Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
Re: Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
Niestety problem powrócił i czasami jest na tyle dokuczliwy że odechciewa się jeździć...
Re: Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
Kolega niegdyś w wektrze miał maglownice strzeloną, jak dał lekko w prawo to auto do prawego i analogicznie w lewo. Ale to było stare wyeksploatowane auto .
Re: Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
Możesz jeszcze spróbować te dwa krzyżaki przesmarowac olejem np taki jak do maszyn do szycia czy takim 3w1,smarowalem i to też pomaga,jakiś chłopak na USA Hyundai forum tak robił i przechodziło,tyle co mogę pomóc,więcej już niewiem,a serwis mówi że nie widzi problemu i nie chcą pomagać a szkoda bo to ich zas.... obowiązek,pozdo
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 wrz 2019, 09:50
- model samochodu: KIA Optima GT SW
Re: Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
Może powinieneś eskalować problem do KMP? Albo gdzieś po FB?
Re: Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
U mnie też powyżej 130 140 zaczyna ściągać w prawo.
Re: Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
Też miałem taki problem dopiero teraz jak koniec gwarancji napisałem mailla do Kia Polska i po interwencji usunęli 2 usterki, które nie mogli przez rok.
1. Właśnie problem z blokowaniem kierownicy taki objaw jak gdyby na chwilę magnes przytrzymywał kierownice- podobno przesmarowali wszystko i poustawiali kąty i jak ręką odjął prowadzi się jak nowy samochód.
2. Problem z zapłonem, co któryś tam raz - nagrywałem filmiki i przesłałem do serwisu, oprócz tego miałem szczęście że mechanikowi w serwisie też tak się przytrafiło że musiał długo kręcić bo nie odpalał i w końcu opanowali podobno imobilajzer blokował zapłon i trzeba było dłużej kręcić.
Myślę że bez interwencji Kia Polska olali by temat jak robili przez rok tylko podłączali pod komp nie ma błędów i do domu niech Pan jeździ aż coś wyskoczy.
1. Właśnie problem z blokowaniem kierownicy taki objaw jak gdyby na chwilę magnes przytrzymywał kierownice- podobno przesmarowali wszystko i poustawiali kąty i jak ręką odjął prowadzi się jak nowy samochód.
2. Problem z zapłonem, co któryś tam raz - nagrywałem filmiki i przesłałem do serwisu, oprócz tego miałem szczęście że mechanikowi w serwisie też tak się przytrafiło że musiał długo kręcić bo nie odpalał i w końcu opanowali podobno imobilajzer blokował zapłon i trzeba było dłużej kręcić.
Myślę że bez interwencji Kia Polska olali by temat jak robili przez rok tylko podłączali pod komp nie ma błędów i do domu niech Pan jeździ aż coś wyskoczy.
Kia Optima 2012r. "L" Sedan 2.0 Pb Automat
Re: Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
Witam, miałem ten sam problem i prawie jest zażegnany.
U mnie wyglądało to tak, że strasznie mi ściągało auto i słyszałem tarcie hamulców, więc zgłaszałem do servisu kilka razy: za pierwszym razem ponoć odpowietrzyli mi hamulce i przez drogę do domu ok. 3km było ok, za drugim razem dalej nie słuchali jak mówiłem o nie odbijajacych tłoczkach i wymienili tarcze z klockami bo były zjechane (przez nie odbijanie tłoczków) choć nie obejmuje tego gwarancja. Jeżdżę miesiąc dalej mi coś trze choć nie jak dawniej i będę z nimi walczył o to.
Ale też drugą sprawa kazali zrobić zbieżność bo przez autonomiczne zawieszenie wymaga być sprawdzana częściej. Ustawiłem laserowo i jeżdżę powyżej 200km/h bez korygowania.
U mnie wyglądało to tak, że strasznie mi ściągało auto i słyszałem tarcie hamulców, więc zgłaszałem do servisu kilka razy: za pierwszym razem ponoć odpowietrzyli mi hamulce i przez drogę do domu ok. 3km było ok, za drugim razem dalej nie słuchali jak mówiłem o nie odbijajacych tłoczkach i wymienili tarcze z klockami bo były zjechane (przez nie odbijanie tłoczków) choć nie obejmuje tego gwarancja. Jeżdżę miesiąc dalej mi coś trze choć nie jak dawniej i będę z nimi walczył o to.
Ale też drugą sprawa kazali zrobić zbieżność bo przez autonomiczne zawieszenie wymaga być sprawdzana częściej. Ustawiłem laserowo i jeżdżę powyżej 200km/h bez korygowania.
Re: Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
Wiatm.
Jeżdżę Optimą L 1.6 CRDi 7CDT od listopada. Aktualnie mam przejechane 13k km. Jazda mieszana, drogi krajowe, autostrady, miasto. Przesiadłem się z Forda Mondeo MK5 2015 rok. Moje odczucia są następujące:
1. Układ kierowniczy to jest dramat. Auto powyżej 130 km/h zachowuje się tak jakby chciało wyskoczyć z pasa ruchu. Leci to w lewo, to w prawo. Jest to nerwowe pływanie. Cały czas czuje się jakbym musiał trafiać w pas. Uprzedzam pytania LKA czasem włączony, czasem nie. To bez znaczenia, bo walka jest zawsze. W mieście i na trasach krajowych ciężko wjechać w zakręt bez najechania na linię.Mam za sobą ponad 500k kilometrów w różnych autach i czegoś takiego nie odnotowalem w żadnym. Mondeo przy tym był jak bolid. Jechał na wprost nieczuły na podmuchy boczne, nie pływał, każdy mój ruch czułem na kołach, a tu tak niby ja prowadzę, ale zaufania nie mam.
2. Światła, temat wałkowany i wałkowany. Po zmianach świecą. Nie jest to jednak liga światowa, a żarówka w kierunkach, to żart.
3. Hałas. O ile w jeździe po mieście jest ok. W trasie do też, to na autostradzie powyżej 140 jest już nieprzyjemnie.
4. Radio. Mam pakiet tech + nav. Ten Harman Kardon to na radiu brzmi jak zestaw z Fiata Pandy w standardzie. Na kablu AA i Spotify jest ok, ale szału nie robi.
Reasumując, dziś grałbym Mondeo
Jeżdżę Optimą L 1.6 CRDi 7CDT od listopada. Aktualnie mam przejechane 13k km. Jazda mieszana, drogi krajowe, autostrady, miasto. Przesiadłem się z Forda Mondeo MK5 2015 rok. Moje odczucia są następujące:
1. Układ kierowniczy to jest dramat. Auto powyżej 130 km/h zachowuje się tak jakby chciało wyskoczyć z pasa ruchu. Leci to w lewo, to w prawo. Jest to nerwowe pływanie. Cały czas czuje się jakbym musiał trafiać w pas. Uprzedzam pytania LKA czasem włączony, czasem nie. To bez znaczenia, bo walka jest zawsze. W mieście i na trasach krajowych ciężko wjechać w zakręt bez najechania na linię.Mam za sobą ponad 500k kilometrów w różnych autach i czegoś takiego nie odnotowalem w żadnym. Mondeo przy tym był jak bolid. Jechał na wprost nieczuły na podmuchy boczne, nie pływał, każdy mój ruch czułem na kołach, a tu tak niby ja prowadzę, ale zaufania nie mam.
2. Światła, temat wałkowany i wałkowany. Po zmianach świecą. Nie jest to jednak liga światowa, a żarówka w kierunkach, to żart.
3. Hałas. O ile w jeździe po mieście jest ok. W trasie do też, to na autostradzie powyżej 140 jest już nieprzyjemnie.
4. Radio. Mam pakiet tech + nav. Ten Harman Kardon to na radiu brzmi jak zestaw z Fiata Pandy w standardzie. Na kablu AA i Spotify jest ok, ale szału nie robi.
Reasumując, dziś grałbym Mondeo
Re: Optima - problem z kierowaniem przy większej prędkości
Polecam skontrolować zbieżność.
Ja jeżdżę głównie w trasie i wiem że to bardzo niepoprawnie, ale w zasadzie mam opartą tylko jedną rękę na kierownicy (głównie po to żeby LKA sie nie rozłączał), a auto prowadzi się prawie same.
Nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Jak wrzuciłem zimowki to odrobinę mnie ściągało w jedną stronę to zamieniłem przód z tyłem i auto jedzie jak po sznurku.
Ja jeżdżę głównie w trasie i wiem że to bardzo niepoprawnie, ale w zasadzie mam opartą tylko jedną rękę na kierownicy (głównie po to żeby LKA sie nie rozłączał), a auto prowadzi się prawie same.
Nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Jak wrzuciłem zimowki to odrobinę mnie ściągało w jedną stronę to zamieniłem przód z tyłem i auto jedzie jak po sznurku.