1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
Cześć,
samochód: Ceed III SW 1.5 T-gdi manual, rocznik 2021, przebieg 15,5kkm.
Dzis po dłuższej jeździe (200 km autostradą) zaobserowalem zjawisko szarpania podczas przyspieszania. Najpierw myślałem, że to jednorazowy wybryk, niestety pojawił się na stałe (podczas kolejnych 200 km efekt się powtarzał). Co się dzieje - podczas przyspieszania na biegach raczej 3-6, z obrotow ok. 2-2,5k/min., przy wciśnięciu gazu do dechy lub do pierwszego oporu pojawia się szarpanie, jakby chwilowe przerwywanie przyspieszenia, trwa to ułamki sekundy. Czasem jest to jednorazowe, a czasem jest to seria szarpnięć. Lekkie odpuszczenie gazu rozwiązuje sprawę. Szarpanie pojawia się jednak przy niemal każdej (2 na 3) próbie dynamicznego przyspieszenia.
Co to może być? Soft? Coś z turbo? Wtryski? Przepustnica?
Na serwis będę się umawiał na koniec tygodnia, oczywiście dam znać co zdiagnozowano.
Pozdr.,
Paweł
samochód: Ceed III SW 1.5 T-gdi manual, rocznik 2021, przebieg 15,5kkm.
Dzis po dłuższej jeździe (200 km autostradą) zaobserowalem zjawisko szarpania podczas przyspieszania. Najpierw myślałem, że to jednorazowy wybryk, niestety pojawił się na stałe (podczas kolejnych 200 km efekt się powtarzał). Co się dzieje - podczas przyspieszania na biegach raczej 3-6, z obrotow ok. 2-2,5k/min., przy wciśnięciu gazu do dechy lub do pierwszego oporu pojawia się szarpanie, jakby chwilowe przerwywanie przyspieszenia, trwa to ułamki sekundy. Czasem jest to jednorazowe, a czasem jest to seria szarpnięć. Lekkie odpuszczenie gazu rozwiązuje sprawę. Szarpanie pojawia się jednak przy niemal każdej (2 na 3) próbie dynamicznego przyspieszenia.
Co to może być? Soft? Coś z turbo? Wtryski? Przepustnica?
Na serwis będę się umawiał na koniec tygodnia, oczywiście dam znać co zdiagnozowano.
Pozdr.,
Paweł
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: 1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
To wygląda jak opis zjawiska LSPI.PawelP pisze: ↑08 maja 2022, 20:11 Co się dzieje - podczas przyspieszania na biegach raczej 3-6, z obrotow ok. 2-2,5k/min., przy wciśnięciu gazu do dechy lub do pierwszego oporu pojawia się szarpanie, jakby chwilowe przerwywanie przyspieszenia, trwa to ułamki sekundy. Czasem jest to jednorazowe, a czasem jest to seria szarpnięć. Lekkie odpuszczenie gazu rozwiązuje sprawę.
Re: 1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
....albo zuzyte cewki zaplonowe...Jutrzejszy pisze: ↑08 maja 2022, 21:54To wygląda jak opis zjawiska LSPI.PawelP pisze: ↑08 maja 2022, 20:11 Co się dzieje - podczas przyspieszania na biegach raczej 3-6, z obrotow ok. 2-2,5k/min., przy wciśnięciu gazu do dechy lub do pierwszego oporu pojawia się szarpanie, jakby chwilowe przerwywanie przyspieszenia, trwa to ułamki sekundy. Czasem jest to jednorazowe, a czasem jest to seria szarpnięć. Lekkie odpuszczenie gazu rozwiązuje sprawę.
Re: 1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
Na 99% problem z układem zapłonowym , albo któraś cewka albo świeca
-
- Posty: 481
- Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20
Re: 1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
Sygnalizowane były problemy z wtryskiwaczami..
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
Naprawy powinno się zaczynać od najprostszych rzeczy, czyli przed trasą pewnie było tankowane, więc zużyj wszystko z baku i zatankuj na innej pewnej stacji.
Re: 1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
Kiedyś w jednym z samochodów (jednak nie był to Ceed) miałem podobny problem. Z tym że po jakimś czasie silnik w takich przypadkach zaczął wchodzić nawet w tryb awaryjny. Przyczyną były pogryzione przez kuny kable zapłonowe. Brak izolacji i zwiększona częstotliwość prądu (chodzi bowiem o przyspieszanie) powodowało przeskoki ładunków elektrycznych na obudowę silnika zamiast do świecy. Wystarczyło wymienić kable, żeby problem ten przestał się pojawiać. Polecałbym zatem sprawdzić (przy wyłączonym silniku), czy kable wraz z wtykami nie są nigdzie uszkodzone.
Re: 1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
W moim pierwszym ceedzie 1.6 rocznik 2007, serwis raz "zapomniał" o okresowej wymianie świec przy przeglądzie i miałem podobny problem (lekkie przyduszanie - szarpanie silnika przyspieszaniu od 3 biegu w górę). Ponieważ nie było to bardzo uciążliwe, to zgłosiłem przy następnym przeglądzie i po wymianie świec było już o.k.
Tutaj samochód do okresowej wymiany świec się z pewnością nie kwalifikuje (dopiero 15k przebiegu), ale może w tym rejonie jest źródło problemu.
Tutaj samochód do okresowej wymiany świec się z pewnością nie kwalifikuje (dopiero 15k przebiegu), ale może w tym rejonie jest źródło problemu.
Re: 1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
Wprawdzie przy 1.4 T-GDI z przebiegiem 13 kkm ale objaw identyczny - zauważalny od około 5kkm. W serwisie na razie mnie zbywali. Dostałem generalnie odpowiedź że dopóki się fizycznie nie wysypie nie mają podstaw do solidnej diagnozy problemu. Błędów brak, czepiasz się pan. Kupiony, zatopiony chciałoby się rzec. Będę dalej ich dociskał.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 lip 2020, 21:29
- model samochodu: Ceed lll sw 1,4T 7dct + full
- Lokalizacja: Wawa
Re: 1.5 T-gdi Szarpanie podczas przyspieszania
U mnie przy podobnych objawach wysypała się świeca. Niestety to dość powszechna usterka ze świecami ngk. Jak będziesz dalej jeździł to może świeca dodatkowo zabić cewkę. U mnie nie było problemów z diagnoza bo zapaliło czeka i zapisało błędy. Po wymianie jednej świecy problem nie wrócił. Auto miało przebieg 15 tys. Problem wypadającego zapłonu przez wadliwe świece ngk nie jest tajemnica. Nie dotyczy to tylko kia. Lekarstwo jest proste. Każde inne tylko nie ngk. Ale dopiero po gwarancji bo KMP życzy sobie ngk.