Mam wrażenie, że grupa kolegów próbuje udowodnić, że silnik 1,2 MPI, 84KM, 121 Nm, ma lepsze parametry niż 1,0 t-gdi 120 KM, 171Nm. Powtórzę jeszcze raz, że miałem przez kilka lat auto 1.4, 83KM i 119Nm i nawet dla mojej żony był to dramat.mstrum pisze: ↑29 lip 2020, 11:23A o ile skrócę o 2 sekundy? Jeżeli tak, to to samo zrobię z 1,0 manualem i dojdę do 9,6 sekundy (7,8 nie osiągnę jak w DCT bo to dwusprzęgłówka zmieniająca biegi w ułamku sekundy). Mamy więc 18,6 sekundy vs 9,6 sekundy a więc dalej kosmos.kon pisze: ↑29 lip 2020, 10:32Bo skoro umawiamy się na test "elastyczności", czyli przyspieszenia na zadanym (najczęściej czwartym) biegu, to trzeba mieć na uwadze że czym innym jest czwarty bieg w skrzyni 5, 6 czy 7 biegowej. Inne ma przełożenie i stosuje się go przy troche innych prędkościach. A hitem jest test na zadanym biegu w automacie, któremu pozwalamy zmieniać biegi..
Jedyne sensowne porównanie to po prostu przyspieszenie (sprint) w danym zakresie (80-120), dobierając biegi tak żeby było najszybciej.
Jeśli w powyższym zestawieniu samochodów, zaczniesz używać drąga i zmieniać biegi, to wyniki manuali znacznie sie polepszą.
I oczywiście największą poprawę (względna i bezwzględną) zanotuje...... silnik wolnossący.
Tak, jak zaczniesz zmianać biegi (czyt.: zredukujesz) to te 20s znacznie skrócisz. Jak ktoś zabiera się do wyprzedzania z prędkości 80km/h małym miejskim autkiem na czwartym biegu, to krzyż na drogę.
Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Rio z silnikiem 1.2 robi sprint 80-120 w około 10s.
Dolicz sobie trochę z uwagi na większą budę Stonica i myślę że w 12s się zmieścisz bez problemu.
Dociera w końcu bezsens tej "elastyczności" z katalogu?
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Na jakiej podstawie ten twój szacunek?
Bo 1.2 jedzie tak:
https://youtu.be/7JmC98pxnwM
Jak bardzo poprosisz, to mogę osobiście nagrać taki test, bo w domu takie Rio.
Bo 1.2 jedzie tak:
https://youtu.be/7JmC98pxnwM
Jak bardzo poprosisz, to mogę osobiście nagrać taki test, bo w domu takie Rio.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
I jak rozumiem, że jak tym swoim RIO jeździsz na co dzień to przy każdym wyprzedzaniu wkręcasz się na 5 - 6 tyś obrotów, żeby sprawnie wyprzedzić i hałas Ci nie przeszkadza? OK test jest test i w związku z tym jestem ciekawy takiego testu dla 1,0 120KM.kon pisze: ↑29 lip 2020, 12:36 Na jakiej podstawie ten twój szacunek?
Bo 1.2 jedzie tak:
https://youtu.be/7JmC98pxnwM
Jak bardzo poprosisz, to mogę osobiście nagrać taki test, bo w domu takie Rio.
A tu jeden z komentarzy do testu:
"Przyspieszenie ok, elastyczność szczególnie na piątym biegu beznadziejna. Maksymalny moment obrotowy położony jest wysoko stąd problem. Dzięki, że znalazłem ten filmik. Trzeba jednak 1.4 szukać lub 1.0 t"
Znalazłem 1,0 t-gdi 120 KM 6,14 sekundy, a 100 KM 6,5 sekundy
Ostatnio zmieniony 29 lip 2020, 13:05 przez mstrum, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Ty ciągle nie rozumiesz o co chodzi.
Wynik z katalogu dla 1.0 DCT to właśnie taki sprint na maxa (bo skrzynia redukuje i goni silnik na wysokie obroty).
Natomiast dla manuali te wyniki to jazda na wysokim, ustalonym biegu.
PORÓWNYWANIE TYCH WARTOŚCI NIE MA SENSU, BO TO KOMPLETNIE INNY TEST.
Tak, 1.2 jest najsłabszy i najwolniejszy z tego zestawienia. Ale nie tak słaby jak sugeruje to idiotyczne zestawienie w katalogu.
(8s vs 20s).
Ja tym Rio na codzień nie jeżdżę, ale tak - jak wyprzedzam to raczej redukuje bieg i ciągnę obroty wysoko, żeby zrobić to sprawnie.
