Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Witam,
Jako że różne tematy przeplatają się w temacie o tej wersji silnika postanowiłem założyć osobny temat.
Tak więc u mnie od zakupu (Dziś 16kkm) występują dwa cholernie irytujące problemy w mojej kiance
1. Szarpanie, które serwis zdiagnozował jako wypadanie zapłonu. Występuje najczęściej przy jeździe spokojnej/średnio agresywnej. Objawia się jako nierówna praca silnika i nie raz nawet trzepaniem budą do przodu i do tyłu.
2. Dziura przy przyspieszaniu w okolicach 2500-3000rpm. Tutaj żeby problem wystąpił muszę trochę bardziej docisnąć gaz (jeżdżę w trybie comfort)
Objaw jest taki że od powiedzmy 1500 idzie płynnie, żeby przy obrotach w okolicach 2500 się "zawiesić", czasem szarpnąć, i w okolicach 3000 obrotów wykatapultować auto to przodu, potem skrzynia zmienia na bieg wyżej, obroty lądują w okolicach 2500 i sytuacja się powtarza, a ja czuję jakbym jeździł starem.
Oba problemy jak ręką odjął ustają przy ustabilizowaniu się temperatury płynu roboczego w okolicach 90stC.
Auto stało w dwóch serwisach. Robili kalibrację sprzęgieł w DCT (gdzie to wyraźnie nie problem ze skrzynią), wymieniali cewki zapłonowe i wszystkie świece. Za każdym razem zapewniali że będzie super i za każdym razem mega rozczarowanie.
Dla mnie sytuacja jest strasznie żałosna. W aucie za tyle kasy, żeby się nie denerwować jak jeżdżę na zimnym silniku to ledwo muskam gaz żeby nie trzepało budą i żeby nie odczuwać tej dziury (powiedzmy że zimnym bo dzieje się to nawet jak po 2godzinnej trasie zatrzymam się na kawę na stacji i zaraz po ponownym odpaleniu docisnę mocniej gaz). Podzielcie się proszę opinią czy u Was występują oba problemy, czy może żaden, a może tylko drugi. Pytanie chyba nie jest kierowane do osób jeżdżących w trybie ECO bo tam sytuacja chyba nie ma prawa się wydarzyć ze względu na niskie obroty, choć ciekaw jestem opinii każdego użytkownika. Piszcie jak jest u was i jak jezdzicie.
Jako że różne tematy przeplatają się w temacie o tej wersji silnika postanowiłem założyć osobny temat.
Tak więc u mnie od zakupu (Dziś 16kkm) występują dwa cholernie irytujące problemy w mojej kiance
1. Szarpanie, które serwis zdiagnozował jako wypadanie zapłonu. Występuje najczęściej przy jeździe spokojnej/średnio agresywnej. Objawia się jako nierówna praca silnika i nie raz nawet trzepaniem budą do przodu i do tyłu.
2. Dziura przy przyspieszaniu w okolicach 2500-3000rpm. Tutaj żeby problem wystąpił muszę trochę bardziej docisnąć gaz (jeżdżę w trybie comfort)
Objaw jest taki że od powiedzmy 1500 idzie płynnie, żeby przy obrotach w okolicach 2500 się "zawiesić", czasem szarpnąć, i w okolicach 3000 obrotów wykatapultować auto to przodu, potem skrzynia zmienia na bieg wyżej, obroty lądują w okolicach 2500 i sytuacja się powtarza, a ja czuję jakbym jeździł starem.
Oba problemy jak ręką odjął ustają przy ustabilizowaniu się temperatury płynu roboczego w okolicach 90stC.
Auto stało w dwóch serwisach. Robili kalibrację sprzęgieł w DCT (gdzie to wyraźnie nie problem ze skrzynią), wymieniali cewki zapłonowe i wszystkie świece. Za każdym razem zapewniali że będzie super i za każdym razem mega rozczarowanie.
