Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
Kontur
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2022, 10:51
model samochodu: Sportage V

Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: Kontur »

Witam,
Czy też tak macie.
Jakies 6tys temu miałem wymieniamy olej i ASO nalało oleju na 4/5 miarki na bagnecie, i dziś sprawdziłem i oleju silnikowego jest ponad max i dodatkowo smierdzi paliwem.
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: nagdob »

Robisz pewnie dosyć krótkie odcinki, mało trasy. W takich warunkach silnik jest niedogrzany i nie "wyparowują" resztki benzyny, która dostaje się oleju. Temat znany i wałkowany chociażby w dziale Sorento, tutaj też z resztą. Poszukaj, poczytaj. Dodam od siebie, że problem występuje w każdej innej marce HEV, PHEV.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
jestemtu
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2022, 16:50
model samochodu: Sportage

Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: jestemtu »

nagdob pisze: 21 paź 2022, 14:52 Robisz pewnie dosyć krótkie odcinki, mało trasy. W takich warunkach silnik jest niedogrzany i nie "wyparowują" resztki benzyny, która dostaje się oleju. Temat znany i wałkowany chociażby w dziale Sorento, tutaj też z resztą. Poszukaj, poczytaj. Dodam od siebie, że problem występuje w każdej innej marce HEV, PHEV.
A niby to którędy ma sie dostawać w nowym samochodzie, skoro wtryskiwacze i uszczelnienia są nowe i dobre. Wyjasnij proszę skąd ma byc to paliwo.
Pozdrawiam
Oczekiwanie na Sportage HEV z dodatkami
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: nagdob »

Poczytajcie forum to się dowiecie.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
kemotl
Posty: 171
Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB

Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: kemotl »

Dokładnie. Proponuje zajrzeć jeszcze na forum toyoty dotyczącym silników 2.0 Hybrid. Tam można się doktoryzować odnośnie przyczyn :D . Obserwując to i inne fora wydaje mi się że i tak w sportage to marginalny problem.
saron22
Posty: 635
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: saron22 »

jestemtu pisze: 21 paź 2022, 16:31
nagdob pisze: 21 paź 2022, 14:52 Robisz pewnie dosyć krótkie odcinki, mało trasy. W takich warunkach silnik jest niedogrzany i nie "wyparowują" resztki benzyny, która dostaje się oleju. Temat znany i wałkowany chociażby w dziale Sorento, tutaj też z resztą. Poszukaj, poczytaj. Dodam od siebie, że problem występuje w każdej innej marce HEV, PHEV.
A niby to którędy ma sie dostawać w nowym samochodzie, skoro wtryskiwacze i uszczelnienia są nowe i dobre. Wyjasnij proszę skąd ma byc to paliwo.
Pozdrawiam
Przez pierścienie tłokowe w kierunku miski olejowej.
Lunar GT
Posty: 1136
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: Lunar GT »

Co do kontroli poziomu oleju, ponieważ oryginalny bagnet jest niezbyt dla mnie czytelny( zbyt rozmazuje się olej na nim) zrobiłem swoją wersję z cienkiej rurki np. https://allegro.pl/oferta/rura-rurka-pr ... 8300827908 na niej kołnierz ograniczający, dwa oznaczenia stanu i teraz jest już bez porównania dokładniej i widoczniej w wewnętrznej części rurki - wystarczy przytkać górę rurki po włożeniu.
Przy okazji że był minimalny nadmiar odessałem 100 dla eksperymentów jak będzie mi się nudziło.
Astor
Posty: 7
Rejestracja: 28 sty 2023, 12:44
model samochodu: Kia Niro. Obecnie tj od maja 2023 r KIA Sportage HEF

Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: Astor »

Kontur pisze: 21 paź 2022, 11:31 Witam,
Czy też tak macie.
Jakies 6tys temu miałem wymieniamy olej i ASO nalało oleju na 4/5 miarki na bagnecie, i dziś sprawdziłem i oleju silnikowego jest ponad max i dodatkowo smierdzi paliwem.
Witam
Mam ten sam problem Przebieg 6800 km HEF.Co mogę zrobić? czekam na jakiś pomysł.Moje jazdy to ni tylko miasto ale i trasy.
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: Jutrzejszy »

Astor pisze: 15 lut 2024, 20:53 Co mogę zrobić? czekam na jakiś pomysł.
Wymienić olej.
Benzyna w oleju radykalnie obniża jego lepkość, więc odessanie nadmiaru nie rozwiązuje problemu.
To standardowy problem w hybrydach z bezpośrednim wtryskiem (nie tylko w Kia), jeśli jest dużo zimnych startów silnika.
Pulcpio
Posty: 90
Rejestracja: 29 mar 2023, 21:23
model samochodu: Kia Sportage 2023 benzyna manual

Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - poziom oleju

Post autor: Pulcpio »

Napisałem to w wątku Gpf, ale i tu jest na temat. Gpf to pozorny problem. Rzeczywisty problem, to paliwo w oleju silnikowym samochodów z bezpośrednim wtryskiem i ekologią. Paliwo powoduje spadek lepkości i obniżenie temperatury zapłonu oleju, czyli zwiększone zużycie silnika i możliwość mikro wybuchów pod pierścieniami tłoków i uszkadzanie ścianek cylindrów. Paliwo dostaje się do oleju, bo jest wtryskiwane pod takim ciśnieniem, że przykleja się do gładzi cylindrów i jest wymywane przez olej. Przy częstych startach silnika to się nasila (używanie start&stop, brak możliwości wyłączenia start&stop w mhev i hev nie pomaga). Dodatkowo nagrzewanie gpf, na zimnym silniku. Komputer opóźnia zapłon, żeby paliwo spalało się w wydechu i jak najszybciej nagrzało gpf. Paliwo nie spala się w całości i olej go wymywa. Hev i phev często jeżdżą na niedogrzanym silniku, więc dostają najwięcej paliwa do oleju. Sprawdź u miłośników Toyoty, to jest największa flota hybryd, gdzie ten problem z przybywaniem oleju, nawet ponad max na bagnecie, już dawno zauważyli. Nawet w instrukcji sportage jest o tym: jazda na krótkich dystansach i olej trzeba wymienić po 7,5 tys km. Kto dba o auto, a jeździ głównie krótkie dystanse, wymienia olej co 10 tys km i jeździ wypalać gpf: ładuje akumulator, przedmuchuje zawór EGR, odparowuje paliwo z oleju silnikowego. W twoim wypadku natychmiast trzeba wymienić olej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”