Sprzęgła w 7DCT
Re: Sprzęgła w 7DCT
GTR? Serio Lancer Evo też daleko do cywilnych samochodów, więc pozostaję przy swojej teorii że dobrego, trwałego DCT NIE MA
Re: Sprzęgła w 7DCT
Mógłbym się Tobą zgodzić bo do "cywilnych aut to im daleko" jednak istnieje jeszcze DCT w motocyklach robione BARDZO solidnie od 2010 roku.
Niczego nie reklamując podaje przykład do lektury:
https://motogen.pl/skrzynia-dct-w-motoc ... y-automat/
Używam osobiście i nie ma się do czego przyczepić w zakresie płynności i bezproblemowej jazdy.
Co do aut to coś jest w tym co piszesz bo szanująca się marka samochodów jaka jest Lexus uznała że nigdy nie wejdzie w skrzynie dwusprzęgłowe.
Re: Sprzęgła w 7DCT
DQ250 i DQ500 są pancerne, jeśli tylko ktoś regularnie olej zmienia.
Re: Sprzęgła w 7DCT
Hmmm ok. DSG od VW zaczęła w ogóle nadawać się do jako-tako normalnej jazdy dopiero dobrych kilka lat po wprowadzeniu na rynek. Chociaż do dzisiaj najlepiej działa tylko w samochodach z odpowiednim nadmiarem mocy. Poza tym jeszcze nie słyszałem aby problemy przy ruszaniu i ogólnie sensowne przełączanie biegów przy niskich prędkościach zostały opanowane. Rzeczywiście jeżeli przy co drugim serwisie olejowym silnika wymienisz olej w skrzyni to wytrzyma dłużej, ale przy takim traktowaniu każda skrzynia będzie wieczna.
Każdy może mieć własną opinię w temacie, ja pozostaje przy swojej.
Każdy może mieć własną opinię w temacie, ja pozostaje przy swojej.
Re: Sprzęgła w 7DCT
Tyle że DQ250 i DQ500 to skrzynie z mokrymi sprzęgłami wiec mniej awaryjne niż te suche, ale też miały swoje ostre bolączki. Największym nieporozumieniem VW była skrzynia DSG DQ200 (suche sprzęgła), która wytrzymywała max moment obrotowy 250 Nm. i przebiegi rzędu 100000 km.
"Pancerne" jak piszesz to one nigdy nie były, nie są i nie będą. Począwszy od zimnych lutów w układzie sterowania elektroniką na notorycznych problemach z dwu-masą skończywszy...
Re: Sprzęgła w 7DCT
Przywitam się postem o tej wspaniałem skrzyni
Kia Ceed 1.4 140KM kupiona w 2019r, aktualny przebieg 70tys, od ok 30tys zaczęły się pierwsze sporadyczne poszarpywania w korku itp, z czasem jest coraz gorzej. Kangurki przy ruszaniu są bardzo częste, tak samo jak jakieś głośne zgrzyty - często przy przełączaniu z 1 na 2, często na wsteczny w sytuacji gdy ruszyłem i zaczynam zwalniać. Coś jakby mechanizm "wciskający sprzęgło" wydawał takie odgłosy czy coś. Do tego czasem muli przy ruszaniu - zmieni na 2 od razu i nie reagaguje wciśnięcie gazu przez 2s, albo trzyma sprzęgło jak kursant z L-ką - zmienia na 2 od razu po ruszeniu i ciągnie na "półsprzęgle" aż do 3 biegu (trochę tak jakby to była skrzynia bezstopniowa). Albo wpadnięcie w drgania przy przełączeniu z 1 na 2. Sporo różnych smaczków jest...
