Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Regulamin forum
link
link
Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Witam,
Czy też tak macie.
Jakies 6tys temu miałem wymieniamy olej i ASO nalało oleju na 4/5 miarki na bagnecie, i dziś sprawdziłem i oleju silnikowego jest ponad max i dodatkowo smierdzi paliwem.
Czy też tak macie.
Jakies 6tys temu miałem wymieniamy olej i ASO nalało oleju na 4/5 miarki na bagnecie, i dziś sprawdziłem i oleju silnikowego jest ponad max i dodatkowo smierdzi paliwem.
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Robisz pewnie dosyć krótkie odcinki, mało trasy. W takich warunkach silnik jest niedogrzany i nie "wyparowują" resztki benzyny, która dostaje się oleju. Temat znany i wałkowany chociażby w dziale Sorento, tutaj też z resztą. Poszukaj, poczytaj. Dodam od siebie, że problem występuje w każdej innej marce HEV, PHEV.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
A niby to którędy ma sie dostawać w nowym samochodzie, skoro wtryskiwacze i uszczelnienia są nowe i dobre. Wyjasnij proszę skąd ma byc to paliwo.nagdob pisze: ↑21 paź 2022, 14:52 Robisz pewnie dosyć krótkie odcinki, mało trasy. W takich warunkach silnik jest niedogrzany i nie "wyparowują" resztki benzyny, która dostaje się oleju. Temat znany i wałkowany chociażby w dziale Sorento, tutaj też z resztą. Poszukaj, poczytaj. Dodam od siebie, że problem występuje w każdej innej marce HEV, PHEV.
Pozdrawiam
Oczekiwanie na Sportage HEV z dodatkami
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Poczytajcie forum to się dowiecie.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
- model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Dokładnie. Proponuje zajrzeć jeszcze na forum toyoty dotyczącym silników 2.0 Hybrid. Tam można się doktoryzować odnośnie przyczyn . Obserwując to i inne fora wydaje mi się że i tak w sportage to marginalny problem.
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Przez pierścienie tłokowe w kierunku miski olejowej.jestemtu pisze: ↑21 paź 2022, 16:31A niby to którędy ma sie dostawać w nowym samochodzie, skoro wtryskiwacze i uszczelnienia są nowe i dobre. Wyjasnij proszę skąd ma byc to paliwo.nagdob pisze: ↑21 paź 2022, 14:52 Robisz pewnie dosyć krótkie odcinki, mało trasy. W takich warunkach silnik jest niedogrzany i nie "wyparowują" resztki benzyny, która dostaje się oleju. Temat znany i wałkowany chociażby w dziale Sorento, tutaj też z resztą. Poszukaj, poczytaj. Dodam od siebie, że problem występuje w każdej innej marce HEV, PHEV.
Pozdrawiam
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Co do kontroli poziomu oleju, ponieważ oryginalny bagnet jest niezbyt dla mnie czytelny( zbyt rozmazuje się olej na nim) zrobiłem swoją wersję z cienkiej rurki np. https://allegro.pl/oferta/rura-rurka-pr ... 8300827908 na niej kołnierz ograniczający, dwa oznaczenia stanu i teraz jest już bez porównania dokładniej i widoczniej w wewnętrznej części rurki - wystarczy przytkać górę rurki po włożeniu.
Przy okazji że był minimalny nadmiar odessałem 100 dla eksperymentów jak będzie mi się nudziło.
Przy okazji że był minimalny nadmiar odessałem 100 dla eksperymentów jak będzie mi się nudziło.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 sty 2023, 12:44
- model samochodu: Kia Niro. Obecnie tj od maja 2023 r KIA Sportage HEF
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Witam
Mam ten sam problem Przebieg 6800 km HEF.Co mogę zrobić? czekam na jakiś pomysł.Moje jazdy to ni tylko miasto ale i trasy.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Wymienić olej.
Benzyna w oleju radykalnie obniża jego lepkość, więc odessanie nadmiaru nie rozwiązuje problemu.
To standardowy problem w hybrydach z bezpośrednim wtryskiem (nie tylko w Kia), jeśli jest dużo zimnych startów silnika.
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju
Napisałem to w wątku Gpf, ale i tu jest na temat. Gpf to pozorny problem. Rzeczywisty problem, to paliwo w oleju silnikowym samochodów z bezpośrednim wtryskiem i ekologią. Paliwo powoduje spadek lepkości i obniżenie temperatury zapłonu oleju, czyli zwiększone zużycie silnika i możliwość mikro wybuchów pod pierścieniami tłoków i uszkadzanie ścianek cylindrów. Paliwo dostaje się do oleju, bo jest wtryskiwane pod takim ciśnieniem, że przykleja się do gładzi cylindrów i jest wymywane przez olej. Przy częstych startach silnika to się nasila (używanie start&stop, brak możliwości wyłączenia start&stop w mhev i hev nie pomaga). Dodatkowo nagrzewanie gpf, na zimnym silniku. Komputer opóźnia zapłon, żeby paliwo spalało się w wydechu i jak najszybciej nagrzało gpf. Paliwo nie spala się w całości i olej go wymywa. Hev i phev często jeżdżą na niedogrzanym silniku, więc dostają najwięcej paliwa do oleju. Sprawdź u miłośników Toyoty, to jest największa flota hybryd, gdzie ten problem z przybywaniem oleju, nawet ponad max na bagnecie, już dawno zauważyli. Nawet w instrukcji sportage jest o tym: jazda na krótkich dystansach i olej trzeba wymienić po 7,5 tys km. Kto dba o auto, a jeździ głównie krótkie dystanse, wymienia olej co 10 tys km i jeździ wypalać gpf: ładuje akumulator, przedmuchuje zawór EGR, odparowuje paliwo z oleju silnikowego. W twoim wypadku natychmiast trzeba wymienić olej.