Carens II CRDI 140KM błąd P0602,P0299 (niskie doładowanie turbiny)

forum użytkowników Kia Carens
jka21
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2021, 14:06
model samochodu: Kia Carens II CRDI 140KM (2006r)

Carens II CRDI 140KM błąd P0602,P0299 (niskie doładowanie turbiny)

Post autor: jka21 »

witam

niestety przygodę z KIA zaczynam od dwóch błędów, wcześniejszej historii auta nie znam
(nabycie z wadą ukrytą poprzez kasowanie błędów przed klientami...)

1) błąd P0602 (wyczytałem w źródłach znalezionych po angielsku, że najprawdopodobniej uszkodzony komputer/sterownik do wymiany/do edycji sumy kontrolnej ECU,
błąd po każdym skasowaniu wraca, nie powoduje żadnych świecących kontrolek, ale jest w pamięci

2) błąd P0299 (turbo charger low boost) - niestety poważny - występuje zawsze po około dopiero 40km jazdy przy prędkości 120+
zaczyna migać check engine - wchodzi w tryb awaryjny, brak mocy przy pedale w podłoge - jedzie max 120 bez turbiny i pali prawie 2x więcej.
Po zgaszeniu i odpaleniu kontrolka już nie miga, ale świeci się na stałe i czasem nawet zdarza się, że jedzie normalnie - z turbiną, raz tak raz tak.
Po wykasowaniu błędu przy 120+ historia się powtarza, natomiast jadąc równo 100, bez gwałtownego przyspieszania można przejechać nawet kilkaset km, bez błędu - nie pojawia się on również przy odczycie błędów po trasie (czasem bywa przecież, że kontrolka nie świeci, a błąd zczytuje interfejs, więc dla pewności sprawdziłem)

1) Od czego najlepiej zacząć diagnostyke po kolei od najłatwiejszych...
(mam interfejs, więc mogę pewne pomiary zrobić jako live data w trakcie jazdy)
Turbo raz czuć, raz nie, niezależnie od błędów - muszę to poobserwować.

2) Jeśli nie wyskakuje błąd przy 100km/h to czy jazda dla silnika jest bezpieczna z taką prędkością (zakładając, że możliwe jest jakieś uszkodzenie turbiny czy układu, które przy wyższych doładowaniach się ujawnia, a np niższych już nie)
Spalanie przy 100km/h wychodzi średnio 6 litrów, a przy 120 w trybie awaryjnym już 10...

3) Regeneracja turbiny (jak się domyślam jest tu zmienna geometria?) to jakiego rzędu koszt i gdzie najlepiej?
Co jeśli cieżko będzie ustalić przyczyne powstania usterki?

4) dostępne do odczytania parametry po trasie (kilka minut na biegu jałowym) wyglądają tak:

chwilowe zużycie paliwa 0.63 L/h
obliczone doładowanie -0.01 bar
MAF 13.83 g/sec
ciśnienie w listwie wtryskowej 30540 kPa
Kontrola systemu EGR 5%
błąd EGR 35%
temperatura płynu chłodniczego 86C
ciśnienie w kolektorze dolotowym 100 kPa
obroty silnika 870rpm
temperatura powietrza zasysanego 35C

innych parametrów interfejs nie obsługuje

z góry dzięki za wskazówki
pozdrawiam
Kieliszek1500
Posty: 1
Rejestracja: 26 cze 2021, 12:11
model samochodu: Kia Carens 3

Re: Carens II CRDI 140KM błąd P0602,P0299 (niskie doładowanie turbiny)

Post autor: Kieliszek1500 »

Witam mam bardzo podobny problem tylko jestem już za regeneracja turbiny, i tak jest z zmienna geometria, dpf też po regeneracji jeśli można to tak nazwać plukanki silnika czyszczenie smoka i przeróżne duperele cuda niewidy są zrobione i dalej to samo powyżej 100 km/h cyk tryb awaryjny po prawie roku walki z autem okazało się że poprostu czujnik różnicy ciśnienien jest uszkodzony, także radził bym najpierw sprawdzić ten czujnik a nie narażać się na koszty możliwe że niepotrzebne. Pozdrawiam 👍
jka21
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2021, 14:06
model samochodu: Kia Carens II CRDI 140KM (2006r)

Re: Carens II CRDI 140KM błąd P0602,P0299 (niskie doładowanie turbiny)

Post autor: jka21 »

zmienilem zawor podcisnienia na nowy oryginal pierburga - poprzedni byl zepsuty - ale to nie rozwiazalo problemu.
w jednym warsztacie diagnoza - turbina do regeneracji - 1800zł
w jeszcze jednym spróboje zasiegnac opinii niebawem, doladowanie siega maksymalnie i chwilowo do okolic 0.8 bara
(jezdzilem sporo z interfejsem obd po bluetooth i nagrywaniem ekranu zeby to monitorowac)
jechac sie da 100km/h i nic ponad bo wtedy wyrzuci blad, przy stalej predkosci doladowanie jest rzedu 0.1 lub 0.2 bara czyli tak jakby go nie bylo, nie znam wartosci jakie byc powinny tak czy inaczej jest napewno zle.
Ile placiles za regeneracje turbiny i jej demontaz i montaz?
Dzieki za podpowiedz z czujnikiem roznicy cisnien - postaram sie to sprawdzic - tymbardziej, ze w warsztacie mowia, ze w aucie byla niedawno robiona turbina bo sa swieze slady montazowe (i moze ktos zle zrobil) - nawet w poprzednim zaworze podcisnienia byl nowy filtr itp generalnie poza ta jedna rzecza auto doinwestowane... ale jego historii nie znam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Carens”