ASO oczywiście nic nie widzi Po pierwszych zgłoszeniach poradzili wymianę oleju (zmieniona poniżej 50tys), nic nie pomogło. Następny przegląd nic nie widzą. Kolejny przegląd i zgłaszanie tego samego to wgrali nowe oprogramowanie które miało rozwiązać problem - nic nie pomogło, jest nawet gorzej
Nie wiem co mam robić. Najgorzej nie dzieje się to za każdym razem, czasem działa fajnie przez parę dni, czasem telepie autem za każdym razem w korku, następnego dnia jest ok. Generalnie jest to losowe ale oczywiście nigdy jak jadę do ASO. Już na tyle często to występuje że mocno zastanawiam się na wymianą sprzęgła tylko pytanie czy to coś da - jest sens czy czekać aż coś padnie? Bo chociażby ten zgrzyt to nie wiem czy od sprzęgła, a jak ASO nie widzi problemu to pewnie też nie zasugeruje wymiany innych części...
Dodam że jeżdżę bardzo delikatnie. Wcześniej miałem Golfa z DSG i tam też podobne objawy były tylko tak kilkanaście tysięcy przebiegu później (może dlatego że tamta skrzynia działała tak fatalnie w trybie automatycznym że cały czas jeździłem w trybie manualnym, bo wrzucanie 7 biegu przy 50-55km/h i telepanie całym autem przez niskie obroty doprowadzały mnie do szału). No ale jeździłem z tym telepaniem i nic nie zmieniałem, potem sprzedałem auto i wiem że do 130tys przebiegu jeździło tak samo aż się skrzynia nie rozpadła
Przy okazji ktoś poleci serwis w Krakowie który cokolwiek potrafi zdiagnozować poza standardowym mówieniem że oni nic nie widzą?
Kia Ceed 1.4 140KM kupiona w 2019r, aktualny przebieg 70tys, od ok 30tys zaczęły się pierwsze sporadyczne poszarpywania w korku itp, z czasem jest coraz gorzej. Kangurki przy ruszaniu są bardzo częste, tak samo jak jakieś głośne zgrzyty - często przy przełączaniu z 1 na 2, często na wsteczny w sytuacji gdy ruszyłem i zaczynam zwalniać. Coś jakby mechanizm "wciskający sprzęgło" wydawał takie odgłosy czy coś. Do tego czasem muli przy ruszaniu - zmieni na 2 od razu i nie reagaguje wciśnięcie gazu przez 2s, albo trzyma sprzęgło jak kursant z L-ką - zmienia na 2 od razu po ruszeniu i ciągnie na "półsprzęgle" aż do 3 biegu (trochę tak jakby to była skrzynia bezstopniowa). Albo wpadnięcie w drgania przy przełączeniu z 1 na 2. Sporo różnych smaczków jest...
ASO oczywiście nic nie widzi Po pierwszych zgłoszeniach poradzili wymianę oleju (zmieniona poniżej 50tys), nic nie pomogło. Następny przegląd nic nie widzą. Kolejny przegląd i zgłaszanie tego samego to wgrali nowe oprogramowanie które miało rozwiązać problem - nic nie pomogło, jest nawet gorzej
Nie wiem co mam robić. Najgorzej nie dzieje się to za każdym razem, czasem działa fajnie przez parę dni, czasem telepie autem za każdym razem w korku, następnego dnia jest ok. Generalnie jest to losowe ale oczywiście nigdy jak jadę do ASO. Już na tyle często to występuje że mocno zastanawiam się na wymianą sprzęgła tylko pytanie czy to coś da - jest sens czy czekać aż coś padnie? Bo chociażby ten zgrzyt to nie wiem czy od sprzęgła, a jak ASO nie widzi problemu to pewnie też nie zasugeruje wymiany innych części...
