Witam.
Posiadam Kia Rio IV 2019r.poj.1,2 84KM Od jakiegoś czasu podczas zmiany biegów w przedziale obrotów 1500 do 2000 słychać stukanie (klekotanie zaworów).Auto kupiłem nowe z salonu.Problem nie występuje na zimnym silniku ale gdy już sie rozgrzeje to przy każdej redukcji słyszę zawory.Na ostatnim przeglądzie podałem te kwestie ale nie stwierdzono żadnych błędów.może ktoś z forumowiczów spotkał się z tym problemem?
Stukanie zaworów
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 lis 2020, 18:59
- model samochodu: KIA RIO 1,2 MPi 84KM
Re: Stukanie zaworów
Jakbyś zamieścił nagranie, to byłoby łatwiej.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Stukanie zaworów
Silnik 1.2 ma samoczynną regulację luzu zaworowego.runnwild68 pisze: ↑15 cze 2023, 20:31 Problem nie występuje na zimnym silniku ale gdy już sie rozgrzeje to przy każdej redukcji słyszę zawory.
Realizują to hydrauliczne popychacze, więc może to kwestia oleju?
Re: Stukanie zaworów
Witam,
mam Stonica z tym samym silnikiem (1.2, 84 km) i tą samą przypadłość. Problem częściowo rozwiązałem poprzez zmianę paliwa na 98 oktanów. Silnik zacznie lepiej pracuje na tym paliwie. Poza tym, będąc w ASO Kia rozmawiałem z dwoma właścicielami (rio i stonic), którzy mają ten silnik i mówili, że ich silniki też tak pracują jak się rozgrzeją. Tak wiec myślę, że ten silnik tak ma.
mam Stonica z tym samym silnikiem (1.2, 84 km) i tą samą przypadłość. Problem częściowo rozwiązałem poprzez zmianę paliwa na 98 oktanów. Silnik zacznie lepiej pracuje na tym paliwie. Poza tym, będąc w ASO Kia rozmawiałem z dwoma właścicielami (rio i stonic), którzy mają ten silnik i mówili, że ich silniki też tak pracują jak się rozgrzeją. Tak wiec myślę, że ten silnik tak ma.
Re: Stukanie zaworów
Witam!
Mam Picanto z tym samym silnikiem (1.2 84 KM) i tym samym problemem. Jak mi w wytłumaczono, to nie zawory które dzwonią ,tylko to co słyszę to:...spalnie stukowe które powstaje poprzez "zabrudzenie" wielopunktowych wtrysków paliwa
Na moje pytanie co mam robić żeby tego nie było odpowiedziano mi, że mam tankować "bardziej wartościowe paliwo" oraz regularnie pogonić moje autko po autostradzie...
Co to za technika???
Kupujesz samochód miejski ale musisz go regularnie gonić po autostradzie,
tankujesz E95 na markowych stacjach paliw ale i to za mało, tankuj najlepiej najdroższe paliwo ...
Coraz bardziej jestem rozczarowany Kią
Mam Picanto z tym samym silnikiem (1.2 84 KM) i tym samym problemem. Jak mi w wytłumaczono, to nie zawory które dzwonią ,tylko to co słyszę to:...spalnie stukowe które powstaje poprzez "zabrudzenie" wielopunktowych wtrysków paliwa
Na moje pytanie co mam robić żeby tego nie było odpowiedziano mi, że mam tankować "bardziej wartościowe paliwo" oraz regularnie pogonić moje autko po autostradzie...
Co to za technika???
Kupujesz samochód miejski ale musisz go regularnie gonić po autostradzie,
tankujesz E95 na markowych stacjach paliw ale i to za mało, tankuj najlepiej najdroższe paliwo ...
Coraz bardziej jestem rozczarowany Kią
Re: Stukanie zaworów
Czy przytkane (bo olej za marny lub za rzadko wymieniany) popychacze hydrauliczne można "odetkać' przegonieniem auta? Lub jakimś cudem/płukanką?
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Stukanie zaworów
Te tłumaczenia które ktoś Ci wciskał, to zupełne bzdury.Jacek65 pisze: ↑13 lip 2023, 18:07 Mam Picanto z tym samym silnikiem (1.2 84 KM) i tym samym problemem. Jak mi w wytłumaczono, to nie zawory które dzwonią ,tylko to co słyszę to:...spalnie stukowe które powstaje poprzez "zabrudzenie" wielopunktowych wtrysków paliwa
Na moje pytanie co mam robić żeby tego nie było odpowiedziano mi, że mam tankować "bardziej wartościowe paliwo" oraz regularnie pogonić moje autko po autostradzie...
1. Zabrudzić się mogą wtryskiwacze bezpośrednie (w komorze spalania), a nie wtryskiwacze pośrednie (w kolektorze ssącym) - a takie ma silnik 1.2.
2. Spalanie stukowe może wystąpić pod dużym obciążeniem silnika (np. mocno wciśnięty pedał gazu na niskich obrotach i zbyt wysokim biegu), a tutaj jest mowa o stukaniu po puszczeniu gazu przy zmianie biegu.
Ponadto ten silnik ma czujnik spalania stukowego, w przypadku wykrycia spalania stukowego, sterownik silnika natychmiast opóźnia zapłon powodując ustąpienie tego zjawiska (w efekcie nie da się nawet usłyszeć spalania stukowego).
Ostrożnie obstawiam że problem jest spowodowany zbyt rzadkim olejem (0W20) jak na hydrauliczne popychacze. Nie widzę związku z paliwem i jego oktanowością.
Silniki z pośrednim wtryskiem są odporne (z różnych względów) na jazdę na samych krótkich odcinkach, nie wymagają okresowego przegonienia w trasie jak te z wtryskiem bezpośrednim.
PS
Silnik 1.0 T-GDI nie ma hydraulicznych popychaczy, dlatego luz zaworów podlega tam regulacji.
Re: Stukanie zaworów
Też tak myślę i nie zgadzam się z majstrem ASO.
Od początku jestem za mechanicznym uszkodzeniem popychaczy albo nie odpowiednim olejem silnikowym, chociaż zalecanego 0W 20 przez KIA nie można zastąpić innym ze względu na utratę gwarancji fabrycznej.
Od początku jestem za mechanicznym uszkodzeniem popychaczy albo nie odpowiednim olejem silnikowym, chociaż zalecanego 0W 20 przez KIA nie można zastąpić innym ze względu na utratę gwarancji fabrycznej.