Dla mnie sytuacja jest strasznie żałosna. W aucie za tyle kasy, żeby się nie denerwować jak jeżdżę na zimnym silniku to ledwo muskam gaz żeby nie trzepało budą i żeby nie odczuwać tej dziury (powiedzmy że zimnym bo dzieje się to nawet jak po 2godzinnej trasie zatrzymam się na kawę na stacji i zaraz po ponownym odpaleniu docisnę mocniej gaz). Podzielcie się proszę opinią czy u Was występują oba problemy, czy może żaden, a może tylko drugi. Pytanie chyba nie jest kierowane do osób jeżdżących w trybie ECO bo tam sytuacja chyba nie ma prawa się wydarzyć ze względu na niskie obroty, choć ciekaw jestem opinii każdego użytkownika. Piszcie jak jest u was i jak jezdzicie.
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 19:02
- model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi 7DCT
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
A może lepiej przy silniku zimnym lepiej ten gaz muskać i szanować turbinę zamiast wkręcać go od razu na 2,5 do 3 tyś obrotów. Tym bardziej że ten silnik przy 1.5 do 2 tyś obrotów już fajnie jedzie...
Kia Optima 1.6 t-gdi 7DCT Czarne Kombi w M-ce
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Jak macie tak komentować tego posta jak kolega wyżej to proszę nie piszcie nic.
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 19:02
- model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi 7DCT
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
To może żeby było tak bardziej merytorycznie a nie na focha to może napisz co Ci się w tym komentarzu nie podoba
Kia Optima 1.6 t-gdi 7DCT Czarne Kombi w M-ce
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Masz auto z tym silnikiem i problem u Ciebie nie występuje, Że tak mnie atakujesz? Jasno napisałem, że szarpie mi samochodem nawet jak zrobię 15minutowy postój po dwu godzinnej jeździe i znowu wsiade do auta. Czy według Ciebie to jest zimny silnik?
Czy według Ciebie w momencie kiedy chcesz kogoś wyprzedzić nie robisz tego bo czekasz aż ci się auto nagrzeje ?
Nie przekraczasz 2500 obrotów na zimnym?
Jasno piszę, że problem pierwszy występuje nawet przy jeździe emeryta po mieście w momencie gdy silnik jest zimny.
Czy według Ciebie 3000 to wysokie obroty dla benzyny? Nie rozśmieszaj mnie
Czekam na jakieś kreatywne komentarze, bo atak w moja stronę że chce jeździć autem za 100 patykow jak człowiek, A nie czuć się jak w starym strupie na niewyregulowanym gaźniku, jest conajmniej dziwny
Czy według Ciebie w momencie kiedy chcesz kogoś wyprzedzić nie robisz tego bo czekasz aż ci się auto nagrzeje ?
Nie przekraczasz 2500 obrotów na zimnym?
Jasno piszę, że problem pierwszy występuje nawet przy jeździe emeryta po mieście w momencie gdy silnik jest zimny.
Czy według Ciebie 3000 to wysokie obroty dla benzyny? Nie rozśmieszaj mnie
Czekam na jakieś kreatywne komentarze, bo atak w moja stronę że chce jeździć autem za 100 patykow jak człowiek, A nie czuć się jak w starym strupie na niewyregulowanym gaźniku, jest conajmniej dziwny
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 19:02
- model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi 7DCT
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Nie kręcę silnika do 3 tyś jak jest zimny, dla mnie ciepły silnik to taki którego temp. płynu zbliża się do 90 stopni. Mam taki sam samochód jak Ty tylko że czarny i nie atakuję Cię. Może przez te 5 minut po starcie jadę jak emeryt, no trudno muszę z tym żyć. Jeśli dla Ciebie opinia która nie do końca jest zgodna z Twoimi poglądami to atak to rzeczywiście nie pogadamy. Pozdrawiam.Eryk93 pisze: ↑04 lis 2019, 22:45 Masz auto z tym silnikiem i problem u Ciebie nie występuje, Że tak mnie atakujesz? Jasno napisałem, że szarpie mi samochodem nawet jak zrobię 15minutowy postój po dwu godzinnej jeździe i znowu wsiade do auta. Czy według Ciebie to jest zimny silnik?
