System start&stop

forum użytkowników Kia Stonic
camelleon
Posty: 270
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: System start&stop

Post autor: camelleon » 02 sty 2019, 12:08

kosa666 pisze: zapala się pomarańczowa ikona Start/stop
jesli sie zapala tzn ze system się wyłączył i nie zadziała.

jesli zgasnie to sie zapala zielona ze jest w trybie wygaszenia, zebys wiedzial ze nie zgaslo tylko ze "zgasło" :D
Mess with the best
Die like the rest

krzych63
Posty: 20
Rejestracja: 19 cze 2018, 20:28
model samochodu: kia stonik

Re: System start&stop

Post autor: krzych63 » 02 sty 2019, 17:51

Bo bywa i tak- Procedury startowe zachowane a po zatrzymaniu, zapala się kontrolka startstopu na pomarańczowo, silnik niewygaszony pomrukuje sobie spokojnie, lampka na przycisku też łypie na pomarańczowo - no to go wciskam ponownie i kontrolka gaśnie a przycisk dalej łypie na mnie na pomarańczowo, że on dalej wyłączony(znaczy ten startstop).
A bywa też i tak, że kontrolka na pomarańczowo (nie na zielono) a silnik zgaśnięty i wtedy trza nacisnąć guzik Startu.
Bo jak już pisałem- naćkali w niego tej elektroniki jak książek do tornistra pierwszoklasisty no to się samochodzik gubi co ma pokazać! Jak w tym starym dowcipie:
Konkurs na szybkie liczenie
-"254 x 485?"
-"325"
-"Ale to jest źle!"
-"Ale szybko!"

kosa666
Posty: 120
Rejestracja: 07 gru 2018, 22:49

Re: System start&stop

Post autor: kosa666 » 02 sty 2019, 20:56

no dobra, ale w instrukcji jest wyraźnie napisane jakie warunki ma spełnić, żeby "zgasło"..

Jednocześnie napisali, że jeżeli wszystkie warunki spełnione, a cały czas na pomarańczowo i nie "gaśnie" to szybki kontakt z serwisem!


PS - w sumie to mi tam pasuje, bo szkoda mi TURBO i akumulatora... ale zastanawia mnie ten kontakt z serwisem :(

JaWa
Posty: 276
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: System start&stop

Post autor: JaWa » 02 sty 2019, 23:57

W serwisie mogą dołożyć Ci przekaźnik, który wyłączy za Ciebie start&stop, natomiast jak nie działa to kontakt z serwisem, bo może nie działać coś zupełnie innego.

dziabi3
Posty: 70
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: System start&stop

Post autor: dziabi3 » 08 sty 2019, 00:17

camelleon pisze:
dziabi3 pisze: Moja kobieta ma kluczyk.
Ostatnio zapomniałem wyłączyć start stop i przy -1 zadziała gdy auto było nagrzane.
no wlasnie dzis tez minus 3.. minus 5 i jak cieply samochodzik to gaśnie. Ja mam bezkluczykowy i gdzies czytalem ze jest inny rozrusznik, bo kluczykiem przekrecasz trzymasz i krecisz by odpalił. u mnie wciskam i czekam i samo.. wiec czy to moze gdzies powodowac roznice w samym dzialaniu systemu? być moze nie.

natomiast zeby sprawdzic automatykę rozrusznika - spróbuj zrobic takie klik tylko w sensie przekrec do cykniecia i pusc kluczyk, cofnij. Jesli samochod pomimo tego bedzie krecił to rozrusznik ten sam, jesli po takim polsekundowym rozruchu poprostu nic sie nie stanie tzn ze auto wymaga normalnego klasycznego rozruchu.. i to by znaczylo ze systemy moga sie minimalnie roznic co moze wplywac na minimalne roznice w dizalaniu isg. :)

:) albo to wszystko magia świąt :)

Rozrusznik jest ten sam.
Przecież jak w aucie z kluczykiem naciskasz sprzęgło to kręci puki nie odpali.
Moja żona nie używa stert/stop , raz w tygodniu przegania auto na trasie 300km wiece aku naładowane i start/stop też inaczej może reagować.