I ten wynik dla 1.0 DCT jest tak właśnie zrobiony.
Wynik z katalogu dla 1.0 DCT to właśnie taki sprint na maxa (bo skrzynia redukuje i goni silnik na wysokie obroty).
Natomiast dla manuali te wyniki to jazda na wysokim, ustalonym biegu.
PORÓWNYWANIE TYCH WARTOŚCI NIE MA SENSU, BO TO KOMPLETNIE INNY TEST.
Tak, 1.2 jest najsłabszy i najwolniejszy z tego zestawienia. Ale nie tak słaby jak sugeruje to idiotyczne zestawienie w katalogu.
(8s vs 20s).
Ja tym Rio na codzień nie jeżdżę, ale tak - jak wyprzedzam to raczej redukuje bieg i ciągnę obroty wysoko, żeby zrobić to sprawnie.
I ten wynik dla 1.0 DCT jest tak właśnie zrobiony.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Zwracam honor ale też znalazłem inny test i jak poprawiłem wyżej 1,0 to 6,14 sekundy, a to pozwala podczas wyprzedzania nie redukować tak mocno aby uzyskać żądane przyśpieszenie. U mnie i tak robi to automat i dla sprawnego wyprzedzania wciskam mocniej gaz biegi się redukują ale dochodzę do maks 4 tyś a wrażenie wciskania w fotel już się pojawia.kon pisze: ↑29 lip 2020, 12:59 Ty ciągle nie rozumiesz o co chodzi.
Wynik z katalogu dla 1.0 DCT to właśnie taki sprint na maxa (bo skrzynia redukuje i goni silnik na wysokie obroty).
Natomiast dla manuali te wyniki to jazda na wysokim, ustalonym biegu.
PORÓWNYWANIE TYCH WARTOŚCI NIE MA SENSU, BO TO KOMPLETNIE INNY TEST.
Tak, 1.2 jest najsłabszy i najwolniejszy z tego zestawienia. Ale nie tak słaby jak sugeruje to idiotyczne zestawienie w katalogu.
(8s vs 20s).
Ja tym Rio na codzień nie jeżdżę, ale tak - jak wyprzedzam to raczej redukuje bieg i ciągnę obroty wysoko, żeby zrobić to sprawnie.
I ten wynik dla 1.0 DCT jest tak właśnie zrobiony.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Ale już 11,9 sekundy do 22,4 sekundy porównać można bo te wartości obydwie dla manuala. To również oznacza, że ten sam wynik w 1,0 otrzymuję bez redukcji podczas gdy w 1,2 muszę redukować i piłować silnik do 5 - 6 tyś obr/min.kon pisze: ↑29 lip 2020, 12:59 Ty ciągle nie rozumiesz o co chodzi.
Wynik z katalogu dla 1.0 DCT to właśnie taki sprint na maxa (bo skrzynia redukuje i goni silnik na wysokie obroty).
Natomiast dla manuali te wyniki to jazda na wysokim, ustalonym biegu.
PORÓWNYWANIE TYCH WARTOŚCI NIE MA SENSU, BO TO KOMPLETNIE INNY TEST.
Tak, 1.2 jest najsłabszy i najwolniejszy z tego zestawienia. Ale nie tak słaby jak sugeruje to idiotyczne zestawienie w katalogu.
(8s vs 20s).
Ja tym Rio na codzień nie jeżdżę, ale tak - jak wyprzedzam to raczej redukuje bieg i ciągnę obroty wysoko, żeby zrobić to sprawnie.
I ten wynik dla 1.0 DCT jest tak właśnie zrobiony.
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Tak, to zdecydowanie ma więcej sensu (choć skrzynia 5 vs. 6 biegów tutaj też ma wplyw).
Tu się ukazuje różnica między wolnossacymi, a doładowanym silnikami. Kiedyś ta elastyczność utożsamiana była z dieslem. Teraz do ludzi dociera, że to nie diesel, ale turbo robi robotę.
Tu się ukazuje różnica między wolnossacymi, a doładowanym silnikami. Kiedyś ta elastyczność utożsamiana była z dieslem. Teraz do ludzi dociera, że to nie diesel, ale turbo robi robotę.
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Może (zamiast uporczywie pisać o wyższości świąt WN nad BN) wrócicie do tematu i napiszecie jakie macie przebiegi użytkując wymieniony w tytule tematu silnik? Czym większe przebiegi bez awarii, tym bardziej spokojny będzie założyciel tematu.