Jakieś problemy z 7DCT?

forum użytkowników modelu Ceed
Manitou321
Posty: 5
Rejestracja: 23 gru 2023, 18:34

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Manitou321 »

Czy oni tutaj zabijają dct? Czy może w US mają kinetyka?https://youtu.be/oTxOtEGbI5c?si=cWIp2ukloZQWxnyN
QRST
Posty: 106
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: QRST »

Manitou321 pisze: 24 gru 2023, 13:30 Czy oni tutaj zabijają dct? Czy może w US mają kinetyka?https://youtu.be/oTxOtEGbI5c?si=cWIp2ukloZQWxnyN
8-speed automatic SHIFTRONIC - Mokre sprzęgła.
https://www.youtube.com/watch?v=Nlp4F-L3ECg
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Jutrzejszy »

Manitou321 pisze: 24 gru 2023, 02:31 Właśnie widzę, że miękkie hybrydy mają DCT a klasyczne hybrydy mają 6AT { hydrokinetyczne)
Np. Niro hybrydowe (HEV) ma skrzynię dwusprzęgłową (DCT6).
I na forum Niro jest zero problemów ze sprzęgłami.
Pangenitor
Posty: 113
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Pangenitor »

Jutrzejszy pisze: 26 gru 2023, 14:45
Manitou321 pisze: 24 gru 2023, 02:31 Właśnie widzę, że miękkie hybrydy mają DCT a klasyczne hybrydy mają 6AT { hydrokinetyczne)
Np. Niro hybrydowe (HEV) ma skrzynię dwusprzęgłową (DCT6).
I na forum Niro jest zero problemów ze sprzęgłami.
A wziąłeś pod uwagę, jak działa hybryda? Tam gdzie DCT najwięcej dostaje po d....(ruszanie, jazda w koku itp) to w hybrydach odwalają silniki elektryczne i dla tego nie ma problemu.
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Jutrzejszy »

Pangenitor pisze: 26 gru 2023, 18:46 A wziąłeś pod uwagę, jak działa hybryda? Tam gdzie DCT najwięcej dostaje po d....(ruszanie, jazda w koku itp) to w hybrydach odwalają silniki elektryczne i dla tego nie ma problemu.
Właśnie to samo napisałem kilka postów wcześniej:
viewtopic.php?p=92416#p92416
Manitou321
Posty: 5
Rejestracja: 23 gru 2023, 18:34

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Manitou321 »

Jesteście w błędzie xD miękka hybryda działa w bloku silnika i moment przechodzi przez skrzynie i sprzęgła na koła.
Lunar GT
Posty: 1136
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Lunar GT »

Manitou321 pisze: 26 gru 2023, 22:37 miękka hybryda
Miękka hybryda to nie hybryda.
Willi
Posty: 48
Rejestracja: 29 maja 2022, 23:27
model samochodu: Kia Sportage

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Willi »

Jutrzejszy pisze: 23 gru 2023, 13:12 Obecnie francuzy to dobre samochody, pod warunkiem że mają silnik inny niż 1.2 Puretech który jest katastrofą samą w sobie (zdecydowanie najmniej trwały silnik na rynku).
Skrzynie dwusprzęgłowe z suchymi sprzęgłami, to nie są konstrukcje przeznaczone do użytkowania przez setki tysięcy kilometrów, którym wystarcza sama wymiana oleju. Dotyczy wszystkich producentów, a nie tylko Kia.
Jeśli na więcej niż 10 lat, to odradzam Toyotę ze względu na mocno rdzewiejące podwozie (nie nadwozie!) - obecnie nie ma marki która bardziej rdzewieje. Ale fakt, skrzynie e-CVT (nie mylić z CVT!) są ekstremalnie wytrzymałe.
Oczywiście szanuję zdanie każdego użytkownika na tym forum, również Twoje i w wielu aspektach masz racje, jednak nie mogę się zgodzić z tymi francuzami bo to że to "dobre samochody" to już słyszę od lat że każda nowa generacje to już będzie ta dobra... Ciekawostką od lat jest to że największy rynek samochodowy świata czyli Ameryka północna z tego co wiem jakoś nie sprowadza francuskich samochodów przynajmniej ja tam takich nie widziałem (być może w Kanadzie jeżdżą, ale też tam nie widziałem)

Suche skrzynie dwu-sprzęgłowe to porażka wszędzie dlatego szanująca się marka taka jak Kia nie powinna w to wchodzić - stąd jest ten wątek.
Mokre sprzęgła to już inna bajka patrz - Honda, Nissan, Mitsubishi i podobno nowy 8 biegowy DCT Kia tylko na USA... ;-)

Rdzewiejące podwozie dotyczy wielu marek po 10-15 latach Toyota na pewno tutaj nie przoduje jednak jak ktoś chce trzymać samochód 10 lat to jakim problemem jest zabezpieczyć podwozie Bitexem samemu lub zlecić to warsztatowi za 1000-1500 zł i mieć spokój na wiele lat?

Sorry za offtop z tą Toyotą, proponuje powrót do bohatera forum czyli KIA DCT
Awatar użytkownika
colins
Posty: 231
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: colins »

Zanim wrócimy do KIA DCT, to chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że wymieniony przez Ciebie Nissan i Mitsubishi, stawianie jakoby za wzór bezawaryjności, to obecnie również niemal "francuzy", czerpiące pomysły garściami z nikogo innego tylko z Renault (należą właśnie do grupy Renault), z silnikami i skrzyniami biegów włącznie. :)
Pangenitor
Posty: 113
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Pangenitor »

colins pisze: 28 gru 2023, 21:01 Zanim wrócimy do KIA DCT, to chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że wymieniony przez Ciebie Nissan i Mitsubishi, stawianie jakoby za wzór bezawaryjności, to obecnie również niemal "francuzy", czerpiące pomysły garściami z nikogo innego tylko z Renault (należą właśnie do grupy Renault), z silnikami i skrzyniami biegów włącznie. :)
W tych autach akurat jeżeli chodzi o skrzynie automatyczne, to w większości są to japońskie skrzynie AISIN hydrokinetyki, chyba jedne z najlepszych na rynku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”