 na 2 szarpie. Czytając widzę, że sprawa nie jest rozwiązana przez KIa dlatego zastanawiam się czy możliwe jest żądanie na mocy prawa, naprawy wady ukrytej i uzyskanie dodatkowego upustu cenowego. Czy ktoś już próbował?
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Witam .
Oczekiwanie na kolejną skuteczną aktualizację oprogramowania wydaje mi się bardzo złudne . Uważam że ta pierwsza modyfikacja programu zmieniła to co zmieniła , a dalsze działania prowadziły by do osłabienia i tak już wątpliwej normy EURO6 . Na aktualizację podobnych problemów w innych silnikach tej marki nie trzeba było tak długo czekać . Być może potwierdzeniem tego jest fakt że KIA kończy montaż silników 1.4 G4FCJS nowo produkowanych samochodów .
Oczekiwanie na kolejną skuteczną aktualizację oprogramowania wydaje mi się bardzo złudne . Uważam że ta pierwsza modyfikacja programu zmieniła to co zmieniła , a dalsze działania prowadziły by do osłabienia i tak już wątpliwej normy EURO6 . Na aktualizację podobnych problemów w innych silnikach tej marki nie trzeba było tak długo czekać . Być może potwierdzeniem tego jest fakt że KIA kończy montaż silników 1.4 G4FCJS nowo produkowanych samochodów .
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Mam Stonica od tygodnia, przejechane 300km, kangurów brak.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Panowie czy zaobserwowaliście taki objaw, praktycznie od samego początku, każde przyłożenie lub zdjęcie nogi z gazu powoduje tąpnięcie i chuśtawkę zanim doreguluje obroty? Jest to chyba ogólna niedoróba w tych stonikach 1.4. W efekcie czasem bardziej zdławi czasem czasem bardziej szarpnie. Generalnie nieprawdopodobna sytuacja. Od dwóch lat problem nie załatwiony. No może trochę poprawili, bo pogrzebali w programie i poprawili katastrofalną dziurę między 1 a 2ką. Niechlujnie zaprogramowany sterownik. Chyba że trzeba coś wymieniać i się migają od kosztów. Pozdrawiam.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Ten problem jest też u VW przy silniku 1.5 TSI na forum jest ponad 30 stron jak się ludzie męczą .... Co to się porobiło w Kia i VW? Ciekawe czy xceed również będzie robił kangury. Także Stonic nie jest samotny w tym problemie
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Witam
Pewnie pytanie początkującego na forum...czy problem "kangurków" dotyczy tylko silnika 1.4 DOHC czy innych również? Dziękuję z góry za rozwianie moich wątpliwości.
Pozdrawiam
Pewnie pytanie początkującego na forum...czy problem "kangurków" dotyczy tylko silnika 1.4 DOHC czy innych również? Dziękuję z góry za rozwianie moich wątpliwości.
Pozdrawiam
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Tylko 1.4 , chociaż u mnie nie występuje , pewnie tylko dlatego że mam w automacie .
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Ostatnio rozmawiałem z jednym Hiszpanem prze YT i on ma kangury w tym nowym KIA rio
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Taki efekt też jest spotykany.tom73 pisze: ↑19 lip 2019, 14:06 Panowie czy zaobserwowaliście taki objaw, praktycznie od samego początku, każde przyłożenie lub zdjęcie nogi z gazu powoduje tąpnięcie i chuśtawkę zanim doreguluje obroty? Jest to chyba ogólna niedoróba w tych stonikach 1.4. W efekcie czasem bardziej zdławi czasem czasem bardziej szarpnie. Generalnie nieprawdopodobna sytuacja. Od dwóch lat problem nie załatwiony. No może trochę poprawili, bo pogrzebali w programie i poprawili katastrofalną dziurę między 1 a 2ką. Niechlujnie zaprogramowany sterownik. Chyba że trzeba coś wymieniać i się migają od kosztów. Pozdrawiam.
Mi softem usunęli 99% kangurów a pojawiły się straszne zamuły i zadławienia silnika.
Szarpnięcia też są spotykane.