Dodam że jeżdżę bardzo delikatnie. Wcześniej miałem Golfa z DSG i tam też podobne objawy były tylko tak kilkanaście tysięcy przebiegu później (może dlatego że tamta skrzynia działała tak fatalnie w trybie automatycznym że cały czas jeździłem w trybie manualnym, bo wrzucanie 7 biegu przy 50-55km/h i telepanie całym autem przez niskie obroty doprowadzały mnie do szału). No ale jeździłem z tym telepaniem i nic nie zmieniałem, potem sprzedałem auto i wiem że do 130tys przebiegu jeździło tak samo aż się skrzynia nie rozpadła
Przy okazji ktoś poleci serwis w Krakowie który cokolwiek potrafi zdiagnozować poza standardowym mówieniem że oni nic nie widzą?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2024, 19:30 przez pawelk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
- model samochodu: Xceed
Re: Sprzęgła w 7DCT
W którym serwisie w krakowie nie widzą problemu?pawelk pisze: ↑25 mar 2024, 17:17 Przywitam się postem o tej wspaniałem skrzyni
Kia Ceed 1.4 140KM kupiona w 2019r, aktualny przebieg 70tys, od ok 30tys zaczęły się pierwsze sporadyczne poszarpywania w korku itp, z czasem jest coraz gorzej. Kangurki przy ruszaniu są bardzo częste, tak samo jak jakieś głośne zgrzyty - często przy przełączaniu z 1 na 2, często na wsteczny w sytuacji gdy ruszyłem i zaczynam zwalniać. Coś jakby mechanizm "wciskający sprzęgło" wydawał takie odgłosy czy coś. Do tego czasem muli przy ruszaniu - zmieni na 2 od razu i nie reagaguje wciśnięcie gazu przez 2s, albo trzyma sprzęgło jak kursant z L-ką - zmienia na 2 od razu po ruszeniu i ciągnie na "półsprzęgle" aż do 3 biegu (trochę tak jakby to była skrzynia bezstopniowa).
ASO oczywiście nic nie widzi Po pierwszych zgłoszeniach poradzili wymianę oleju (zmieniona poniżej 50tys), nic nie pomogło. Następny przegląd nic nie widzą. Kolejny przegląd i zgłaszanie tego samego to wgrali nowe oprogramowanie które miało rozwiązać problem - nic nie pomogło, jest nawet gorzej
Nie wiem co mam robić. Najgorzej nie dzieje się to za każdym razem, czasem działa fajnie przez parę dni, czasem telepie autem za każdym razem w korku, następnego dnia jest ok. Generalnie jest to losowe ale oczywiście nigdy jak jadę do ASO. Już na tyle często to występuje że mocno zastanawiam się na wymianą sprzęgła tylko pytanie czy to coś da - jest sens czy czekać aż coś padnie? Bo chociażby ten zgrzyt to nie wiem czy od sprzęgła, a jak ASO nie widzi problemu to pewnie też nie zasugeruje wymiany innych części...
Dodam że jeżdżę bardzo delikatnie. Wcześniej miałem Golfa z DSG i tam też podobne objawy były tylko tak kilkanaście tysięcy przebiegu później (może dlatego że tamta skrzynia działała tak fatalnie w trybie automatycznym że cały czas jeździłem w trybie manualnym, bo wrzucanie 7 biegu przy 50-55km/h i telepanie całym autem przez niskie obroty doprowadzały mnie do szału). No ale jeździłem z tym telepaniem i nic nie zmieniałem, potem sprzedałem auto i wiem że do 130tys przebiegu jeździło tak samo aż się skrzynia nie rozpadła
Przy okazji ktoś poleci serwis w Krakowie który cokolwiek potrafi zdiagnozować poza standardowym mówieniem że oni nic nie widzą?
Spróbuj tutaj Wąwozowa 30BA, 31-752 Kraków
Re: Sprzęgła w 7DCT
RM Filipowicz, ale z tego co czytam to chyba Kia ma ogólnie problem z autoryzowanymi serwisami...
póki gwarancja to jeszcze niestety muszę znaleźć inne ASO, ale na przyszłość przyda się na pewno, dzięki
Ostatnio zmieniony 25 mar 2024, 19:33 przez pawelk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
- model samochodu: Xceed