Różnica może wynikać z naładowania aku poboru prądu (szyby , kiera , fotele itp).
Jak masz to wszystko odpalone albo słabe acu to ecu stwierdza "nima chuja nie zgaszę silnika bo zarżnę aku".

krzysztof42
Posty: 30
Rejestracja: 18 lut 2018, 08:00
model samochodu: stonic

Re: System start&stop

Post autor: krzysztof42 » 08 sty 2019, 18:42

Witam Jeżeli nie są spełnione wszystkie warunki aby system zadziałał kontrolka na zegarach zapali się na pomarańczowo i od razu zapali się kontrolka na wyłączniku(ten koło lewarka) wtedy silnik nie gaśnie bo nie spełnione są wszystkie warunki. jeżeli wszystko jest ok zapali się kontrolka na zielono( ta na zegarach) i silnik gaśnie jet ok .Jeżeli kontrolka na zegarach pali się na pomarańczowo a ta koło lewarka na wyłączniku nie zapali się to jest jakiś problem trzeba sprawdzić system (najlepiej w ASO) podobnie jeżeli kontrolka na zegarach zapali się na zielono a silnik nie gaśnie.

kosa666
Posty: 120
Rejestracja: 07 gru 2018, 22:49

Re: System start&stop

Post autor: kosa666 » 11 sty 2019, 19:45

no właśnie u mnie zapala się ta pomarańczowa dioda na przycisku do wyłączania systemu (oprócz pomarańczowej kontrolki na desce)... więc zgodnie z Twoim opisem - nie są spełnione warunki..

a w instrukcji są opisane tak:
- zapięty pas bezpieczeństwa
- zamknięte drzwi i maska
- podciśnienie w hamulcach
- akumulator naładowany
- temperatura na zewnątrz pomiędzy -10 a +35
- temperatura płynu chłodzącego nie jest zbyt niska


Wszystko powyższe spełniam... są jeszcze jakieś inne??? (aku naładowany - jeżdżę jednorazowo po 500km, płyn hamulcowy wymieniony)

Depesz
Posty: 49
Rejestracja: 20 wrz 2018, 19:54
model samochodu: Stonic

Re: System start&stop

Post autor: Depesz » 11 sty 2019, 22:52

Chyba naprawde masz coś nie tak...a umnie aż za dobrze to działą.Ostatnio było u mnie -9.Miałem właczone ogrzewanie na 19 stopni(automat) i podgrzanie foteli na minimum(jedna lampka)Temperetaure silnika miałem około 80 stopni,pierwsze skrzyzowanie jakie dojechałem ,zatrzymałem sie i silnik zgasł,zadziałało,aż sie zdziwiłem.Przejechałem moze..ja wiem..z 4 kilometry?Może silnik sie szybko nagrzał bo wyjechałem z garazu(miałem 10 stopni)jednak tak byłem zaskoczony.Jednak gdy jechałem tą samą drogą tyle ,że jeszcze właczone podgrzewanie kierownicy i fotele na max...nie zadziałało.

camelleon
Posty: 270
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: System start&stop

Post autor: camelleon » 14 sty 2019, 09:47

kosa666 pisze: - temperatura na zewnątrz pomiędzy -10 a +35
na pewno minus 10?
Mess with the best
Die like the rest

camelleon
Posty: 270
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: System start&stop

Post autor: camelleon » 14 sty 2019, 09:51

dziabi3 pisze: Rozrusznik jest ten sam.
Przecież jak w aucie z kluczykiem naciskasz sprzęgło to kręci puki nie odpali.
no wlasnie, są dwa rodzaje:

1.krecisz kluczykiem i trzymasz przekręcony poki nie zaskoczy
2. przekręcasz kluczyk i puszczasz a auto dalej samo kręci

w trybue bezkluczykowym, naciskam przycisk (nie musze go trzymac) i auto kreci - czyli tak jak w opcji 2. ze tylko dajesz impuls do zaplonu reszta robi sie sama, nie musisz kluczykiem wywolywac zaplonu przez kilka sekund (krecic go).

Rzecz sprawdzona w innym samochodzie na kilku roznych wersjach tego samego modelu wystepowaly dwa rozne zaplony, stacyjki nie wiem jak to nazwac :)

nie wiem jak ma stonik z kluczykiem to zrobione, stąd moje zastanowienie czy jest taka sama elektryka.. bo moze ale nie musi.
Mess with the best
Die like the rest

ODPOWIEDZ