Czy według Ciebie w momencie kiedy chcesz kogoś wyprzedzić nie robisz tego bo czekasz aż ci się auto nagrzeje ?
Nie przekraczasz 2500 obrotów na zimnym?
Jasno piszę, że problem pierwszy występuje nawet przy jeździe emeryta po mieście w momencie gdy silnik jest zimny.
Czy według Ciebie 3000 to wysokie obroty dla benzyny? Nie rozśmieszaj mnie
Czekam na jakieś kreatywne komentarze, bo atak w moja stronę że chce jeździć autem za 100 patykow jak człowiek, A nie czuć się jak w starym strupie na niewyregulowanym gaźniku, jest conajmniej dziwny
Kia Optima 1.6 t-gdi 7DCT Czarne Kombi w M-ce
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
@Eryk93 ja tam nie widzę żadnego ataku na Ciebie, a widzę celne spostrzeżenie, także wyluzuj
Ja mam ten silnik, problem u mnie również występuje, ale jest dla mnie praktycznie nieodczuwalny, bo tak jak wcześniej napisałeś - ja szanuje silnik i na zimnym staram się nie przekraczać 2500 obrotów
Mimo wszystko jest to jakaś usterka i nie powinna występować (powinna zostać naprawiona) i jest to akurat bezdyskusyjne!
Ja mam ten silnik, problem u mnie również występuje, ale jest dla mnie praktycznie nieodczuwalny, bo tak jak wcześniej napisałeś - ja szanuje silnik i na zimnym staram się nie przekraczać 2500 obrotów
Mimo wszystko jest to jakaś usterka i nie powinna występować (powinna zostać naprawiona) i jest to akurat bezdyskusyjne!
Kia Optima 1.6 T-GDI GT Line +TECH
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 22:53
- model samochodu: Optima SW 2019 1.6 T-GDI 7DCT GT Line <TECH, NAVI>
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Objaw jak najbardziej występuje. Jeżdżę głównie w trybie sport i przy bardzo łagodnym operowaniu gazem zachowuje się jakby raz przyspieszał, a raz hamował. Nawet jak pedałem gazu nie operuję, utrzymuję na mniej więcej stałym poziomie, to ciężko utrzymać płynną jazdę.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Panowie po przeczytaniu paru komentarzy wnioskuję, że u was występuje tylko problem opisany w punkcie 2, który faktycznie nie jest tak upierdliwy jak ten z punktu 1. W takim razie wychodzi na to, że u mnie coś dodatkowo jest skopane. Przy przeglądzie dostałem wydruk z błędami w kompie, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, po 500km wróciłem na serwis w celu diagnostyki to wypadanie zapłonu było już na każdym cylindrze (w ilości ~20 na każdym).
A odnośnie pkt 2 to nawet dzisiaj dojeżdżając do pracy temperatura w okolicach 80 stopni, zrobione od startu ~5km jazda dwupasmówką, trochę więcej gazu, żeby zdążyć na światłach i znowu trzepanie, przyspieszanie, gubi się skrzynia przez to wszystko. Jestem zażenowany
A odnośnie pkt 2 to nawet dzisiaj dojeżdżając do pracy temperatura w okolicach 80 stopni, zrobione od startu ~5km jazda dwupasmówką, trochę więcej gazu, żeby zdążyć na światłach i znowu trzepanie, przyspieszanie, gubi się skrzynia przez to wszystko. Jestem zażenowany
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Eryk93 zasugeruj kierownikowi serwisu do którego jeździsz wymianę pompy wysokiego ciśnienia bo to z dużym prawdopodobieństwem ona jest przyczyną tego wypadania i telepania. Ewentualnie możesz mieć już olbrzymią ilość nagaru na zaworach i w dolocie (wersja mało prawdopodobna bo przebieg dość niski) co też może być usunięte specjalnymi granulkami.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb