Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Nie tracisz gwarancji. Tymbardziej, że lejesz olej który lepiej chroni silnik przed zużyciem. 0W20 służy do obniżenia spalania i emisji - kosztem silnika. Jedyne zastrzeżenia co do oleju ASO może mieć w kwestii specyfikacji dla GPF i LSPI. Jest już kilka olejów 5W30 spełniających te normy.
*min. API SN PLUS - najlepiej API SP RC
*min. GM dexos 1 gen 2 - najlepiej dexos 1 gen 3 oraz ILSAC GF-6A
*min. API SN PLUS - najlepiej API SP RC
*min. GM dexos 1 gen 2 - najlepiej dexos 1 gen 3 oraz ILSAC GF-6A
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 15 sty 2022, 17:45
- model samochodu: kia stonic
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Wymieniłem po 1600km na Millers 0W20 . Pytałem w ASO o popularny na forach olej 5W30. Odpowiedz kierownika serwisu była cyt. Dla naszej strefy klimatycznej jest olej 0W20. Olej 5W30 stosujemy jako zamiennik gdy nie mamy oleju 0W20. Do książki wpisano wymiana oleju Millers 0W20 dostarczony przez klienta . Nie będę tego komentował bo się nie znam. Mechanik którego mam w rodzinie stwierdził że olej który kupiłem jest bardzo dobry wysokiej klasy. Wymiana była w samochodzie KIA Stonic 7DCT 100km
- MJRegul
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 lip 2021, 11:55
- model samochodu: MY2022 CEED BL 1.5T-GDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Mamy gdzies jakieś oficjalne info o tym? Pytam bo sam bym wolal 5W30 jako uniwersalne oleum na nasze warunki.dam9an pisze: ↑08 kwie 2023, 22:47Jeżeli aso by zalalo 5w30 to kia Polska stwierdzila że gwarancja dalej obowiazujeMJRegul pisze: ↑08 kwie 2023, 19:10powiedz to ASO jak uwalą ci gwarancję, ze 5W30 jest lepszeramzes1508@wp.pl pisze: ↑08 kwie 2023, 15:47 Czytam i nie wierzę w to co czytam. Olej 0 w 20 jest ok ale lepszy bedzie 5 w 30 spłeniajacy normę nowoczesnych silników .Ludzie nie dajcie sie zawariowac?
sam bez oka ASO mozesz 5W30 zalac ale na wizycie serwisowej i tak ci zaleją 0W20 albo tracisz gware
Gdzies czytalem ze w kilku krajach ten sam silnik (tez z filtrem?) ma w specyfikacjivolej 5W30 wlasnie.
Na 101% to taki sam silnik z takimi samymi kanałami olejowymi itd?
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Przecież jest w instrukcji. Bliski Wschód ma m.in. 5W30
. https://instrukcje-obslugi.hyundai.pl/P ... index.html
. https://instrukcje-obslugi.hyundai.pl/P ... index.html
Re: Olej do 1.5 T-GDI
To może ja dorzucę ognia do rozgrzanego oleju. Nie ma co się doktoryzować i kombinować z ultra-hiper-super najlepszymi olejami, nie jest to silnik używany w motorsporcie. Lać co ASO daje, ważniejsza jest regularna wymiana smarowidła (10, max 15tys - chwała producentowi, ze już nie maja interwałów co 30tys) niż to czy olej jest dobry, czy super ekstra dobry. ASO przecież nie leje nam żadnego totalnego badziewia z półki w Tesco, tylko spełniający normy olej. Problem na który bym zwrócił uwagę to rozcieńczanie oleju benzyna które to lubi występować w nowych wozach z GPF.
O, bliski wschód, to faktycznie taki sam klimat jak w Europie centralnej. To po co tam się na wakacje lata, jak u nas takie same warunki
O, bliski wschód, to faktycznie taki sam klimat jak w Europie centralnej. To po co tam się na wakacje lata, jak u nas takie same warunki
- gisio
- Posty: 531
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Amen!mcy pisze: ↑15 kwie 2023, 10:19 To może ja dorzucę ognia do rozgrzanego oleju. Nie ma co się doktoryzować i kombinować z ultra-hiper-super najlepszymi olejami, nie jest to silnik używany w motorsporcie. Lać co ASO daje, ważniejsza jest regularna wymiana smarowidła (10, max 15tys - chwała producentowi, ze już nie maja interwałów co 30tys) niż to czy olej jest dobry, czy super ekstra dobry. ASO przecież nie leje nam żadnego totalnego badziewia z półki w Tesco, tylko spełniający normy olej. Problem na który bym zwrócił uwagę to rozcieńczanie oleju benzyna które to lubi występować w nowych wozach z GPF.
O, bliski wschód, to faktycznie taki sam klimat jak w Europie centralnej. To po co tam się na wakacje lata, jak u nas takie same warunki
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Producent nawrt idzie o krok dalej i karze wymieniac olej co 7500 km jezeli auto jest uzywane w ciezkich warunkach.mcy pisze: ↑15 kwie 2023, 10:19 To może ja dorzucę ognia do rozgrzanego oleju. Nie ma co się doktoryzować i kombinować z ultra-hiper-super najlepszymi olejami, nie jest to silnik używany w motorsporcie. Lać co ASO daje, ważniejsza jest regularna wymiana smarowidła (10, max 15tys - chwała producentowi, ze już nie maja interwałów co 30tys) niż to czy olej jest dobry, czy super ekstra dobry. ASO przecież nie leje nam żadnego totalnego badziewia z półki w Tesco, tylko spełniający normy olej. Problem na który bym zwrócił uwagę to rozcieńczanie oleju benzyna które to lubi występować w nowych wozach z GPF.
O, bliski wschód, to faktycznie taki sam klimat jak w Europie centralnej. To po co tam się na wakacje lata, jak u nas takie same warunki
Europa to nie bliski wschód ale nie zapominajmy ze w Ruropie glowne skrzypce gra emisja spalin i jej wypróbowane normy. Dlatego nie do konca ufam producentowi.
@MJRegul napisz do kia polska
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Ale to może warto jakieś argumenty dorzucić do rozmowy, jak pomiar temperatury i ciśnienia oleju w danych warunkach. Gdybanie zostawmy filozofom.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Jak tam temat olejów.
Ktos napisze o odczuciach po wlaniu innego oleju niz total? Jakas roznica w pracy silnika?
Ktos napisze o odczuciach po wlaniu innego oleju niz total? Jakas roznica w pracy silnika?
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Mogę dodać, że byłem ostatnio na pierwszej wymianie oleju. Wcześniej pierwsza wymiana oleju była ze względu na tzw. dotarcie silnika po 2000km. Wówczas w Belgii zalane było 5w30, teraz przy 12000km na przeglądzie zalano oryginał KIA 0w20 bo taki ma być wg serwisu i książki. Sam już się zaczynam zastanawiać jaki ma być i co defacto jest lane jako oryginał KIA. W Hyundaiu do tych silników leją również 0w20 i używają Shella. Do i30N leją 0w30 ze względu na wiadomo co
Po wymianie, może to subiektywne odczucie, ale wydaje się że auto pali mniej. Na trasie z Bukowiny do Nowego Sącza przy w miarę delikatnej jeździe udało się osiągnąć spalanie wg komputera 4,4l. Jednak bardziej mnie drażni, że olej po 100km od wymiany zrobił się ciemniejszy, ale ponoć taka przypadłość turbo benzyn z bezpośrednim wtryskiem.
Po wymianie, może to subiektywne odczucie, ale wydaje się że auto pali mniej. Na trasie z Bukowiny do Nowego Sącza przy w miarę delikatnej jeździe udało się osiągnąć spalanie wg komputera 4,4l. Jednak bardziej mnie drażni, że olej po 100km od wymiany zrobił się ciemniejszy, ale ponoć taka przypadłość turbo benzyn z bezpośrednim wtryskiem.